Windows 10 ziet op mijn printer maar 1 lade (cassette)

Status
Niet open voor verdere reacties.

ldries46

Gebruiker
Lid geworden
1 mrt 2006
Berichten
446
Sinds enige maanden heb ik een nieuwe computer met windows 10 64 bit. Mijn vorige computer had nog een windows 7 dat was opgewaardeerd naar Windows 10. Mijn printer, canon Pixma iP7250, heeft 1 lade voor byzonder papier en een cassette voor normaal papier. Dat werkte op mijn oude computer correct maar op de huidige zie ik alleen maar de cassette en kan dus geen gebruik meer maken van de lase vooe bv 10* 15 foto papier. He herstel ik dit?
 
Google "Pixma iP7250 tray windows 10 defined by driver"
Blijkbaar moet je bij de printerdriver instellen dat het papierformaat "defined by driver" is.
Ik kan hiermee niet verder helpen omdat ik deze printer niet heb, dus je zal zelf even moeten zoeken.
 
Laatst bewerkt:
De oplossing die in de genoemde Google artikelen gegeven worden werken niet.
Inmiddels de driver opnieuw gedownload. Nu blijkt dat de dat de als foto aangegeven afdruk profielen automatisch de bovenste tray gebruiken en alle andere de onderste(A4), maar de Papierbron keuze kent alleen maar de onderste tray. Dat betekend dat je geen "niet foto" profielen kan afdrukken vanuit de bovenste lade (bv enveloppen) en ook niet kan afleiden van bestaande profielen. Dus waar kan ik die keuze voor de papierbron weer terug vinden.
 
Zelf heb ik zeer goede ervaringen met de klantenservice van canon. Als je dit probleem mailt heb je binnen 1 à 2 dagen een antwoord.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan