Regelmatig kan ik een EMAIL-artikel niet afdrukken.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dukkel

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
17 feb 2016
Berichten
1.990
Besturingssysteem
Win11 Prof NL
Office versie
Office365
Hallo Allemaal,

Regelmatig kan ik een artikel dat ik binnen krijg via de EMAIL niet afdrukken.

Dat artikel sla ik dan op en kopieer ik dan naar Word, waarna het wel geprint kan worden.

Het blijkt dat bedoeld artikel binnenkomt als EML-bestand en dat zich kennelijk niet langs de normale manier laat uitprinten.

Wat is hier aan te doen? Dat zo'n artikel wel direct uitgeprint kan worden ?

MVG
Dukkel
 
Kan je die niet aanklikken en openen?
 
Ik kan dat bestand niet uitprinten. Wel aanklikken en openen
 
En als u het opent, welk programma beeldt het dan af : je mail-client zelf of een extern programma... ?

EML is een buiten gebruik geraakt formaat van de oude Windows mail programma's ... verwonderlijk dat je dit nog toegestuurd krijgt.

Misschien helpt dit artikel je al wat vooruit : https://www.reviversoft.com/nl/file-extensions/eml
 
Ik heb dat desbetreffende bedrijf opgebeld en verzocht om iet te zenden (via email) dat ik wél kon uitprinten.
Toen kreeg ik een html bericht, wat ik zonder probleem wel kon uitprinten.

Desalniettemin, is het toch vreemd dat Microsoft Mail geen voorziening heeft om EML-bestanden uit te printen
Want ik kan toch niet geloven dat ik de enige ben, die met deze problemen zit.

:evil:
 
Geen ondersteuning (meer) heeft ! Die EML is immers jaaaaren geleden al afgevoerd !
Het is vooral vreemd dat een bedrijf je nog mails in dat formaat doorstuurt en niet omgekeerd.

Overigens hun reaktie van het nu in HTML te sturen (tenminste een bestand met die extensie) snap ik al evenmin ... was een gewone hedendaagse mail (met extensie MSG, maar die zie je niet tenzij je hem opslaat buiten je mailclient) niet voor de hand liggend.
Dat MSG formaat laat overigens verschillende layouts toe voor de inhoud nl. flat text of HTML.

Je vertelt ons niet waarover het hier eigenlijk gaat, en dat hoeft ook niet - zijn onze zaken niet, maar het zijn duidelijk géén gewone mailberichten zoals jij en ik die versturen vanuit onze mail.
 
Ja, en het is toch niet het minste bedrijf n.l. GreenChoice (een energie leverancier) En een modern bedrijf naar zij zelf zeggen

Hiermee heb ik toch gelijk verteld waarover het gaat, mijnsinziens
 
en zie jij een reden waarom ze niet gewoon een mail sturen zoals iedereen, in een gewoon mailformaat ?
 
Ja, een vreemde zaak. Ik heb duizenden e-mails in .eml en open deze met Windows Live Mail en kan alles printen.
 
Geen ondersteuning (meer) heeft ! Die EML is immers jaaaaren geleden al afgevoerd !
Het is vooral vreemd dat een bedrijf je nog mails in dat formaat doorstuurt en niet omgekeerd.

Overigens hun reaktie van het nu in HTML te sturen (tenminste een bestand met die extensie) snap ik al evenmin ... was een gewone hedendaagse mail (met extensie MSG, maar die zie je niet tenzij je hem opslaat buiten je mailclient) niet voor de hand liggend.
Dat MSG formaat laat overigens verschillende layouts toe voor de inhoud nl. flat text of HTML.

Je vertelt ons niet waarover het hier eigenlijk gaat, en dat hoeft ook niet - zijn onze zaken niet, maar het zijn duidelijk géén gewone mailberichten zoals jij en ik die versturen vanuit onze mail.

Hallo
Ik denk dat ik een manier heb gevonden, om die EML bestanden om te zetten naar PDF-bestanden.
In de Google browser wordt aangegeven (als je de vraag stelt om een EML omtezetten) om naar PDFen.com te gaan, en dáár zetten ze je bestand kosteloos om maar PDF
 
Laatst bewerkt:
Ja, een vreemde zaak. Ik heb duizenden e-mails in .eml en open deze met Windows Live Mail en kan alles printen.

Hallo Senso

Ja dat zal best wel zo zijn, maar Windows Live Mail is nou ook niet het modernste emailprogramma.
En een verouderd programma zal wel zo'n een oud bestand kunnen openen.
Ik houd me maar bij Windows Mail. Versie 16005.13110.41006.0
 
Het is mij niet duidelijk. Op internet staat dat eml door meerdere programma's geopend kunnen worden en dan kun je wellicht daar ook printen. Als ik dit zo lees zou het ook geen probleem moeten zijn.
 
Ja, een vreemde zaak. Ik heb duizenden e-mails in .eml en open deze met Windows Live Mail en kan alles printen.

Logisch hé ... als je het oude programma blijft gebruiken kan je ook het oude formaat nog gebruiken.
Het is volgens mij bij TS de mix tussen oud formaat en nieuwer mail client die de problemen veroorzaakt. Geef toe, een bedrijf dat nog mails in EML verstuurt, daar moet je toch bedenkingen bij hebben.
 
Vreemd dan dat op internet wordt geschreven/gesuggereerd dat opening door Windows mail, Mail geen probleem is/moet zijn.
 
Ja, dat zal best, een EML-bestand kan ook wel geopend worden, maar kan niet uitgeprint worden. zie mijn bericht #1
 
Dat had ik begrepen maar op internet staat ook dat dit met "een bepaald" per programma wel mogelijk zou moeten zijn. Ja, en ik ga ze niet allemaal proberen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan