ethernet poort

Status
Niet open voor verdere reacties.

rozeb005

Gebruiker
Lid geworden
16 feb 2008
Berichten
59
Ik ben in het bezit van een Lenovo ideapad 510 en een Dell Inspiron(oud) en een Dell Latitude E5550.
Ik ben ook in het bezit van een Popcorn-A110 mediaspeler die altijd middels een kabel geschakeld is naar m'n Ziggo Connectbox waarop ook de laptops verbonden zijn.
De Inspiron en Ideapad via Ethernet en de Latitude via Wifi.

Nu wilde ik alle Share's (Video,Pictures en Music) op mijn Ideapad hebben (deze heeft een C: drive maar ook een E: drive).
De share "Pictures" staat voorlopig (nog) op de Latitude maar "Videos" en "Music" staan reeds op de Idepad.
Deze beide Shares (Video en Music) werken prima met Wifi maar als ik ze probeer te benaderen (vanuit de PCH-A110) via Ethernet (kabel) dan vind de Popcorn niets.
Krijg een zandloper maar verder gebeurt er niets.

Ethernet werkt op de Ideapad prima maar werkt niet samen met de PCH-A110.

Ethernet op de Inspiron en de Latitude werken prima samen met de PCH-A110 dus moet volgens mij iets zijn in de Lenovo Ideapad.

Volgens mij heb ik ooit iets ergens ingesteld als er samengewerkt moet worden met oude apparaten maar ik kan het niet meer vinden maar dit rijmt zich dan weer niet als er met Wifi gewerkt wordt. Dat werkt immers perfect alleen kabel werkt veel stabieler bij het streamen.

Ik ben al een week aan het zoeken maar niets lukt.

Help! Wie heeft een antwoord op dit freaky probleem.
 
Laatst bewerkt:
zitten ze allemaal in hetzelfde netwerk?
Gebruik je voor allemaal dezelfde inlognaam en ww.
 
SMB v1 protocol zal waarschijnlijk niet ingeschakeld zijn of ontbreken op betreffende laptop als deze Win 10 , 1903 of nieuwer draait.
Meer info hier.
 
Alleen de Latitude heeft een andere gebruikersnaam en ww.
De Ideapad en de Inspiron hebben hetzelfde gebr.naam en ww.
 
Scrapheap: SMB1 is volledig ingeschakeld. Overigens: Dit heb je toch ook nodig als je via Wifi werkt?
Zoals gezegd: Dat werkt goed.
 
DNLA was niet ingeschakeld maar nu wel en nu heb ik in de PCH-A110 bij "Mediabron" een 6e optie n.l.: <laptopnaam>/ <ww of bibliotheeknaam?>
Als ik daarop klik krijg ik een aantal opties en als ik b.v. "Alle muziek" aan klik dan zie ik de titels van alle muziek op mijn Laptop.

Nog steeds kan ik de Share b.v. "Music" niet bereiken. Zoals gezegd: Wel via Wifi.
 
Inmiddels, na lang zoeken/proberen etc. ben ik er achter dat de driver van de netwerkadapter de oorzaak is.
Toen ik de driver voor de zoveelste keer ging updaten/vervangen zag ik ook de mogelijkheid om de voorgaande driver te installeren.
Ik deed dat en zie daar: Het werkt!
Een seconde later was het weer hommeles maar een paar keer heen en weer switchen werd het duidelijk dat het probleem de driver moest zijn.

de meest up to date driver was de 10.10.714 2016
De voorloper was 9.1.409.2015 (die dus vaak werkte maar dan maar 1 seconde).

We hebben het over de Realtek PCIe GBE family controller.

Realtek wil 199 eur. hebben als ze me helpen (thanks but no thanks) maar gaan evengoed een techneut oproepen.
Ik heb een log file (.evtx) met wat er gebeurt als de driver opschakelt maar ik kan hem niet als bijlage toevoegen?
In die file kun je zien dat de driver opschakelt maar na een seconde een foutmelding geeft en vervolgens ook niet meer werkt.

Ik wacht nu maar eerst op de tech man van Realtek.
 
Een oplossing zou kunnen zijn om in de instellingen van Windows Update het updaten van drivers etc. uit te zetten en daarna de oude driver van de netwerkkaart te installeren.
Daarmee zou dat telkens weer installeren van de nieuwe versie opgelost zijn.
Nadeel is dan dat je zelf om de zoveel tijd moet controleren op updates voor drivers voor het systeem....
 
Lange Pier,
Leuk weer iets te vernemen.

Ik heb jouw link naar Realtek geprobeerd maar weet er niet goed mee om te gaan.
Als ik de eerste DOWNLOAD probeer komt Malwarebytes met een blokkade omdat er een PUP in zou zitten.
Deze DOWNLOAD is niet van Realtek en dat zou dus kunnen maar de driver update van 12-2 die jij bedoelt kan ik niet vinden.

Kun je me verder helpen?

Het uit zetten van Windows Update heeft niet geholpen.
 
Ik ben het spoor compleet kwijt.

W10/64 waar???

Als ik de link probeer om het via e-mail op te halen krijg ik dit:
產品連結為空,請從下載中心的頁面找到該產品,點擊下載icon,才能正常下載

Wie het weet mag het zeggen ,waarschijnlijk 500 miljoen Chinezen maar ik niet.
 
Ik ben goed in Chinees, dit staat er dan. (of Google translate):p
De productlink is leeg, zoek het product op de downloadcentrumpagina en klik op het downloadpictogram om normaal te downloaden

Normaal kreeg je een mail met een download link.

W10/64 waar???
Als je die zip download waar iets in zou zitten, zie er niets verdachts in zitten overigens en pup's kunnen weinig kwaad en te verwijderen met Malwarebytes.
 
Na contact te hebben gehad met MS, Realtek en Lenovo kan ik geen andere conclusie trekken dan dat de Realtek driver niet werkt met "verouderde" apparatuur.
Ik ben nu bezig om alle files van PCH-A110 over te zetten naar mijn PC en dan deze video's af te spelen met mijn Samsung TV.
De PCH-A110 is natuurlijk verouderd en heeft mij jaren plezier gegeven maar nu is het moment aangebroken om afscheid te nemen. (snif,snif) :(
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan