ik heb een exceldocument waarbij een bepaald nummer rood of groen wordt wanneer deze langer dan 14 dagen niet aanwezig is geweest.
In de huidige situatie moet ik bij een Kist de datum aanpassen (de datum dat de kist gezien is, gele kolom blad 2). Ik vind dit vrij onhandig want ik moet door een lijst van 2000 nummers opzoek naar het nummer om vervolgens daar de datum aan te passen. Het zou veel mooier zijn dat ik een apart blad heb dat bijv. 'kistnummer blad 1' heet waar ik de nummers in kan voeren. als ik een nummer heb ingevoerd dan past excel de datum aan naar de datum van vandaag in blad 2. Het doel moet zijn dat ik de vakjes rood/groen krijg door alleen het invoeren van een nummer in een sheet ipv overal data te lopen aanpassen.
Kan iemand mij hierbij helpen?
In de huidige situatie moet ik bij een Kist de datum aanpassen (de datum dat de kist gezien is, gele kolom blad 2). Ik vind dit vrij onhandig want ik moet door een lijst van 2000 nummers opzoek naar het nummer om vervolgens daar de datum aan te passen. Het zou veel mooier zijn dat ik een apart blad heb dat bijv. 'kistnummer blad 1' heet waar ik de nummers in kan voeren. als ik een nummer heb ingevoerd dan past excel de datum aan naar de datum van vandaag in blad 2. Het doel moet zijn dat ik de vakjes rood/groen krijg door alleen het invoeren van een nummer in een sheet ipv overal data te lopen aanpassen.
Kan iemand mij hierbij helpen?