Storende taakbalk ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

karine

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 feb 2001
Berichten
3.606
Waar ik me al vaak aan geërgerd heb en blijf ergeren is die storende taakbalk van Windows(10) onderaan het scherm.
Ik kan hem ook niet missen maar telkens wanneer ik iets gedownload heb in chrome bv en ik wil dit beneden aanklikken om te openen springt die taakbalk ervoor.
Ik moet dan telkens chrome verkleinen om aan dat bestand te kunnen.
Wat kan ik hier aan doen ?
 
Taakbalk op niet automatisch verbergen zetten.
Of zet 'm links, rechts of bovenaan je scherm.
 
Laatst bewerkt:
Zit te denken of je hem met een tweede beeldscherm links vastgezet kunt plaatsen. Misschien ook onhandig.
 
Bij de settings vd taalkbalk kun je nog voor kleine knoppen kiezen... dan wordt de taakbalk lekker smal maar nog groot genoeg om op de iconen te klikken die je er hebt staan.
 
Of de resolutie van de monitor is te hoog, waardoor de muiscursor de kleinere download balk minder goed kan kruisen. Als de computer traag is dan duurt het ook langer dan één seconde dat de animatie klaar is en de taakbalk weer verdwenen. Traagheid kan komen door een ontbrekende grafische driver, dan zijn het schuiven van vensters en scrollen ook haperend. Ga eveneens na dat het puntje van de muiscursor pas de taakbalk doet verschijnen, want anders heeft u een slechte cursor en mogelijk problemen met het muis stuurprogramma.
 
Als je dat ding links of rechts zet staat hij ook onder de voet. Komt dan tevoorschijn wanneer je wil scrollen bv.
Ik heb hem nu vast gezet en dat lijkt nog de beste oplossing te zijn. Alhoewel de kleine knoppen ook wel een oplossing lijkt te zijn.
 
Laatst bewerkt:
Een ander voordeel van de kleine iconen op de menu balk: Je kunt meestal al je favoriete programma's er op kwijt, waardoor je niet door de menu hoeft heen te surfen. Een gruwel als het programma ook nog is submenus zit.

Een handige truc om de overige programma's vervolgens snel te vinden is door in het loep-zoek-vakje links boven in de menu balk, de eerste letter van het programma te typen en dan verschijnt meestal een klein lijstje aan programma's die daar aan voldoen en die klik je aan. Ga je op een bepaald moment een programma veel gebruiken, zet hem ook op de taakbalk als er nog ruimte is.

Op de taakbalk heb ik ook de cmd-button staan, als admin voorbereid, hoef alleen na het klikken nog het wachtwoord in te vullen en het werkt al... je hoeft niet meer R-muis-als admin op de CMD-icoon te doen.
Waarom zo? Omdat je dan direct als admin in een super belangrijk map van Windows komt
Code:
C:\Windows\system32>
En daar staan de meeste belangrijke admin tool die je supersnel via command line op kunt zoeken. Uit het menu kan dat ook, maar dan heb je gebruikers-rechten en geen admin rechten of je moet weer via R-muis ...etc...

Twee die ik veel gebruik
compmgmt.msc => voor o.a. schijfbeheer
eventvwr.msc => voor de logboeken
Om in schijf beheer wat te kunnen moet je admin zijn. Als user ben je dat niet als je deze tool via het menu start. Of overschakelen naar user met admin rechten of, R-muis op de tool/icoon of dit. Veel te veel gedoe, dit went super snel...

Als er nog ruimte is op de taakbalk kun je al die tools ook daar neer zetten en bij de eigenschappen aangeven dat ze als admin geopend moeten worden.

Op deze manier kon ik eigenlijk amper nog in het startmenu. eerder had ik de neiging om nog de tool Classic Menu te installeren maar dat hoeft nu ook niet meer.

Tis allemaal erg persoonlijk, dus pik er uit wat je bevalt....
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor al de tips.
Inderdaad veel handiger werken zo.
Taakbalk staat ook terug op verdwijnen maar dan wel in klein formaat zodat ik toch steeds overal blijf aankunnen.:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan