Programma's van een Mediabox XL overnemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dukkel

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
17 feb 2016
Berichten
1.990
Besturingssysteem
Win11 Prof NL
Office versie
Office365
Hallo Allemaal

Ik heb momenteel een Mediabox XL van Ziggo, en ik heb m'n zinnen gezet op het vernieuwde product n.l. de Mediabox Next eveneens van Ziggo

Maar nu staan er op de eerste, de Mediabox XL nog opnames op die M'n vrouw beslist wil bewaren, dus die wil ik veiligstellen op de één of andere manier

Alleen, volgens de mensen van Ziggo is nu juist dát niet mogelijk.

Ook heb ik een waarschuwing hieromtrent van AlleKabels Opgelet:
Het signaal van een Ziggo Horizon (mediabox) kan niet worden gesplitst door een hardwarebeveiliging van de fabrikant van deze setopbox. Dit is ook mogelijk het geval bij andere mediaboxen; raadpleeg uw provider.


Is hier nu echt helemaal geen mogelijkheid om mijn opnames over te nemen, b.v. op de nieuwe Mediabox Next of op een Humax o.i.d.?

Met vriendelijke groet
Dukkel
 
Laatst bewerkt:
Dat gaat idd niet lukken.

Waarom niet. De aanbieders van zenders eisen van de providers dat ze hun netwerk zo beveiligen dat het kopieren van de opnames/streams niet mogelijk is. Voldoet een provider niet aan die eis, kan het zomaar zijn dat ze bepaalde zenders niet meer mogen doorgeven. Hierdoor is bijv. de netwerkkaart van de Cisco ontvanger uitgeschakelt, heb je een CI+ module nodig enz. Allemaal om kopieren te voorkomen.
 
Hallo RogerS

Mijn Mediabox XL heeft wel een Scartaansluiting, en mijn Samsung (High Definition Cable Receiver) DCB-H360R eveneens (ingaande en uitgaande Scart)
Als ik deze met elkaar verbind zou ik dan niet een mogelijkheid van slagen hebben?

MVG
Dukkel
 
Je hebt wrs een screen capture tool nodig.... dus je moet alle films op een monitor afspelen en dat capturen. Kijk maar verder op het Ziggo forum daar geven ze elkaar de tips hoe.

Alles wat je direct via kabels probeert af te tappen is zoals RogerS al schreef, geblokkeerd.
 
Hallo route99

Heb je een voorbeeld van zo'n capture programma?
 
Neen, bekijk de tips op het Ziggo forum. Je kunt daar "beter"verder gaan.... er zijn er meer met dat probleem...

PS: En... je hoeft me niet telkens ter begroeten..... tis toch duidelijk dat je antwoord geeft op mijn vraag...
Anderen kunnen net zo goede je vraasg beantwoorden...
Was nog niet zo lang geleden dat dit als vervelend ervaren werd door anderen... dus let ff op in het vervolg...
 
Laatst bewerkt:
Okay, ik heb alle antwoorden van Ziggo gelezen. En inderdaad langs de normale weg is kopieren dus niet mogelijk.
En kopieren met zo'n capture programma heeft ook nog heel wat voeten in aarde.
Ik denk dat m'n vrouw zich er maar bij neer moet leggen, dat ze die opnames van hoofdzakelijk Nick en Simon maar via YouTube moet gaan genieten. (Ja het blijven Volendammers onder elkaar)

P.S. ik ben altijd blij als ik een geschrift van jou kan beantwoorden.
 
En van anderen.... toch ook ....?
Je laat me weinig keuze zo.
 
Natuurlijk wel
 
Tja, van youtube kan je zelfs de full hd versie downloaden. De meeste staan er toch op in 1080P.
 
De meeste heb ik dan ook inmiddels gedownload.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan