Office link sturen zodat iemand op afstand office 365 kan installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

sanders1969

Gebruiker
Lid geworden
29 dec 2018
Berichten
243
Om Office 365 te installeren moet ik inloggen alleen ik wil mijn 365 licentie, waar ik 5 licenties van heb, met iemand delen.
Liefst stuur ik een link per e-mail zodat degene deze activeert en office 365 installeert ipv dat ik mijn inlogcodes en wachtwoord moet opsturen.
En ja ik kan via teamviewer inloggen maar liever via een link.
Alleen is dit mogelijk?
 
Via google kunt iedereen Office 365 downloaden.
Via deze link bijvoorbeeld, en kies Voor thuisgebruik of . . .

Stuur één licentie naar die ‘iemand’ per mail.
Vervolgens kan hij/zij installeren.
Die ‘iemand’ moet wel een Microsoft-ID hebben.
 
Klopt alleen ik heb vijf licenties waarvan ik er een gebruik op mijn laptop echter mijn nichtje wil ik een licentie geven. Hoe kan ik haar deze licentie geven zonder dat ik mijn gebruikersgegevens en wachtwoord hoef te geven?
Als ik via teamviewer inlog dan kan ik Office installeren dmv vooraf inloggen.
Daarom ben ik benieuwd of je een link kan sturen waarmee je dus niet hoeft in te loggen.
Begrijp je wat ik bedoel?
 
Klopt alleen ik heb vijf licenties waarvan ik er een gebruik op mijn laptop echter mijn nichtje wil ik een licentie geven. Hoe kan ik haar deze licentie geven zonder dat ik mijn gebruikersgegevens en wachtwoord hoef te geven?
Dat had ik uitgelegd in mijn vorig bericht.
Je stuurt één licentie naar haar.
Zij moet zelf downloaden & installeren.
Bij het installeren heeft ze haar Microsoft-ID en licentie nodig.

Als ik via teamviewer inlog dan kan ik Office installeren dmv vooraf inloggen.
Daarom ben ik benieuwd of je een link kan sturen waarmee je dus niet hoeft in te loggen.
Neen, dat is niet mogelijk. zij moet zelf met haar Microsoft-ID werken.

Begrijp je wat ik bedoel?
Neen . . .
 
Hoe stuur ik een licentie naar haar?
Als zij een account aanmaak of heeft, hoe kan ze een licentie van mijn account krijgen?
Enige wat ik weet is dat ik mijn inloggegevens stuur maar dat is juist wat ik niet wil.
 
Hoe stuur ik een licentie naar haar?
Licentie key via e-mailbericht naar haar sturen.

Als zij een account aanmaak of heeft, hoe kan ze een licentie van mijn account krijgen?
Microsoft staat toch toe, dat die licentie geldig is om te grbruiken op 5 x pc's?
De licenties bestaat toch uit een combinatie van letters/cijfers of zoiets: xxxxx.xxxxx.xxxxx enz.
Jouw account is niet vermeld.


Enige wat ik weet is dat ik mijn inloggegevens stuur maar dat is juist wat ik niet wil.
Dat hoeft ook niet, dit moet je ook niet willen.
Daarom moet zij inloggen met haar eigen Microsoft-ID.
 
Ja nu begint het duidelijk te worden, thanks!
Alleen hoe kan ik de Licentie key's vinden die ik heb zodat ik deze kan doorsturen?
 
Ja nu begint het duidelijk te worden, thanks!
Alleen hoe kan ik de Licentie key's vinden die ik heb zodat ik deze kan doorsturen?
Ik neem aan dat je hebt genoteerd en/of je hebt van Microsoft toch een e-mail of bevestiging ontvangen met de licentie key.
Je kunt ook inloggen en bij jouw aankopen staat de licentie key vermeld.

Jouw inlog gegevens moet je nooit geven aan 'iemand', want die iemand kunt bij jouw documenten bij.
 
Ik heb het betreffende e-mail opgespoord en onderstaande is wat ik destijds had ontvangen:

Code:
Bedankt! Hartelijk welkom! We hebben de bestelling van uw abonnement ontvangen.

Er is € 99,00 in rekening gebracht bij iDEAL (automatische incasso) voor uw eerste jaar van Office 365 Home. Zie de details van de bestelling voor een specificatie van de kosten.

Terugkerende facturering vindt elk(e) jaar plaats à € 99,00 plus toepasselijke belastingen. Mocht de prijs veranderen, dan wordt u daarvan per e-mail op de hoogte gesteld.

Beheer uw abonnement om de meest recente gegevens te controleren, de betalingswijze te wijzigen of het abonnement te annuleren. Nogmaals bedankt en veel plezier!

Is er geen ander manier om de vijf licentie keys ergens op te vragen?
 
Ik neem aan dat je hebt genoteerd en/of je hebt van Microsoft toch een e-mail of bevestiging ontvangen met de licentie key.
Je kunt ook inloggen en bij jouw aankopen staat de licentie key vermeld.

Ik heb het betreffende e-mail opgespoord en onderstaande is wat ik destijds had ontvangen:

Code:
Bedankt! Hartelijk welkom! We hebben de bestelling van uw abonnement ontvangen.

Er is € 99,00 in rekening gebracht bij iDEAL (automatische incasso) voor uw eerste jaar van Office 365 Home. Zie de details van de bestelling voor een specificatie van de kosten.

Terugkerende facturering vindt elk(e) jaar plaats à € 99,00 plus toepasselijke belastingen. Mocht de prijs veranderen, dan wordt u daarvan per e-mail op de hoogte gesteld.

[B]Beheer uw abonnement [/B]om de meest recente gegevens te controleren, de betalingswijze te wijzigen of het abonnement te annuleren. Nogmaals bedankt en veel plezier!

Is er geen ander manier om de vijf licentie keys ergens op te vragen?

Als je gaat inloggen zoals vermeld in het bericht van Microsoft kunt je bij Beheer uw abonnement en verder nagaan.


Ik heb een Excel-bestand met alle product-ID en Licentie keys, download links e.a. belangrijke gegevens van alle software die ik heb aangeschaft.
Er bestaat natuurlijk (betaald) programma’s daarvoor
.
 
Kan het niet vinden en ik heb ook er naar gezocht maar ook niets kunnen vinden.
Kan nergens iets vinden over licentie key's dus betwijfel het eerlijk gezegd.
Niet dat ik je niet geloof kan het echt niet vinden.
 
Je moet inloggen naar Microsoft website, klik vervolgens op Aanmelden, vul jouw e-mailadres & en vervolgens het wachtwoord in.
Vervolgens ga naar Services en abonnementen.

Schermafbeelding 2020-09-07 om 18.45.40.jpg

Kan het niet vinden en ik heb ook er naar gezocht maar ook niets kunnen vinden.
Kan nergens iets vinden over licentie key's dus betwijfel het eerlijk gezegd.
Niet dat ik je niet geloof kan het echt niet vinden.
Als je me niet geloof dan is dat jouw probleem.
 
Laatst bewerkt:
NVT, sorry, dubbel geplaatst.
 
Laatst bewerkt:
Haha geen punt dat het dubbel is echter ik heb door jou nu wel gezien dat je je account kan delen. Ik heb deze zojuist naar een ander e-mailadres laten mailen die ik beheer om te kijken hoe dit werkt.
Volgens mij is dit de manier en veel dank dat je de moeite hebt genomen om mij hierin te helpen!
 
Ik heb deze zojuist naar een ander e-mailadres laten mailen die ik beheer om te kijken hoe dit werkt.
Volgens mij is dit de manier en veel dank dat je de moeite hebt genomen om mij hierin te helpen!
Ja, alleen bij het account beheerder kunt je dat zien, maar dat is logisch.
Goed dat je nu verder kunt :thumb:

En graag gedaan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan