• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

namen van feestdagen automatisch in een schooljaarkalender krijgen

Status
Niet open voor verdere reacties.

scheeet

Gebruiker
Lid geworden
29 dec 2012
Berichten
7
Geachte,

Wij hebben een automatische schooljaarkalender gemaakt om allerlei belangrijke data in te vullen van de kinderen.

We kunnen de feestdagen in de kalender wel automatisch laten kleuren, maar krijgen niet de naam van de feestdag in een andere cel

Vb.: stel dat in S15 de datum 11 staat van 11/11/2019, dan zouden we graag de naam van de feestdag ( Wapenstilstand ) in cel S17 willen krijgen

dit moeten we nu elk jaar hopnieuw typen

2de vraag: hoe zit het dan met het krokusverlof, want dit is een hele week?

3de vraag: als er een feestdag in het weekend valt, mag deze niet worden ingevuld, want deze feestdag word meestal een brugdag

en als laatste, hoe zit het dan met snipperdagen, want dit word bij ons pedagogische dagen en facultatieve dagen genoemd

weet dat het een hele boterham is, maar wij denken, wat ik allemaal gevraagd word, eigenlijk niet kan,

maar we hebben goede moed en geloven erin dat er iemand is die dit wel kan
 

Bijlagen

  • Schooljaar kalender.xlsx
    91,9 KB · Weergaven: 72
Kijk eens even hier naar.
 
Da's een goede link @Senseo. Wel jammer dat je er nooit op gereageerd hebt.
 
De layout een beetje aangepast zodat al die vervelende samengevoegde cellen eruit zijn.
De feestdagen in apart tabblad gezet.
De formules in de cellen naast de datum gezet zodat je de overige cellen kunt invullen wat je wilt.
 

Bijlagen

  • Copy of Schooljaar kalender.xlsx
    87 KB · Weergaven: 60
Da's een goede link @Senseo. Wel jammer dat je er nooit op gereageerd hebt.
Ik ben geen koffie al los is wel alles op. Ik stel liever geen vragen maar los ze op.
Parameter 2 heb je ook geprobeerd?
Weet niet wat parameter 2 is en ga dat ook niet opzoeken.
 
Hoe zit het met jullie taalonderwijs ?

deze feestdag wordt
 
Kan waarschijnlijk beter, maar we zitten in excel forum en niet op een forum 'Nederlandse Taal' dus maken we ons daar niet al te druk om.
 
Wordt jij ook onderbetaalt? Wist niet dat ze in het onderwijs nog snipperdagen kenden.:d:d:d
 
@Senso

De vraag komt uit een onderwijsinstelling.
Ik heb slechts 1 taalfout uit de in totaal 10 fouten als voorbeeld genomen.
Laat ze dan maar 'hop'nieuw typen.

Noblesse oblige: eerst je kerntaken op orde en vervolgens efficiënter werken met een nieuwe taal (= Excel)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan