Webcam gaat even aan en weer uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

wilri

Gebruiker
Lid geworden
3 jul 2009
Berichten
508
Acer Aspire E15 laptop : webcam gaat na een seconde uit na de mededeling dat ik iets aan privacy instellingen moet doen. ik heb die instellingen aangepast zoals gevraagd .
dit speelt sinds enkele updates geleden en met name nu na de w10 update naar v 2004. voor die tijd geen probleem.
het zwarte webcam beeld zegt camera aan voorzijde en gaat even aan en direct weer uit.
wat zou er aan de hand kunnen zijn?
ik heb een uur met de helpdesk van microsoft gechat en die zeggen: update naar v 2004 (heeft 8 uur geduurd!) en probleem opgelost.
helaas niet.
 
Laatst bewerkt:
Vaak is dit gerelateerd door de instellingen van Diagnostische gegevens onder de Privacy instellingen.
Op het net zijn suggesties te vinden voor het volledig toestemmen in het versturen van alle diagnostische gegevens en het herstarten van de pc / laptop.
Dat wordt in elk geval in meerdere gevallen als oplossing aangegeven..
 
hoi, dank voor de reactie. ik heb dit geprobeerd maar helaas! geen webcam beeld.
 
Ik lees op internet:
Start > Instellingen > Apps > Apps en onderdelen > Camera (rechts in lijst) > Geavanceerde opties > Opnieuw instellen

Kijk zelf even want ik heb er geen ervaring mee.

Maak altijd herstelpunten, systeemkopieën en een bootmedium!
 
het vreemde is dat een skypegesprek naar mij toe wel camerabeeld geeft . rara hoe kan dat?
de camera is dus niet defect ofzo maar om een foto ermee te maken gaat niet om een of andere reden.
het voor gestelde door bovenstaande hulpen (waarvoor dank!) heeft het prbleem niet opgelost
 
Zijn er gele uitroeptekens in apparaat beheer v/h configuratiescherm?
Plaats een een out put van Speccy oid, een inventarisering programma voor je systeem.
https://en.wikipedia.org/wiki/Speccy
Er zijn er meer oa Belarc.
Zet de uitkomst in een zip bestand en upload die hier dan kunnen anderen er ook beter op reageren of ze iets vreemds zien.
 
in apparaatbeheer is niets bizonders te zien. dat heb ik gecontroleerd
 
een brainwave: webcambescherming Kaspersky is de boosdoener. Probleem opgelost.
dank voor jullie meedenken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan