Z/w jpg bestand verschijnt niet op tv

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lowa

Gebruiker
Lid geworden
6 apr 2009
Berichten
621
Hi ik heb een zwart wit foto gescand als 15x20cm in rgb 300dpi en opgeslagen in jpg 3mb. Als ik het op een stick zet en op een digitale tv wil vertonen krijg ik een grijs bestand met een diagonale streep erdoor. Toen ook opgeslagen in grijstinten maar ook dan zie ik het grijze bestand met een diagonale streep erdoor. Wat is hieraan fout. Kleuren jpg foto's verschijnen wel normaal op de tv. Ik heb een LG flatscreen tv.
 
Foto is mogelijk corrupt geraakt?
 
Okay maar op mijn pc kan ik die foto op die stick wel openen.
 
zijn die kleurfoto's ook in 300 dpi ?
Probeer eens met een hogere resolutie ...
 
Ja de kleurenfoto's zijn ook 300 dpi ik zal proberen de zw foto hoger dan 300 dpi te scannen.
 
Ja de kleurenfoto's zijn ook 300 dpi ik zal proberen de zw foto hoger dan 300 dpi te scannen.

Nog steeds verschijnt de gescande zwart wit foto op een usb stick wel op mijn pc maar niet op mijn tv.
 
Wat een vaag probleem! Kun je geen enkele Zw/W foto op je TV tonen? Zet de foto eens om naar een .png of .bmp bestand, kijk of de TV ze dan wel lust.
Ik kan een smartphone aan m'n LG TV koppelen, kun jij dat ook? Probeer dan de foto te laten zien vanaf je telefoon (via WIFI).
Wat ik ook zou proberen: de foto op je PC openen met het programma Paint, en 'm daarin een klein beetje 'croppen' (kleiner maken) en opnieuw opslaan.
Of heeft het misschien met de oriëntatie te maken, is dit een staand kader, en lust de TV dat niet?
 
'een LG tv' is wat algemeen, graag het type ook.
Verder met welk programma werk je om te scannen en te bewerken?
Heb je de zwart wit afbeelding soms opgeslagen als lossless jpg? een heleboel apparaten kunnen daar niet mee overweg.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan