DNS instellingen cloudflare

Status
Niet open voor verdere reacties.

parkietenwinkel

Gebruiker
Lid geworden
14 jan 2011
Berichten
30
Goedemorgen,

Weet iemand wat ik verkeerd doe met mijn DNS instellingen? Ik heb mijn website overgezet naar Cloudflare, dat werkt allemaal prima. Maar sinds die tijd kan ik mijn mail niet meer ophalen. Ik heb al mijn mx record van mail en A records op een grijs wolkje gezet, maar dat lijkt niet te helpen.

Dit zijn mijn instellingen op dit moment:
DNS instellingen website.jpg

Alvast bedankt voor je hulp. Zeer gewaardeerd. :D

Groetjes,
Lisa
 
Uit ervaring kan het soms een paar minuten duren.
Doe eens een traceroute naar je mail en smtp subdomein? Komt deze op je eigen IP uit, of bij CF?
 
Uit ervaring kan het soms een paar minuten duren.
Doe eens een traceroute naar je mail en smtp subdomein? Komt deze op je eigen IP uit, of bij CF?

Oei... ik heb geen idee hoe ik dat moet doen. Ik heb het proberen te googlen en mijn e-mail ergens ingevoerd en toen zag ik wel het IP adres dat is ingevoerd bij de DNS. Ik ben echt een leek met dit soort dingen.
 
- Druk Windows-toets + R
- Vul in: cmd
- Type in: tracert mail.jouwdomein.nl (uiteraard jouw juiste hostname voor je mail-domein invullen!!!!!

- Kijk bovenaan naar het IP-adres en je route. Is dat het IP-adres van je hostingserver?
 
- Druk Windows-toets + R
- Vul in: cmd
- Type in: tracert mail.jouwdomein.nl (uiteraard jouw juiste hostname voor je mail-domein invullen!!!!!

- Kijk bovenaan naar het IP-adres en je route. Is dat het IP-adres van je hostingserver?

Top dat je me zo wil helpen :) Ik krijg deze melding eruit (ik heb even de ipadressen gewijzigd naar tekst ivm veiligheid):

Tracing route to mail.free-crochet-patterns.com [hier staat het ipadres van mijn hostingserver]
over a maximum of 30 hops:

1 1 ms <1 ms 1 ms Onbekend IP adres
2 * * * Request timed out.
3 9 ms 11 ms 10 ms Onbekend IP adres
4 9 ms 10 ms 9 ms asd-rc0001-cr101-be155-10.core.as9143.net [onbekend IP adres]
5 10 ms 14 ms 10 ms nl-ams04a-ri3-ae50-0.aorta.net [onbekend IP adres]
6 11 ms 9 ms 9 ms nl-ams02a-rc2-lag-8-0.aorta.net [onbekend IP adres]
7 9 ms 15 ms 12 ms nl-ams04a-rb2-ae-0-0.aorta.net [onbekend IP adres]
8 10 ms 13 ms 14 ms Onbekend IP adres
9 10 ms 11 ms 10 ms xe-8-3-0-3245-ar01.ams02.astralus.net [Onbekend IP adres]
10 10 ms 10 ms 12 ms vserver268.axc.nl [hetzelfde IPadres als mijn hosting]
 
Dan moet die hostname gewoon werken in je mailprogramma.

Misschien hangt de verwijzing naar CF nog in je DNS-cache, en dan helpt een reboot van je PC vast wel.
 
Laatst bewerkt:
Oke, goed om te horen dat het in principe zou moeten werken. Ik ga eens kijken of een reboot helpt. Dankjewel voor je hulp.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan