welke printer kan goed enveloppen afdrukken?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Marelli7

Gebruiker
Lid geworden
1 jul 2020
Berichten
66
Bijna wekelijks moet ik een 100-tal enveloppen van bijna elk denkbaar formaat en dikte --(t)rouw-enveloppen-- afdrukken. Per printopdracht 1 formaat
Nu doe ik dat met een (oude?) HP Envy 4500. Dat gaat vaak niet goed; te smal en dus niet 'gepakt', te dik en daardoor verfrommelt, etc.

Dus: wie heeft goede ervaringen met een -niet al te dure- inktjet printer?
 
Waarom niet gewoon etiketten afdrukken om op die enveloppen te plakken?
 
en als het om 100 etiketten gaat zou ik de prijsverschillen tussen inkjet en laserprinter naast elkaar leggen
 
en als het om 100 etiketten gaat zou ik de prijsverschillen tussen inkjet en laserprinter naast elkaar leggen

Ik heb al een laser- en inktjet printer. Het gaat me niet om het prijsverschil maar om de printer die zonder het huidige gez%$#@ probleemloos de enveloppen afdrukt.
Een laserprinter is meestal niet goed geschikt voor afwijkende formaten. Mijn Brother kan dat alleen via een apart invoersleufje, brrr
 
Je zult je toch ook moeten verdiepen in de afmetingen van de enveloppen, met name: de maximale grams papier en maximale dikte.
Bijv deze heeft dit als max:
https://www.gebruikershandleiding.com/Brother-MFC-J6520DW/preview-handleiding-625950.html?page=0052

Begrijp ik, mijn HP heeft moeite met dikke enveloppen (gaan vaak scheef er door) en smalle (worden niet goed opgepakt).

Ik zoek (dus) eigenlijk naar gebruikers met ervaring met het afdrukken van dit soort afwijkend spul
 
Snap ik , maar als 2e kans ook van een aantal potentiële printers kijken of ze veel dikker papier kunnen laden dan die van jou.
Hoe dik is dat eigenlijk volgens jouw handleiding?

Tis wel wat meer werk.... maar een ding is zeker,... .0.70 mm is meer dan 0.52 m (als voorbeeld tov de printer v/d link).

Je kunt geluk hebben dat iemand ervaring heeft maar dan zou ik nog steed de waarden van die printer naast die van jou bekijken, als ik voor die keuze zou staan.
Weet je de dikte van jouw envelopes?
 
Weet je de dikte van jouw envelopes?

Nee, dat varieert van gevouwen normaal printpapier tot geschept. Kijk maar eens in je brievenbus naar wat je zoal krijgt...als voorbeeld. Geen idee dus. Karton is het zeker niet.
 
Goh... ;)
Vermeld het svp de volgende keer dan weten we wat er al aangeraden is... hebben we minder dubbelwerk... Helpers kunnen dan ook aandacht aan anderen besteden of hun eigen ding doen...(zoals ik nu tussendoor doe) en.. doorgaan met wat er al bekend was.
Toch?:D
 
Laatst bewerkt:
Laatst bewerkt:
Geen idee wat tegenwoordig een goede printer daarvoor is, heb jaren terug een Lexmark gehad die deed dat alles probleemloos.
Wat ik wel weet is dat je een printer moet zoeken met zo'n vlak mogelijke doorvoer (achter invoer), zeker bij enveloppen heb je een 'omtrekverschil' als de bocht te groot is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan