externe hd in netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

dnooij

Gebruiker
Lid geworden
16 jul 2009
Berichten
21
Hallo,

Ik heb een minix (met windows 10 pro erop) met daaraan 2 externe harde schijven.
Met schijf 1 is niets aan de hand, daar kan ik via mijn laptop alles mee doen.
Schijf 2 kan ik wel zien in mijn netwerk, maar als ik erin wil, krijg ik de melding dat ik geen toegang heb tot de schijf.
Ik heb de instellingen van de schijf via eigenschappen/ beveiliging al aan gezet.
Wat gaat er hier fout?
 
Ik heb de instellingen van de schijf via eigenschappen/ beveiliging al aan gezet.
Geen flauw idee over welke instellingen je het hebt....
Je kunt via Delen => Geavanceerd delen de rechten en toegang tot de gedeelde schijf beheren.
Heb je daar, onder de gebruikers, een gebruiker met de naam Iedereen bij staan en zo ja, heeft deze volledig beheer..?
 
bij geavanceerde beveiligingsinstellingen staat volledig beheer voor gebruiker iedereen
 
Laatst bewerkt:
Krijg je ook een foutcode te zien bij de melding dat je geen toegang hebt....?
Toegang ook geprobeerd als Administrator..?
 
Dit is de foutcode die ik krijg:

u hebt geen toegang tot \\192.168.... Neem contact op met u netwerkbeheerder om toegang te krijgen
 
Een ext HDD die aan die minix hangt heeft geen IP-adres.......
Je begint met:
Ik heb een minix (met windows 10 pro erop) met daaraan 2 externe harde schijven.
Op basis daarvan concludeer ik dus dat die schijven aan een usb-poort hangfen, deze hebben dus geen IP-adres.
Nu jij met de melding komt " u hebt geen toegang tot \\192.168.... " schijnt het om schijven te gaan die in het netwerk hangen, waarschijnlijk aan je router, als netwerk-opslag..?

Enige opheldering is wel vereist want op deze manier komen we niet verder....:shocked:
 
Nee, je aanname klopt niet. De externe schijven zijn via usb aangesloten op de minix.
De minix heeft een ip adres en deze kan ik benaderen via dat ip adres.
Als ik via dat ip adres inlog, kan ik de verschillende schijven (intern en extern) benaderen.
De interne schijf en 1 van de 2 externe schijven kan ik benaderen, de 2e schijf niet en dan krijg ik deze foutmelding.
 
Ik volg het niet helemaal....
Je logt dus via een ander apparaat ( welk ? ) via het netwerk in op de minix, die draait Win 10 op Linux..?
In de 2e screen zie je in het netwerk Active Series en Minix.
Dit wordt naar mijn idee veroorzaakt door het onderliggende Linux waarbij de schijven apart worden weergegeven..
Vanaf de minix zelf kun je wel in die schijf komen..?
Vraag me dus af waar het fout gaat, ik heb geen of zeer beperkt kennis van Linux dus ik kan je er niet verder mee helpen...
 
De Minix draait op windows 10, Ik kan via mijn verkenner op mijn laptop verbinding maken met de Minix als een gewone netwerkschijf. Als ik op de minix ben ingelogd, kan ik kiezen om de externe schijven te benaderen (minix en actieve series). De mninix schijf kan ik gewoon benaderen, als ik de schijf actieve series wil benaderen, krijg ik de foutmelding. Ik zie hem dus wel, maar kan hem verder niet benaderen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan