HD grootte en XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

Leon25

Gebruiker
Lid geworden
28 jun 2007
Berichten
420
Naast alle WIN 10 PC's heb ik nog een fijn PC'tje met XP prof. laatste versie. Met wat technische projecten erop. Schijven van 500Gb krijg ik niet goed a h werken, of helemaal niet. 80 Gb werkt wel goed. 250 soms.

Kan ik misschien een partitie op de 500 Gb disk maken ? Of zal dat niet werken ? Is er mogelijk een configureer mogelijkheid om toch zo'n schijf a h werken te krijgen ? Alk of niet ook via het BIOS ? Of ..... ?

Dank voor antwoord,

Leon25.
 
Zou toch geen probleem moeten zijn.
De limiet qua disk grootte voor Windows XP is 2TB op FAT32 en 16TB op NTFS.
 
Heeft de BIOS versie van het moederbord een beperking voor de schijven die het kan herkennen? Vroeger was dat heel normaal. Dan had je een BIOS upgrade nodig om de, tegen die tijd alweer, grotere schijven te kunnen plaatsen. Computer fabrikanten waren daarin niet geïnteresseerd en het updaten van het BIOS was een moeilijk proces, waarbij de computer heel vaak onbruikbaar werd. Denk maar aan de tijd van de eerste modellen die in de supermarkt stonden. Een oplossing is een tweede kleinere schijf plaatsen, op de manier van eerst aan het uiteinde van het kortste deel van een lintkabel en als Master (MA) met de jumper, beter geen CS (Cable Select) gebruiken om problemen te voorkomen.
 
80 Gb HD

tja als ik nog ergens bv enkele 80 Gb max torretjes oid kon uithalen zou ik dat zeker doen hi :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan