• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

formule voorwaardelijke opmaak doortrekken

Status
Niet open voor verdere reacties.

serpent xx

Gebruiker
Lid geworden
2 mei 2008
Berichten
148
in kolom B staat in de voorwaardelijke opmaak de volgende formule: =A2="" met bereik =$B$2:$b$99999 De bedoeling is dat deze formule in elke cel van kolom B komt maar dat de verwijzing steeds verandert van A2 naar A3 naar A4 enz. Als ik deze kopieer dan blijft hij naar A2 verwijzen. Wat doe ik fout? Er staat toch geen $ bij de 2.
 
Laatst bewerkt:
Zet de jokertekens eens anders
 
Plaats s.v.p. een voorbeeldje, dan kunnen we even bekijken hoe je het hebt ingesteld.

Hoe bedoel je "doorkopiëren". Dat hoeft niet als je VO hebt ingesteld voor dat grote bereik in kolom B. Dan past Excel zelf de verwijzingen aan voor elke rij.
 
"Ga geavanceerd" onderaan de pagina, en dan via paperclipje.
 
Even een andere laptop gepakt; hier kan ik wel een bijlage toevoegen. Vreemd. Ik heb even een simpel testbestand gemaakt.
Als ik per cel kopieer gaat het wel goed. Als ik een groter bereik selecteer blijft die verwijzen naar dezelfde cel
 

Bijlagen

  • Map1.xlsx
    9,2 KB · Weergaven: 22
Laatst bewerkt:
je hebt opmaak ingesteld vanaf B1 t/m B99999. Daarbij verwijs je naar A2 als beginpunt. Formule voor opmaak wijzigen in:
Code:
=A1=""
en je krijgt de gewenste resultaten.

Nogmaals: Excel past zelf de verwijzingen aan per regel. Die hoef je niet handmatig aan te passen en krijg je ook niet te zien.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan