Diagnostics

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mammoth

Verenigingslid
Lid geworden
2 aug 2002
Berichten
371
Beste Helpmij. In Windows 10 bij Diagnostics staan bij mij 3 submenu's n.l Index, Scheduled en System.
Mijn vraag is, kan ik de inhoud daarin verwijderen want daar staat nogal wat in. En neem nogal wat ruimte in beslag.

Vr Groet
 
Wat is de locatie van die map? Wat heb je daar te zoeken? Waarom heb je daar last van? Je kunt een normale schijfopruiming uitvoeren onder Windows. Met CCleaner kun je ook een opschoning doen. Kijk even na wat aangevinkt staat.
 
Bedank Senso voor je reactie. De map staat in C:\Windows\diagnostics.
Omdat C:\ een sdd is wil ik wel wat ruimte zien te creëren en in diagnostics staat onder de 3 submenu's behoorlijk wat.
Ik heb ergens gelezen in een blad dat ik ze kon verwijderen. Maar dat doe ik dus niet zonder de kennis van iemand die daar meer van weet.
Daarom mijn vraag op Helpmij.
CCleaner en Schijfopruiming gebruik ik ongeveer 1 keer per maand.
Vr Groet
 
Op internet kan ik daar geen goed antwoord op vinden. Behalve afblijven. Ik dacht eerst dat je de map onder Username bedoelde want daar staat een map met dezelfde naam en die was bij mij 0,00 (leeg). Jouw genoemde map is bij mij 457 bestanden en 66 mappen en 5,30 MB. Waar praten we dan over aan ruimte?
Ik heb ergens gelezen in een blad dat ik ze kon verwijderen.
Ik denk dat dat heel wat anders is en dat zijn de systeemgegevens die je hebt verzonden naar Microsoft. Die kun je wissen onder Instellingen > Privacy.
 
Laatst bewerkt:
Mijn C:\Windows\diagnostics is slechts 4MB, hoe groot is jouw map dan?
Ik zie er ook allerlei dll's in staan, niet het type bestanden wat ik zo maar zou verwijderen.
 
De map Diagnostics is indd. maar een paar Mb groot en in de map System staan indd. DLL-bestanden.
Een paar Mb op een SSD van 120 Gb of groter gaat totaal nergens over, zeker niet als je het risico loopt op crashende of niet startende toepassingen.
Mijn advies: gewoon lekker afblijven of koop een grotere SSD als de ruimte je zorgen baart.
 
Ik heb een 128GB ssd als bootdisk en gebruik TreeSize Free wel eens om te kijken waar grote mappen zijn.

Vooral van windows afblijven, maar zeker in deze paden wel eens grote mappen aangetroffen van programma's die ik toch niet meer gebruikte:
C:\Users\<user>\AppData\Local en C:\Users\<user>\AppData\Roaming

Maar erg goed opletten, niets zomaar verwijderen...
 
Laatst bewerkt:
Dat laatste staat er al tien keer. Laat Mammoth eerst maar eens antwoorden op de vraag wat de grootte is van die map, want bij een paar MB is het helemaal geen probleem en de vraag onterecht.
 
Senso Ik blijf dus lekker af van Diagnostics, want ik zie nu dat het inderdaad maar 4,08 MB is. Daar had ik ff niet op gelet omdat het zoveel bestanden waren.
En inderdaad onder mijn User staat er ook 0,0 in. Dus heb mij druk gemaakt voor voor 4.08 MB (had ik daar eerst maar ff naar gekeken)
Iedereen bedankt die gereageerd hebben en sorry voor de overlast.
Vr Groet
 
Nou, dat is geen overlast, samen zorgen we voor duidelijkheid en lossen het op, dat is alles.:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan