Windows 8.1 naar Windows Home 10 geel uitroepingsteken

Status
Niet open voor verdere reacties.

slavik

Gebruiker
Lid geworden
2 feb 2019
Berichten
417
Hello ,
Deze vraag is ook gesteld op het forum: Oplossing.be maar nog niet beantwoord.
Na de upgrade van Windows 8.1 naar Windows Home 10 staat er een geel uitroepingsteken in het Apparaatbeheer onder de tab Bijsturing geluid, video en spelletjes bij JBL E-55BT Stereo. De Apparaatstatus zegt: Dit apparaat start niet op(code 10) Het apparaat heeft niet de juiste status voor het uitvoeren van deze aanvraag. Deze bluetooth driver werkte uitstekend in Windows 8.1.
Op de Nederlandse website van JBL E-55BT Stereo tot nu toe nog geen antwoord gekregen van de ondersteuning. Als ik wil chatten komt de melding: Er zijn geen agenten beschikbaar. Gesloten. De Amerikaanse website van JBL kan ook niet antwoorden op mijn vraag of er een driver beschikbaar is voor Windows Home 10.
Ik heb deze bluetooth driver voor JBL E-55BT Stereo on ear wireless headphone reeds in Apparaatbeheer verwijderd en opnieuw opgestart, maar zonder resultaat. De probleemoplosser brengt ook geen oplossing. Bijwerken in Eigenschappen helpt ook niet en zegt dat de beste driver reeds is geïnstalleerd.
Weet iemand van jullie een manier om de driver voor mijn JBL E-55BT Stereo alsnog te kunnen downloaden en installeren zodat hij opnieuw werkt in Windows Home 10.
Zie bijlagen.
Grtz,
nando :confused:
 

Bijlagen

  • jbl  3 sept 2020.png
    jbl 3 sept 2020.png
    693,1 KB · Weergaven: 57
  • jbl  2 sept  2018.png
    jbl 2 sept 2018.png
    126,7 KB · Weergaven: 38
  • jbl   18 sept 2020.png
    jbl 18 sept 2020.png
    108,6 KB · Weergaven: 53
  • JBL  8   18 SEPT  2020.png
    JBL 8 18 SEPT 2020.png
    539,9 KB · Weergaven: 49
Laatst bewerkt:
dit heb je gedaan:


Pairing Headphone with a PC


Turn on the headphones (Wait for the headphones to play start-up sound)

Put the headphones into pairing mode, by pressing the Bluetooth button for approx. 2 seconds (The headphones will play pairing mode sound)

Go into Bluetooth & other Devices: Windows start >Settings > Devices > Bluetooth & other devices

Make sure that Bluetooth is On

Click the + sign to add Bluetooth device

Select Bluetooth

A list of devices will appear

Select the headphones you want to connect to

After a moment, the device and headphones will pair (The headphones will play connection sound)

Press Done


Note! The above steps is for Windows 10. Older versions of Windows will be slightly different in this process.
 
De NL site:
https://www.jbl.nl/on-over-ear-kopt...lor=Space Gray-GLOBAL-Current#q=E55BT&start=1
Koppelingsproblemen met een computer of pc
In de meeste gevallen waarbij een computer/pc/laptop moeite heeft om verbinding te maken met een Bluetooth-apparaat (draagbare luidspreker, hoofdtelefoons, actieve luidsprekers), wordt dit veroorzaakt door de Bluetooth-driver (software) van uw computer/pc/laptop.
Het stuurprogramma (software) moet de volgende Bluetooth-protocollen ondersteunen om muziek/geluiden van uw computer/pc/laptop af te kunnen spelen:
• A2DP (Advanced Audio Distribution Profile)-driver voor uw computer/pc/hoofdtelefoons om muziek over te brengen.
• AVRCP (Audio/Video Remote Control Profile)-driver om muziek naar uw apparaat te sturen/over te slaan/door te spoelen/te pauzeren/af te spelen.
Download altijd de nieuwste stuurprogrammaversie voor uw computer/pc/laptop.

Ga naar de website van de fabrikant van uw computer/pc/laptop om het juiste stuurprogramma (software) te downloaden. Ze hebben meestal een sectie "Support/Download" (ondersteuning/download) waar u het juiste stuurprogramma kunt vinden. Anders kunt u contact op nemen met de ondersteunings-/supportafdeling.
De standaardstuurprogramma's van het Microsoft/Windows-systeem zijn niet de juiste en resulteren in foutmeldingen (zoals het invoeren van een pincode) of het koppelen werkt hierdoor niet.

Bluetooth (BT ) is van je systeem niet van de koptelefoon.... dus doe dat wat JBL vraagt.
Heb je iets anders die je met de BT van je systeem kunt koppelen, uiteraard moet het gele uitroepteken weg zijn.
Heb je al R-muis in Apparaatbeheer waar dat gele uitroep teken op de hardware die je ziet bij uitklappen van die sectie geklikt en de Driver geupdate?
Soms helpt het om de driver/dat apparaat te verwijderen en pc her starten, dan wordt ie herkend en hopelijk goed geïnstalleerd.
BT is zo algemeen dat zou toch moeten werken vanuit Windpows zelf.....
Dat het in win8.1 werkte is mooi, dan zou het weer moeten werken.
 
De koptelefoon is een standaard Bluetooth apparaat waar niets aan veranderd is maar de zender die in uw computer zit, die doet het kennelijk niet goed onder Windows 10. Vouw Bluetooth eens uit in Apparaatbeheer en probeer de A2dp werkende te krijgen. Een bluetooth zender is trouwens niet veel groter dan een USB stekkertje en al voor een paar Euro te koop.
 
Thanks voor de reacties op mijn vraag.
Ga naar de website van de fabrikant van uw computer/pc/laptop om het juiste stuurprogramma (software) te downloaden. Ze hebben meestal een sectie "Support/Download" (ondersteuning/download) waar u het juiste stuurprogramma kunt vinden. Anders kunt u contact op nemen met de ondersteunings-/supportafdeling.
Soms helpt het om de driver/dat apparaat te verwijderen en pc her starten, dan wordt ie herkend en hopelijk goed geïnstalleerd.
Download altijd de nieuwste stuurprogrammaversie voor uw computer/pc/laptop.
Ja hetgeen hier wordt geadviseerd heb ik reeds zelf geschreven naar jullie en allemaal gedaan. Alleen wacht ik nog op het antwoord van JBL .
Het zijn mooie technische beschrijvingen die interessant zijn, maar waar ik niets mee opschiet.
Ik dacht dat iemand van jullie een link zou kunnen geven waar ik de bluetooth driver voor JBL E-55BT Stereo zou kunnen downloaden. Zeker omdat duidelijk te zien is op de screenshots welke foutmelding er wordt gemaakt.
Ik zal eens speuren op de website van Microsoft of ik daar niets vind over Microsoft Bluetooth A2 dp -bron. Toch bedankt voor te willen meedenken
grtz,
slavik :)
 
Prima. Het A2dp is een stereo profiel van Bluetooth protocol. Dus niet de naam van het apparaat wat Bluetooth uitzend, wat u ziet onder "Bluetooth>" bij Apparaatbeheer Anders bij de fabrikant van de computer of het moederbord, de Bluetooth driver zoeken voor Windows 10. Als dat er niet is dan kan u een USB bluetooth zendertje (dongle) of natuurlijk ook een insteek kaartje, plaatsen maar let op dat deze dan wel geschikt is voor Windows 10 en de voor de koptelefoon benodigde Bluetooth versie ondersteunt.

https://www.beslist.nl/products/r/USB_bluetooth_dongle/

of uit het verre oosten:

https://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R40&_nkw=usb+dongle+bluetooth&_sacat=0&_sop=15
 
We missen dus alle info:
  • Welk merk & type laptop de BT zit.
  • Of is het een PC waar op het moederbord een BT zit? Welk merk en type moederbord?
Of is het een losse BT stick of module die er later in gezet is, welke BT dan?
 
Heb je gedaan wat ik gevraagd heb?
 
Thanks voor de vele suggesties.
Ais ik onder "Bluetooth" kijk zie ik dat daar alles in orde is, daar staat ook een JBL E-55BT bij die correct werkt. De bluetooth functie werkt dus correct en er is geen dongle of insteekkaartje nodig voor de goede werking van bluetooth op mijn zoon zijn Hp All-in -one-pc.
Dus het gaat om de JBL E-55BT Stereo die onder "Besturing geluid, video en spelletjes staat aangeduid!
Het stuurprogramma dat daar staat aangeduid is dus verouderd en niet geschikt voor Windows Home 10. Het is een software probleem en geen hardware issue.
Vermits bij JBL E-55BT Stereo een geel uitroepingsteken staat, is het nodig om de driver te vernieuwen . Ik weet niet of ik deze driver bij Microsoft kan downloaden en dan installeren op mijn zoon zijn Hp All-in-one pc.
Misschien ook dat de commando sfc /scannow iets kan herstellen in Windows Home 10.
Zie de bijlagen. Aan puppie: moet ik dan niet eerst het huidige stuurprogramma verwijderen?
Ik heb de tool RESTORO gedownload. Is deze betrouwbaar?
grtz,
slavik :)
 

Bijlagen

  • jbl  22 19 sept 2020.png
    jbl 22 19 sept 2020.png
    441,2 KB · Weergaven: 46
  • jbl 17  18  sept 2020.png
    jbl 17 18 sept 2020.png
    849 KB · Weergaven: 39
  • jbl  24 19 sept 2020.png
    jbl 24 19 sept 2020.png
    191,7 KB · Weergaven: 24
  • jbl  9 18 sept 2020.png
    jbl 9 18 sept 2020.png
    152,5 KB · Weergaven: 29
  • jbl 10  18 sept 2020.png
    jbl 10 18 sept 2020.png
    173,8 KB · Weergaven: 41
  • jbl 13 18 sept 2020.png
    jbl 13 18 sept 2020.png
    1,8 MB · Weergaven: 35
  • jbl  3 sept 2020.png
    jbl 3 sept 2020.png
    693,1 KB · Weergaven: 43
  • jbl  2 sept  2018.png
    jbl 2 sept 2018.png
    126,7 KB · Weergaven: 36
  • jbl  6 18 sept 2020.png
    jbl 6 18 sept 2020.png
    558,8 KB · Weergaven: 38
  • jbl 11 18 sept 2020.png
    jbl 11 18 sept 2020.png
    165,7 KB · Weergaven: 37
Laatst bewerkt:
Het gaat alleen om het apparaat voor Bluetooth verbindingen op plaatje zes. Daar staat bij bijzonderheden ook de codenaam ervan. Een apparaat wat nu toch van Bluetooth gebruik gaat maken wordt gedetecteerd als zijnde aangesloten, het geeft de naam ervan door maar werkt vervolgens niet.

U kan beter geen drivers zoeken op een site van derden. Dus geen DriverHub of iets dergelijks. De fabrikant heeft de enige betrouwbare bestanden en anders dan zijn ze er niet (!). Hier de link, uw computer heet voluit geschreven "HP ENVY All-in-One 23-k413nb" waar onder Netwerk twee Bluetooth drivers staan. Waarom weet ik niet. Een systeem diagnose tool zoals Speccy of Open Hardware Monitor laat misschien zien welke chip in de computer zit en anders maar uitproberen welke bruikbaar is. Van Broadcom en van Realtek:

https://support.hp.com/nl-nl/driver...n-one-desktop-pc-series/7477710/model/7669760
 
Nogmaals bedankt voor het helpen mee te denken.
De fabrikant heeft de enige betrouwbare bestanden en anders dan zijn ze er niet
Ja het wemelt op het internet van deze scantools en het is wel spijtig dat de ontwerpers van deze zogeheten wondertools, die alle drivers vinden en herstellen in 2 minuten nog steeds hun gang kunnen gaan op het internet. Ze laten je een gratis progje downloaden die de zogezegde beschadigde bestanden vindt, en daarna moet je hun betaalbare tool kopen om deze bestanden weer te herstellen of vernieuwen.
De link naar de website van Hewlett Packard levert niets op, er staan geen bruikbare gegevens op. Het antwoord van de firma Harman JBL verwijst naar de fabrikant van de computer of laptop die over de nodige software beschikt. Ik vind persoonlijk dat de ontwerper van de JBL E-55BT draadloze koptelefoon zelf over de benodigde software(stuurprogramma's) moet beschikken en beschikbaar stellen voor de klant.
Antwoord van de firma Harman JBL:
Wat jammer dat u deze ervaring heeft met uw JBL E55BT

In de meeste gevallen, wanneer een computer / pc / laptop problemen heeft met het verbinden met een Bluetooth-apparaat (draagbare luidspreker, hoofdtelefoon, actieve luidsprekers), wordt dit veroorzaakt door het Bluetooth-stuurprogramma (software) van uw computer / pc / laptop.

Het stuurprogramma (de software) moet de volgende Bluetooth-protocollen ondersteunen om muziek / geluiden vanaf uw computer / pc / laptop te kunnen afspelen:
A2DP-stuurprogramma (Advanced Audio Distribution Profile) voor uw computer / pc / hoofdtelefoon om muziek over te brengen.
AVRCP-stuurprogramma (Audio / Video Remote Control Profile) om skip / forward / pauze / muziek naar uw apparaat te verzenden

Zorg altijd voor de meest recente versie van de driver die beschikbaar is voor uw computer / pc / laptop.
Om de juiste driver (software) te downloaden, bezoekt u de website van de fabrikant van uw computer / pc / laptop. Ze hebben meestal een gedeelte "Ondersteuning / downloaden" waar u de juiste driver kunt vinden. Neem anders contact op met hun ondersteuning. De HP Support Assistant helpt ook niet.

De standaarddrivers van het Microsoft / Windows-systeem zijn vaak niet correct en resulteren in foutmeldingen (zoals het invoeren van een pincode), of het koppelen werkt niet.
Een systeem diagnose tool zoals Speccy of Open Hardware Monitor laat misschien zien welke chip in de computer zit en anders maar uitproberen welke bruikbaar is. Van Broadcom en van Realtek:
Broadcom en Raltek zijn voor het Netwerk bedoelt, en het heeft geen zin om deze uit te proberen. Ik zal Open Hardware Monitor eens downloaden en zien wat dit geeft.
grtz,
slavik ;)
 

Bijlagen

  • helpmij  29   20 sept 2020.png
    helpmij 29 20 sept 2020.png
    106,3 KB · Weergaven: 41
Laatst bewerkt:
Broadcom en Raltek zijn voor het Netwerk bedoelt, en het heeft geen zin om deze uit te proberen.

Nee, het zijn ook de apparaten die Bluetooth verzorgen. Bij de drivers staat duidelijk "Bluetooth." Dus u moet de door mij gegeven link gebruiken en op deze HP pagina "Driver-Netwerk (5)" openvouwen. Dan één van de twee drivers installeren. Welke, voor "Broadcom Bluetooth-driver" of "Realtek RTL8xxx-serie Bluetooth-driver" moet u alleen nog uitvinden. Met de informatie die Speccy of Open Hardware Monitor of de computer zelf geeft maar u kan ook beide uitproberen.
 
Ik had niet zo snel een antwoord verwacht.
Ik weet niet of je mijn volgende aanpassing al hebt gezien die is gemaakt met Speccy en waarvan ik de tab Audio heb geopend.
Kun je daar iets van afleiden?
grtz,
slavik ;)
 
Nee. Daar moet u bij Netwerk, staat onderaan, kijken. Hier hoor ik een piep bij binnenkomend bericht.
 
Kijk anders daar ook eens:
https://nl.wikihow.com/Controleren-of-je-computer-Bluetooth-heeft

En check of de drivers van alles OK is. Je moet admin zijn.
R-muis op die bluetooth zaken allemaal en bij Eigenschappen de tab Stuurprogrammas en daar moet OK staan oid.

v4-728px-1284290-3.jpg.webp
 
Laatst bewerkt:
Thanks.
En check of de drivers van alles OK is. Je moet admin zijn.
R-muis op die bluetooth zaken allemaal en bij Eigenschappen de tab Stuurprogrammas en daar moet OK staan.
Zie de bijlagen.
Vermits onder "Bluetooth" JBL E55DP" goed werkt en alle apparaten met bluetooth ook geen problemen hebben, laat ik het voorlopig rusten.
Zie bijlage van "Netwerk". De bluetooth heeft daar alleen betrekking op het netwerk, ik zie nergens een aanduiding die wijst naar de jbl e55bt stereo of Microsoft Bluetooth enumerator.
Onder Windows\System 32\Drivers\ btha2dp.sys staat er dat het systeembestand btha2dp.sys is gewijzigd op 17092020. Dit is juist want de upgrade naar Windows 10 heb ik gedaan op deze datum.
Maar dit zelfde systeembestand staat ook in de map Windows\ System 32\Driver Store\FileRepository\btha2dp.sys
Op het internet wordt vermeld dat het blauwe scherm of Blue Screen of Death bij een crash meestal door een beschadigd of corrupt btha2dp.sys wordt veroorzaakt.
Dus ik speel op veilig.
Hier staat nog een voorbeeld Bluetooth headset or anything else which requires connectivity, this program will install a driver on your system to get you up and running in no time.

For convenience and security, Bluetooth Driver Installer will create a restore point on your Windows system so that if anything goes wrong, you can always roll back to a previous working setup.
Bluetooth Driver Installer on 32-bit and 64-bit PCs

This download is licensed as freeware for the Windows (32-bit and 64-bit) operating system on a laptop or desktop PC from drivers without restrictions. Bluetooth Driver Installer 1.0.0.133 is available to all software users as a free download for Windows 10 PCs but also without a hitch on Windows 7 and Windows 8. Dus het heeft geen zin om deze bluetooth driver te downloaden, want het bluetooth stuurprogramma voor JBL E55BT staat reeds correct aangeduid onder de categorie "Bluetooth" in de Device Manager.
Reinstall the drivers for the device. Uninstalling and then reinstalling the drivers for the device is a likely solution to a Code 10 error. Dit is alleen mogelijk als je de juiste driver kunt downloaden.
Hier nog een manier voor een oplossing door in het register te duiken." Wees niet bang" terwijl iedereen weet dat je zonder kennis zeker geen wijzigingen mag aanbrengen in het register.
Delete the UpperFilters and LowerFilters values in the registry. Two particular values in the Windows Registry could be corrupted, causing the Code 10 error. Welke two particular values? Dit is heel oppervlakkig!

While this isn't a very common solution to a Code 10 issue, it is for many other Device Manager error codes. Don't be afraid to try this if the previous ideas haven't worked.
De beste oplossing is om het stuurprogramma te verwijderen en het opnieuw te installeren en de JBL e-55BT wireless headphone daarna opnieuw te verbinden met de Hp All-In-One pc.
grtz,
slavik :)
 

Bijlagen

  • helpmij   46  21 sept 2020.png
    helpmij 46 21 sept 2020.png
    20,1 KB · Weergaven: 36
  • helpmij   45  21 sept  2020.png
    helpmij 45 21 sept 2020.png
    29 KB · Weergaven: 41
  • helpmij   44  21 sept 2020.png
    helpmij 44 21 sept 2020.png
    13,9 KB · Weergaven: 105
  • helpmij   43  21 sept  2020.png
    helpmij 43 21 sept 2020.png
    129,7 KB · Weergaven: 41
  • helpmij   42  21 sept  2020.png
    helpmij 42 21 sept 2020.png
    10,6 KB · Weergaven: 31
  • helpmij   41  21 sept  2020.png
    helpmij 41 21 sept 2020.png
    10,9 KB · Weergaven: 35
  • helpmij   40 21 sept  2020.png
    helpmij 40 21 sept 2020.png
    9,6 KB · Weergaven: 35
  • helpmij   39  21  sept  2020.png
    helpmij 39 21 sept 2020.png
    12,2 KB · Weergaven: 37
  • helpmij  38   21 sept  2020.png
    helpmij 38 21 sept 2020.png
    13,8 KB · Weergaven: 37
De beste oplossing is om het stuurprogramma te verwijderen en het opnieuw te installeren en de JBL e-55BT wireless headphone daarna opnieuw te verbinden met de Hp All-In-One pc.
Het is dus opgelost?

Vraag: zou je quotes kunnen gebruiken met de weblink erbij waar het vandaan komt?
Deze blokken tekst komen zo rommelig/slecht leesbaar over. Het is voor mij een zoekplaatje om de verbanden in die lappen tekst te vinden.

Plaatje 3 van de Bluetooth suggereert dat het niet opgelost is.
https://www.helpmij.nl/forum/attachment.php?attachmentid=350982&d=1600662553

Wat staat er bij de andere tabs te lezen?
En al je bij de andere tab kiest voor updaten van de driver, helpt dat? Ik lees nergens dat dit al gedaan is.
 
Laatst bewerkt:
Neen het nog nog niet opgelost. Ik heb zowel het stuurprogramma JBL E55BT Stereo in Besturing, geluid en spelletjes geupdatet als alle andere drivers die onder "Bluetooth" staan vermeld. En voor alle stuurprogramma's wordt er vermeld dat het reeds het laatste en beste stuurprogramma is dat is geïnstalleerd. Oké, de Engelse tekst is wat rommelig, maar ik heb de indruk dat je zich te veel vastspijkert op de gewone handelingen die moeten worden uitgevoerd, zoals het bijwerken van de stuurprogramma's, het verwijderen van het stuurprogramma en dan opnieuw opstarten, de probleemoplosser of troubleshoot gebruiken, de opdracht commando sfc /snannow uitvoeren enz. Alle bewerkingen die ik heb gedaan hebben geen resultaat opgeleverd. Het stuurprogramma van JBL E55BT onder de categorie " Bluetooth " werkt goed . Dus het gaat hem om het stuurprogramma BLT E55BT Stereo dat vermeld staat in "Besturing geluid, video en spelletjes. Let op het achtervoegsel "Stereo". Je moet je dus alleen concentreren op dit stuurprogramma's en een link vinden waar je dit stuurprogramma kunt downloaden voor Windows 10. Dit stuurprogramma is pas gewijzigd nadat ik ik de upgrade heb gedaan naar Windows Home 10.Dit kun je ook zien op een sreenshot waar duidelijk staat vermeld dat het bestand btha2dp.sys is gewijzigd op 17/09/2020, dit is de datum waarop ik de upgrade heb uitgevoerd. Ik weet ook niet of dit stuurprogramma reeds is geïnstalleerd door het O S, of het wordt geïnstalleerd als je de verbinding maakt met de JBL E55BT hoofdtelefoon en de HP Envy 23 All-IN-ONE pc. Daarom schrijf ik als oplossing om het stuurprogramma JBL E55BT Stereo te verwijderen en dan de verbinding opnieuw te maken met de wireless headphone en de HP Envy 23 All-IN -ONE pc. Als dit niet lukt, blijft er alleen de mogelijkheid over om een nieuw stuurprogramma te installeren in Besturing geluid, video en spelletjes. En ja, weet jij of het normaal is dat er twee dezelfde systeembestanden btha2dp.sys zijn waarvan één in de map system 32\Drivers en één in de map Driver Store\FileRepository? Zie bijlagen .
grtz,
slavik :)
 

Bijlagen

  • helpmij   46  21 sept 2020.png
    helpmij 46 21 sept 2020.png
    20,1 KB · Weergaven: 42
  • helpmij   45  21 sept  2020.png
    helpmij 45 21 sept 2020.png
    29 KB · Weergaven: 32
  • helpmij   44  21 sept 2020.png
    helpmij 44 21 sept 2020.png
    13,9 KB · Weergaven: 46
  • helpmij   47  21 sept  2020.png
    helpmij 47 21 sept 2020.png
    5,3 KB · Weergaven: 23
Laatst bewerkt:
Thanks;
Zie de nieuwe bijlagen waarom je vraagt.
grtz,
slavik :)
 

Bijlagen

  • helpmij   52 21 sept 2020.png
    helpmij 52 21 sept 2020.png
    52,2 KB · Weergaven: 39
  • helpmij  52  21 sept 2020.png
    helpmij 52 21 sept 2020.png
    36,2 KB · Weergaven: 41
  • helpmij   51  21 sept  2020.png
    helpmij 51 21 sept 2020.png
    35,6 KB · Weergaven: 41
  • helpmij   50   21 sept  2020.png
    helpmij 50 21 sept 2020.png
    36,4 KB · Weergaven: 37
  • helpmij   49   21 sept  2020.png
    helpmij 49 21 sept 2020.png
    36,7 KB · Weergaven: 22
  • helpmij   48 21 sept  2020.png
    helpmij 48 21 sept 2020.png
    38,4 KB · Weergaven: 34
  • helpmij  48   21 sept  2020.png
    helpmij 48 21 sept 2020.png
    36,8 KB · Weergaven: 33
  • helpmij   42  21 sept  2020.png
    helpmij 42 21 sept 2020.png
    10,6 KB · Weergaven: 35
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan