laptop verkopen; windows installeren zonder account

Status
Niet open voor verdere reacties.

mariannevanh

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 dec 2004
Berichten
2.085
Ik wil mijn laptop verkopen. Voor de nieuwe gebruiker wil ik Windows alvast installeren zonder account, zodat de nieuwe eigenaar alleen maar de accountnaam hoeft in te vullen. Voorheen was de mogelijkheid aanwezig om de installatie helemaal af te ronden, evt. software te installeren en dan herinnerde Windows na enkele dagen de gebruiker eraan dat er nog een account moet worden opgegeven, zodat blijkt dat Windows legaal is.
Maar hoe doe ik dat nu?

Ik kocht deze laptop ooit zonder harde schijf op een veiling. Ik heb een harde schijf gekocht voor die laptop met Windows erop.
Wat moet ik doen om de laptop in die staat terug te zetten?

Vriendelijke groet,
Guido
 
Je kunt toch een installatie als lokaal account afmaken en dan met 1 lokaal account die ook admin is met naam gebruiker test en wachtwoord ook test...
Lokaal account staat met kleine lettertjes onderaan op het scherm om te kiezen....bij de installatie... skip de code vraag en rond af.
 
Laatst bewerkt:
Juist, zoiets herinner ik me uit het verleden, maar nu zag ik dat niet meer.
 
Tis toch kwestie van goede lezen... als je het niet vindt heb je helaas toch niet goed naar de kleine letters gekeken.... .heb het al zoveel gedaan lokaal account.
 
Ik geloof dat de nieuwste build die optie niet meer heeft. Workaround is geloof ik om de installatie ZONDER netwerkverbinding (Wifi en/of kabel) uit te voeren.
 
Ik heb ruim 1 week geleden de laatste build zo zo gedaan (de kleine letters... geen uitschakelen netwerk)... (de allerlaatste?)... anders ifdd de netwerkkaart stekker erui of de wifi uitzetten.... was al heel snel bekend...

Edit
Code:
C:\Windows\system32>ver
Microsoft Windows [Version[B] 10.0.19041.508[/B]]

https://docs.microsoft.com/en-us/windows/release-information/

ff checken... ;)
Windows 10 current versions by servicing option
(All dates are listed in ISO 8601 format: YYYY-MM-DD)

Last Updated: 2020-09-16

Semi-Annual Channel

Version Servicing option Availability date OS build Latest revision date End of service: Home, Pro, Pro Education, Pro for Workstations and IoT Core End of service: Enterprise, Education and IoT Enterprise
2004 Semi-Annual Channel 2020-05-27 19041.508 2020-09-08 2021-12-14 2021-12-14 M
 
Laatst bewerkt:
Als je geen naam opgeeft en geen wachtwoord start Windows op met als naam gebruiker, zo worden oem comps ook geleverd.
 
Ik vond nog een oudere versie van mediacreationtool. Daarmee is het uiteindelijk wel gelukt.
Iedereen bedankt voor de hulp.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan