Routes worden niet weergegeven in Goggle Earth

Status
Niet open voor verdere reacties.

snel0026

Verenigingslid
Lid geworden
10 feb 2002
Berichten
379
Ik gebruik vanaf een paar app de routes, die ik in Google Earth importeer als GPX waarna ze worden weergegeven in mijn plaatsen als GPS Device.
De meeste routes worden dan goed weergegeven, maar enkele routes worden niet weergegeven, terwijl de gegevens in de tab Weergave correct zijn,
maar in de tab Stijl, kleur staat dan "De afhankelijkheden van deze map hebben niet dezelfde stijl. Klik op de knop hieronder als je dezelfde stijl op alle afhankelijkheden wilt toepassen".
Wat ik dan ook doe, niets helpt om deze routes zichtbaar te maken"
.

Hoe kan ik dat veranderen?

Groet, Wim
 
Wellicht is het handig om de betreffende apps die je gebruikt te benoemen...
Met deze omschrijving is het niet mogelijk om iets van stijl / opmaak na te zoeken...
Het zou ook fijn zijn als je even je werkwijze uitlegt.
Op 1 of andere manier exporteer je blijkbaar een route vanuit 1 of andere niet nader genoemde app om deze vervolgens in Google Earth te importeren...
 
Je hebt gelijk, Scrapheap, mijn vraag is niet compleet.

Ik gebruik tijdens onze wandeltochten de app Open GPS Tracker op mijn Samsung S10.
De in de app opgeslagen route mail ik direct naar mezelf.
Deze komt op de mail binnen als GPX-file en ik sla de file op op mijn bureaublad van de laptop.
Ik open Google Earth en via Bestand/Openen haal ik de GPX-file op en deze opent dan meestal met weergave van de route en is onder Mijn plaatsen zichtbaar als GPS Device.
Maar af en toe gebeurt dus wat ik in het vorige bericht vertelde.

Wim
 
Ik lees op het net dat er nogal wat problemen waren met Open GPS tracker en dat er nogal wat bugfixes uit zouden komen.
Gebruik het zelf niet, Google Earth overigens ook niet, ben geen wandelaar of sportieveling in enig opzicht en heb dus ook geen GPX-bestand ter analyse.
Voor als nog zou ik me er in elk geval van verzekeren dat je de laatste, meest recente versie van die GPS-app gebruikt...
Veel meer kan ik er niet over zeggen.
 
Ik gebruik de allerlaatste versies van zowel Google Earth als van Open GPS Tracker.
Ik ga verder zoeken.
In ieder geval bedankt voor het meedenken.
Ik laat mijn vraag hier staan, misschien dat er andere Helpmijers zijn die hier ervaring mee hebben.
 
Wellicht is het handig als je 2 va die GPX-bestanden als bijlage plaatst..?
1 die wel goed wordt weergegeven en 1 waarbij je die melding krijgt over "De afhankelijkheden van deze map hebben niet dezelfde stijl."..
Dan is er mogelijk iets te analyseren, dat vergroot de kans op een oplossing...:rolleyes:
 
Sorry, het heeft iets langer geduurd voordat ik weer kon reageren.
Ik stuur als bijlage 2 bestanden mee. Als ik ze van google earth exporteer dan worden ze kmz-files, maar het probleem blijft hetzelfde.

Probleem: ik krijg de melding van Helpmij dat het ongeldige bestanden zijn. Kan dus geen bestanden meesturen.
Of moet dat op een andere manier?
 
Kan je ze opslaan als .zip bestand?
 
Doe ik! Bij deze.
 

Bijlagen

  • GoogleEarth_Plaatsmarkering wel weergave.zip
    1,8 KB · Weergaven: 16
.kmz bestanden zijn gezipte .kml bestanden
als je een .kmz bestand hernoemt naar .zip, kan je ze daarna unzippen

<StyleMap id="m_ylw-pushpin"> staat op een andere plaats in de files.

Het lijkt erop dat Open GPS Tracker geen nette bestanden maakt.
 

Bijlagen

  • geen wel.zip
    8,7 KB · Weergaven: 10
Laatst bewerkt:
dat is het. ik heb de ontbrekende gegevens of gekopieerd of zelf verder ingevuld. En voila!
Harstikke bedankt.

Wim
 
Ik neem aan dat je StyleMap id="m_ylw-pushpin"> verplaatst hebt in het bestand.
Alleen jammer dat opengps geen nette bestanden maakt voor google earth.
 
Ik heb inderdaad de StyleMap id gekopieerd en de Timespan handmatig ingevuld.
Ik kijk of er een gps-tracker is die betere bestanden maakt.
Bedankt voor de moeite.

Wim
 
Dat had je wel even kunnen vermelden dat je de bestanden handmatig hebt aangepast.
Nu geef ik de software de schuld terwijl ik jou de schuld moet geven.;)
 
IK heb de bestanden pas handmatig bewerkt nadat ik van jou de script met de verschillen had ontvangen. De bestanden die jij hebt ontvangen waren onbewerkt. Dus toch software? :confused:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan