• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

inch uitrekenen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Roberto76

Gebruiker
Lid geworden
14 mei 2015
Berichten
24
Beste leden

Ik heb een simpel vraagje
Maar ik kom er niet uit

ik wil een een laptoptas kopen
maar nou vragen ze hoe groot het tas moet zijn
ze vragen nou om inches

weet iemand hoe ik dat kan uit kan rekenen

in e6 wou ik een formule willen uitrekenen

of in c9 net andersom

zou iemand mij kunnen helpen

bij deze alvast hartstikke bedankt
 

Bijlagen

  • inch.xlsx
    8,8 KB · Weergaven: 30
Een inch is gewoon een lengtemaat, net als centimeter.
1 centimeter is 0,39 inch.
 
Laatst bewerkt:
Zonder dat je de conversiefactor hoeft te weten:
Code:
=CONVERTEREN(B6;"cm";"in")
Hiermee reken je de maat in cm in B6 om naar inches.
 
Laatst bewerkt:
En dan is de maat van een laptop (of beeldscherm) ook nog eens diagonaal gemeten.
En excel is leuk, maar dat heb je hier niet voor nodig als het eenmalig gebruik is.
https://www.berekenen.nl/eenheden/inch-cm-omrekenen
Lijkt me dat je de inch maat van je beeldscherm ook gewoon bij de specificaties van de laptop kunt vinden.
 
Het is verder de vraag wat je er aan hebt? Als iemand in inches rekent zal die met 1/8 en 1/4 werken en niet twee decimalen of zie ik dat verkeerd. Maar of je dat überhaupt in een formule kunt verwerken weet ik niet.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt Jolivanes, dat is wat ik bedoel.
Ja, die is goed, maar eigenlijk te goed. Wat ik niet begrijp dat je dan met 1/64 gaat werken. Op een liniaal staat een cm = 10 mm daar werk je mee 20,2 e.d. Ik zou zo met de inch-maatvoering niet kunnen werken en ik zie dat de liniaal van de Action ook helemaal fout is. Deze is wel goed.
 
1/64ste is dicht aan 0,4 mm (25,4 mm in an inch) dus het ligt waarschijnlijk aan de nauwkeurigheid waarmee je wilt of moet werken. Ik kan me voorstellen dat je op een draaibank met kleinere hoeveelheden werkt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan