pdf openen

Status
Niet open voor verdere reacties.

jobo182

Gebruiker
Lid geworden
3 apr 2004
Berichten
817
Hallo,
om een pdf bestand te openen gebruikte ik voorheen Word (MSOffice), hiermee kon heel gemakkelijk tekst, afbeelingen e.d. gewijzigd of verwijderd worden; maar nu heb ik Libre Office geinstalleerd;
als ik klik met rechts op een pdf bestand en kies Open met, dan selecteer ik Libre Office, maar het pdf bestand word dan geopend in Libre Office Draw,
ik kan dan niet een en ander wijzigen of verwijderen w.b.tekst o.i.d.(bv op een retourlabel van Bol)
Is hier een oplossing voor ?
 
dank voor de info, deze had ik vroeger ook, maar nu is het een trial versie ( FoxitReader1001_L10N_Setup_Prom.exe) en pdf bestand is niet te wijzigen ed
 
@Lange Pier
Klopt precies, die gebruik ik ook. Maar het is de bedoeling om de pdf te bewerken. Ik gebruik nog steeds Foxit pdf editor V2.2 van 2010.
 
Hallo,
om een pdf bestand te openen gebruikte ik voorheen Word (MSOffice), hiermee kon heel gemakkelijk tekst, afbeelingen e.d. gewijzigd of verwijderd worden; maar nu heb ik Libre Office geinstalleerd;
als ik klik met rechts op een pdf bestand en kies Open met, dan selecteer ik Libre Office, .........?
Dat moet je dus niet doen... maar neem onderaan de optie "kies voor een andere app"..... en dan onderaan kiezen voor "Meer apps" en net zo lang door scrollen tot je dit ziet: Een andere Windows app kiezen...."
Dan gaat het Explorer venster op en plak dit erin:
Code:
C:\Program Files\LibreOffice\program\swriter.exe
Of je zoekt handmatig Writer op.... de exe naam is "swriter.exe"
Als je het vinkje gezet hebt bij "Altijd deze app gebruiken voor ... pdf bestanden" dan opent Writer in het vervolg een pdf om te kunnen editen.
Ik heb het nog even gecheckt en dat lukt bij mij ook/ nog steeds... ;).
 
@Lange Pier
Klopt precies, die gebruik ik ook. Maar het is de bedoeling om de pdf te bewerken. Ik gebruik nog steeds Foxit pdf editor V2.2 van 2010.

Had het niet echt door dat er een editor gebruikt moest worden, meestal print je retour dingen en vult ze verder handmatig in met zo'n ouderwetse balpen.:)
 
Dat moet je dus niet doen... maar neem onderaan de optie "kies voor een andere app"..... en dan onderaan kiezen voor "Meer apps" en net zo lang door scrollen tot je dit ziet: Een andere Windows app kiezen...."
Dan gaat het Explorer venster op en plak dit erin:
Code:
C:\Program Files\LibreOffice\program\swriter.exe
Of je zoekt handmatig Writer op.... de exe naam is "swriter.exe"
Als je het vinkje gezet hebt bij "Altijd deze app gebruiken voor ... pdf bestanden" dan opent Writer in het vervolg een pdf om te kunnen editen.
Ik heb het nog even gecheckt en dat lukt bij mij ook/ nog steeds... ;).[/QUOTE

hoi, ik doe prcies zoals jij schrijft, maar desondanks opent het pdf bestand in Libre office Draw
a1.JPG en a2.JPG
 
@jobo182
Das typisch.
Het zou... te verklaren zijn ... .ik heb ook MS Office nog en daar voor de rest alles aangekoppeld. Jij hebt alleen LO, dus het kan zijn dat achter de schermen er bij jou nog iets gebeurd is wat bij mij niet is gebeurd bij het installeren van LO.

Dus zal bij jou bij "Instellingen en app beheer..." Draw staan voor pdf.

Pas dat aan, zie mijn plaatje onder, ik heb nu Opera omdat ik vnl lees en niet edit.

pdf.JPG
 
@jobo182
Das typisch.
Het zou... te verklaren zijn ... .ik heb ook MS Office nog en daar voor de rest alles aangekoppeld. Jij hebt alleen LO, dus het kan zijn dat achter de schermen er bij jou nog iets gebeurd is wat bij mij niet is gebeurd bij het installeren van LO.

Dus zal bij jou bij "Instellingen en app beheer..." Draw staan voor pdf.

Pas dat aan, zie mijn plaatje onder, ik heb nu Opera omdat ik vnl lees en niet edit.

Bekijk bijlage 351008

ik heb gezocht bij: Instellingen/Standaard-Apps per bestandstype kiezen;
hier staat echt LibreOffice Writer, zie afb, maar desondanks opent een pdf in Draw;
3a.JPG
ik laat het maar zo, jammer.........anders installeer ik maar Word van MS office, daar lukt het wijzigen ed wel mee.
 
Was toch nieuwsgierig of ik het kon reproduceren, ik het zeker nl 3x wel eerder tot nu toe.
Maar nu.... alleen met Draw te openen... Vreemd.

Heb toen Writer als icoon op de desktop gezet, opende een paar keer met Writer dus een pdf door de pdf op het icoon te slepen en daarna opende Draw ipv Writer...
Ik vermoed dat de filters uiteindelijk altijd op Draw terecht komen.....
Dat Writer wel pdf kan openen... last ik als er ergens een bug zat in Draw.... want toen opende Writer wel de pdf.... 9kan ff de link niet meer zo snel vinden, het was op een Ubuntu systeem)

Met wat controles zie ik dat LO de pdf-handeling afhandelt via het centrale soffice.com bestand. Dat is de portaal als je LO alleen kiest en niet voor een onderdeel.
Schakel ik die soffice.com even uit (via herbenoemen)... dan en ik probeer dan via Writer een pdf te openen dan krijg ik een foutmelding en er wordt niet geopend.
Je kunt niet zomaar even sdraw.exe uitschakelen, want dan weet soffice.com nog steeds Draw te openen....

Het houdt hier inderdaad mee op. Goed om te weten.... vroeg of later was ik ook tegen deze beperking aan gelopen als ik geen Word meer ga kopen op den duur. LibreOffice kan het meeste ook.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan