Naam wijzigen aangesloten USB-apparaat

Status
Niet open voor verdere reacties.

rovano

Gebruiker
Lid geworden
4 jan 2008
Berichten
23
Beste,

De laatste tijd ben ik veel aan het streamen. Dat gebeurde altijd met 1 aangesloten camera op mijn laptop. Het videosignaal wordt dan via een converter aangesloten op mijn usb3 poort.
Nu heb ik een 2de converter er bij gekocht om zo met 2 camera's te kunnen streamen.
Echter beide converters worden "USB Video" genoemd en het stream-programma OBS heeft daar moeite mee; dat kan niet 2 dezelfde namen verwerken met als gevolg dat ik van beide camera's geen beeld krijg.
In 'apparaatbeheer' zie ik inderdaad USB Video staan.
Is het mogelijk om 1 van de converters een andere naam (bijvoorbeeld 'converter1') te geven zodat OBS ze uit elkaar kan houden?

Met vriendelijke groet,

Rob

Ik gebruik:
Naam van besturingssysteem Microsoft Windows 10 Home
Versie 10.0.18363 Build 18363
Processor Intel(R) Core(TM) i7-9750H CPU @ 2.60GHz, 2592 MHz, 6 core('s), 12 logische processor(s)
BIOS-versie/datum AMI F.18, 13-7-2020
 
Laatst bewerkt:
Hi Senso,

Hartelijk bedankt, het werkt!
Het heeft even geduurd voordat ik de tijd had om eerst even rustig een backup te maken voordat ik er aan begon (ik heb niet eerder in het register 'gerommeld'), maar met de stappen in het voorbeeld is het goed gelukt!

Ik heb 2 USB-apparaten (in dit geval video-capture converters), die alleen van kleur verschillen.
In het register heb ik ze "converter licht" en "converter donker" genoemd. Ik merk dat het register wel onthoud op welke USB-poort de converter is aangesloten, dus de converter op de linker USB-poort wordt nu standaard 'converter licht' genoemd en diegene die op de USB-poort aan de achterkant is aangesloten wordt 'converter donker' genoemd. Ook als ze precies omgedraaid zijn aangesloten, maar dat is geen probleem, het stream programma herkent nu 2 verschillende apparaten.
Ook in "Apparaatbeheer" zijn beide converters nu met elk hun eigen naam te zien.
 
:thumb:
Moet nog gekker worden... beetje voor God spelen. "en hij scheidde het licht van de duisternis":d:d:d
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan