Printermap verwijderd; printen lukt niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Martijnbm

Gebruiker
Lid geworden
13 aug 2016
Berichten
57
Kort geleden draaide m'n printer heel veel vellen af, terwijl ik maar één afdruk wilde. Mogelijk wat rommel in het geheugen.
Ergens opgezocht wat dit kon zijn en de tip gelezen om de PRINTER-map leeg te maken. Dit heb ik gedaan maar nu komt een printopdracht niet meer in de wachtrij te staan...

Printer is een HP Color Laserjet Pro MFP M281fdn.
Ik draai Windows 10.

Ik heb dus teveel verwijderd waardoor printopdrachten niet meer in het takenoverzicht van de printer verschijnen.
Hoe kan ik dit oplossen?

Het is geen driverkwestie. Scannen gaat prima. Het is het doorsturen van printopdrachten naar de printer dat niet meer gaat.
Vanaf een andere pc een opdracht versturen gaat wel goed.
 
In je titel zeg je dat je de map hebt verwijderd en in je tekst dat je deze leeg hebt gemaakt.
Daar zit nogal verschil in.
Als je de map hebt verwijderd maak je deze weer aan en zal het waarschijnlijk wel weer werken.
 
En anders de printersoftware opnieuw installeren, dat zou het ook moeten oplossen.
Mogelijk moet je daarvoor eerst alle resten van de eerdere installatie verwijderen...
 
Ik heb de map verwijderd en weer aangemaakt. Helaas geen effect.
De printersoftware heb ik opnieuw geïnstalleerd maar ook dat helpt niet. Het lijkt er op dat er een essentieel windows bestand weg is.
De probleemoplosser heeft niet geholpen helaas.
 
Mijn vraag is nog niet opgelost. Iemand een idee? Ik heb waarschijnlijk iets verwijderd dat bij Windows hoort en dus niet hersteld wordt met het herinstalleren van de printersoftware...
 
Doe dan een herstel van de Windows installatie met behoud van bestanden.
 
Op de site van Microsoft zie ik dat alle niet-meegeleverde apps worden verwijderd. Is er een manier om alleen de systeembestanden te vernieuwen?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan