foto's opslaan naar jpg vanuit RAW

Status
Niet open voor verdere reacties.

diana30

Gebruiker
Lid geworden
28 aug 2003
Berichten
59
Hallo, ik heb Photoshop Elements 2020 aangeschaft, maar ik kan mijn RAW foto's niet opslaan naar jpg. Alleen naar dng. Weet iemand hoe je dit aan kunt passen naar (alle) andere formaten?

Alvast bedankt !

Groetjes, Diana
Knipsel.JPG
 
Laatst bewerkt:
Is er geen "save as" mogelijkheid.
Bij het merendeel van programma's kan je bij "save as" uit andere bestandsformaten kiezen.
Of anders "Export".
Of "save for web"
 
Laatst bewerkt:
Is er geen "save as" mogelijkheid.
Bij het merendeel van programma's kan je bij "save as" uit andere bestandsformaten kiezen.
Of anders "Export".
Of "save for web"

Nee bij RAW is het alleen 'opties voor opslaan' . Maar bij photoshop CC kan ik wel kiezen voor andere extensies en hier dus niet. Dat is zo vreemd.
 
Photoshop Elements is sowieso beperkt ten overstaan van CC ... géén idee of dat misschien één van die gewilde kortwiek-akties van Adobe is ...
Maar ik zie dus dat je CC ook hebt staan, dus kan je best dat gebruiken denk ik ...

PS : Vermijd al die onnodige quotes en gebruik gewoon Reageer op bericht links boven aub ...
 
De kaders zijn prima te verdragen. Geen probleem, dan weten we waar u op reageert.

Het opslaan in Elements is een gekend probleem. U zit dan in de extra RAW editor en daar kan je in het menu inderdaad alleen Opslaan gebruiken dus niet converteren maar opnieuw opslaan in RAW. Sla het werk daar op in 8 bits als dat er niet al bij staat, want .jpg is dat ook en Photoshop Elements heeft beperkte mogelijkheden voor bewerking van 16 bits afbeeldingen zoals het werken met lagen en gebruik makend van de geavanceerde modus moet je toch converteren naar 8 bits. Dit is het enige waar u even op moet letten bij afsluiten van de RAW editor. Open dan het bestand en Elements biedt de mogelijkheid van opslaan in een ander formaat.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan