veldeigenschap: extra info

Status
Niet open voor verdere reacties.

jwaque

Verenigingslid
Lid geworden
16 aug 2006
Berichten
438
Ik ben bezig met het maken van een formulier waarbij als het antwoord op een vraag nee is diverse andere vragen niet hoeven te worden ingevuld. Nu wil ik graag het antwoord op die vragen mbv een knop op nvt zetten. Dit lukt me op zich wel maar dan moet ik via me.naamveld = "nvt" ieder veld 1 voor 1 oproepen.
Nu meen ik mij te herinneren dat je door iets te zetten in het eigenschapsveld extra info je velden kan groeperen en in een keer meerdere tegelijk kan vullen. klopt dit? En zo ja wat zou de code hiervoor zijn?
 
Nee, dat klopt niet: je kunt in Access nooit meerdere objecten in één keer aanpassen. Je zult dat dus sowieso in een lus moeten doen. Lijkt mij overigens geen probleem.
 
je kan de tag eigenschap gebruiken. Vul in de tag van de objecten die je op "nvt" wil zetten ook de waarde nvt in.

In je formulier kan je dan de volgende loop gebruiken:

Code:
    For Each ctl In Me.Controls
        If ctl.Tag = "nvt" Then ctl.Value = "nvt"
    Next ctl
 
Geef je objecten dan het nummer van de bijbehorende vraag, dan kom je wat verder. Als een vraag bij meerdere eerdere antwoorden hoort, kun je de hele enquête dynamisch maken door in je tag alle verplichte vragen te zetten gescheiden door (bijvoorbeeld) een pipe teken (|). Je kunt dan heel simpel controleren of een volgende vraag zichtbaar moet zijn of niet, door de tags te checken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan