• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

productcodes van verschillende leveranciers koppelen aan elkaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jack2020

Gebruiker
Lid geworden
10 apr 2020
Berichten
16
Ik heb een vraag of iemand mij kan helpen ik heb een bestand waar ik bepaalde gegevens van meerdere leveranciers in vergelijk maar om de gegevens van de leveranciers te vergelijken met de producten uit ons assortiment zullen de productcodes van de leveranciers langs die van ons moeten komen te staan nu komt het probleem de productcodes van de leveranciers zijn niet exact het zelfde als die van ons maar er zit altijd een gedeelte in beide productcodes dat overeen komt met elkaar dit is het serie nummer van het product nu kan ik natuurlijk alle productcodes handmatig erbij gaan zetten maar dat is teveel werk want er zijn nog al wat leveranciers en wij hebben ook nog een best groot assortiment. zijn er mensen hier die mij kunnen helpen om dit misschien met een berekening bij elkaar te zoeken.

ik heb een voorbeeld bestand bijgevoegd
 

Bijlagen

  • Voorbeeld bestand 1.xlsx
    9,6 KB · Weergaven: 17
Laatst bewerkt:
En waar zijn de productcodes van de leverancier ?
Vul je voorbeeldje aan zoals je graag zou hebben da het eruit ziet.

Groet,

Joske
 
En waar zijn de productcodes van de leverancier ?
Vul je voorbeeldje aan zoals je graag zou hebben da het eruit ziet.

Groet,

Joske

Sorry de productcodes van de leverancier staan in het werkblad productcodes leverancier 1
 

Bijlagen

  • Voorbeeld bestand 1.xlsx
    10,1 KB · Weergaven: 15
Zo?
Code:
=ALS.FOUT(INDEX('productcodes Leverancier 1'!$A:$A;MIN(ALS(ISGETAL(VIND.SPEC(B2;'productcodes Leverancier 1'!$A$2:$A$5));RIJ($2:$5))));"")
Let op: matrixfunctie, d.w.z. afsluiten met Control+Shift+Enter als je geen Excel 365 gebruikt.

Als je wel Excel 365 gebruikt kan deze ook:
Code:
=FILTER('productcodes Leverancier 1'!$A$2:$A$5;ISGETAL(VIND.SPEC(B2;'productcodes Leverancier 1'!$A$2:$A$5));"")
 
Laatst bewerkt:
PHP:
=VERT.ZOEKEN("*"&B2&"*";'productcodes Leverancier 1'!A:A;1;0)

Groet,

Joske
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan