tijdelijk veld afdrukken via een inputbox

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rene71

Gebruiker
Lid geworden
2 aug 2012
Berichten
133
Goedendag allemaal

ik heb een vraag betreffende het afdrukken van labels
ik print nu labels af waarbij we het bestelde aantal onderdelen opgeven als aantal

maar wat ik nu willen veranderen is dat we het aantal in de verpakking kunnen opgeven

ik heb nu een inputbox voor het aantal coppies af te drukken labels zie bijgevoegde code

is dit uit te breiden naar een onafhankelijk veld in een rapport waarbij je in een inputbox het aantal in de verpakking kan op geven ?
en hoe doe je dit ?

alvast bedankt

Code:
Private Sub cmbMateriaalLabel_Click()
Dim stDocName As String
Dim MyID As Long, MyVar As Variant
Dim NumCopies, i
On Error GoTo Err_cmbMateriaalLabel_Click
    stDocName = "lbl89x41Materiaallabel"
    MyID = Me.REGELID
    MyVar = InputBox("Hoeveel labels om te printen?", "Labelteller", "1")
    If Nz(MyVar, "") = "" Then 'cancel
        Exit Sub
    Else
        NumCopies = MyVar
    End If
    
    DoCmd.OpenReport stDocName, acViewPreview, , "[REGELID]=" & MyID
    For i = 1 To NumCopies
        DoCmd.PrintOut
    Next i
    DoCmd.Close acReport, stDocName
    Exit Sub
 
Ik heb geen idee wat je bedoelt met je vraag, want wat moet dan precies de output zijn? Maar je werkwijze vind ik ook niet heel slim. Ik doe dat zelf dus anders. Wellicht vind je in mijn oplossing ook het antwoord op jouw vraag :).
 

Bijlagen

  • Etiketten Printen op A4 vel_XP.zip
    53,1 KB · Weergaven: 19
De gegevens die je wil afdrukken komen uit de data bron van je rapport. In de meeste gevallen is dat dus een query. Wat je kan doen is in het formulier van waaruit je het rapport oproept een onafhankelijke text box te plaatsen, en daarin het aantal per verpakking te typen. Dat kan je dan als een berekend veld in je query opnemen:
CalcField.JPG
 
De oplossing van noella kan je, als dat is wat je zoekt, ook gewoon op je rapport laten uitvoeren. Daarvoor hoef je je query niet aan te passen. Niet dat ik denk dat dát de essentie van je vraag is. Wacht dus nog even verder op je antwoord daarop :).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan