• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Somproduct

Status
Niet open voor verdere reacties.

mariannevanh

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 dec 2004
Berichten
2.085
Ik heb een spreadsheet waarin inkomsten en uitgaven van een huishouden kunnen worden bijgehouden (zie bijlage).
In het tabblad tijdbalk staan alle inkomsten en uitgaven op chronologische volgorde. Deze posten worden opgenomen in het tabblad kalender door een SOMPRODUCT-verwijzing.
Dat gaat bij de uitgaven goed, maar bij de inkomsten niet.
Omdat ik de werking van de SOMPRODUCT niet helemaal begrijp, lukt het me niet deze voor elkaar te krijgen.
Welke fout zit er in de formules in de cellen kalender!D37:S42

Vriendelijke groet,
Guido
 

Bijlagen

  • financien model HM.xlsx
    37,7 KB · Weergaven: 25
In het laatste stukje van de SOMPRODUCT moet je wel naar de juiste kolom met bedragen verwijzen...
Code:
=SOMPRODUCT((tijdbalk!$B$4:$B$1222=$A37)*(tijdbalk!$A$4:$A$1222>=D$1)*(tijdbalk!$A$4:$A$1222<=D$2)*(tijdbalk!$[COLOR="#FF0000"][B]C[/B][/COLOR]$4:$[B][COLOR="#FF0000"]C[/COLOR][/B]$1222))
 
Laatst bewerkt:
Bedankt!
In mijn onkunde had ik ook de verwijzing D1 en D2 veranderd in C1 en C2.
Ik ga dit uitproberen.
 
Het werkt prima. Mijn probleem is opgelost.
Dankjewel!

Enne, nee, voor een huishouden maak ik geen grootboekrekeningen.
 
Enne, nee, voor een huishouden maak ik geen grootboekrekeningen.
Ik werk wel met rekeningnummers en maandelijkse boekingen worden automatisch opgenomen in jaartotalen en die komen weer in het jaaroverzicht. Destijds gemaakt door Cobbe en veel vaste helpers op Helpmij.nl Werkt perfect! Met dank. Ik hoef alleen de maandelijkse boekingen te doen. Dat is een combinatie van bank- en kasgegevens.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan