Thunderbird probleem met Gmail

Status
Niet open voor verdere reacties.

femke98

Meubilair
Lid geworden
16 dec 2006
Berichten
6.660
Mijn man heeft zijn gmail e-mail in gebruik genomen omdat zijn andere e-mail niet meer werkt.
Nu wil ik zijn gmail naar Thunderbird laten sturen, dus ik doe zoals het moet. Maar helaas krijg ik elke keer te zien dat of zijn gebruikersnaam niet klopt of zijn wachtwoord niet in orde is. Maar beide zijn goed.

Dus ik bedacht (omdat ik het zat werd) dat ik zijn mail dan maar door laat sturen naar een ander (kpn) account die wel in Thunderbird staat.
Maar ook hier gaat het mis; met een e-mail verstuurd naar zijn gmail adres wordt deze niet naar dit kpn adres door gestuurd.

Wat gaat er toch mis en hoe los ik op dat hij zijn mail in Thunderbird kan lezen en niet alleen op zijn mobiel?
 
Kijk goed naar de security settings van het account in google. Standaard staat "voor de veiligheid" een account ingesteld op "alleen te benaderen via gmail.com".

Volgens mij is er wel ergens een link waar je via een paar stappen dit goed in kan stellen en testen. Helaas ben ik zelf nu onderweg en kan het niet zelf opzoeken.

volgens mij moet je: "onveilige ouderwetse verbindingen toestaan" aanzetten (of zoiets doms zoals zij dat noemen) en e-mail benaderen via POP/IMAP aanzetten
 
Dat van imap of pop aanzetten k,opt. Dat had ik al gedaan, maar Thunderbird zegt telkens dat wachtwoord / gebruikersnaam niet klopt.

Doorsturen is nu ingeschakeld op de juiste manier (het kan niet anders) en ook bevestigd maar ik krijg niets binnen.

Security settings zie ik nergens, dus geen idee waar ik dat zoeken moet.

Edit: doorsturen is nu gelukt. Dus ik laat het maar zo, hij leest ze toch ook op zijn mobiel. Antwoorden doet hij altijd via de computer, dus dat kan nu. (maar dan alleen niet met zijn gmail account als afzender, maar oké....jammer dan)

Edit2: hij heeft ook nog een eigen kpn e-mail adres. Als ik die nu als doorstuur gebruik en deze in THunderbird zet (want dat is verder geen probleem) dan ben ik er ook. Hm....ik ga dat even uitproberen, want dan kan hij gewoon met zijn kpn mail beantwoorden.

Edit3: heb de kpn in thunderbird gezet, de doorlink in gmail uiteraard veranderd. Geen mail wordt doorgestuurd. Hoe dan? Bleh.
 
Laatst bewerkt:
Wat ik ervaren heb bij het maken van een nieuw g-mail account en die vervolgens met Thunderbird verwerken is het volgende:
- ik maakte het gmail account aan in een browser en dan open je het gmail account natuurlijk in de browser en liet het gmail account actief in die browser.
- vervolgens installeerde ik dit account in Thunderbird en dan krijg je de melding dat de gebruikersnaam of het wacht woord niet klopt
De oplossing: sluit het gmailaccount in de browser. Daarna werkt het goed in Thunderbird.

M.a.w. als Gmail ziet dat het betreffende account in een andere toepassing, c.q. op een ander apparaat open staat geeft Thunderbird deze fout.
 
oh wow, dat moet je ook maar net weten.
Maar goed, ik heb het opgelost door zijn kpn account in thunderbird te zetten.
Daarna, omdat het toch niet echt werkte, ben ik op zoek gegaan en op een website zag ik een tip staan. Je kan namelijk een filter maken zodat alle mail naar een ander account gaat.
En toen ik dat had gedaan, werkt het zoals ik het wil.

(waarom het niet werkt op de manier zoals je het moet instellen, geen idee)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan