Horizontale strepen op de monitor van mijn pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lowa

Gebruiker
Lid geworden
6 apr 2009
Berichten
621
Goeden middag. Sinds vanmorgen krijg ik horizontale strepen op mijn monitor, zie bijlagen.1.jpg2.jpg
Ik heb de resolutie al veranderd.
Eerst was het op hdmi kabel die ook vervangen voor een vga kabel geen verbetering.
Zou mij videokaart kapot zijn?
Graag zie ik oplossingen tegemoet. Alvast bedankt. Groet,
 
Hallo

Symptomen lijken inderdaad deze te zijn van een defekte videochip.

Is dit een laptop aangesloten op een extern scherm , of gaat het hier om een desktop p.c. ???

Vermelding merk/typenr/ouderdom is nuttige , jammerlijk genoeg niet vermelde info.

De g.p.u. t° in de gaten houden met b.v.b. speccy , en op tijd en stond deze p.c. eens zuiver / stofvrij maken had dit kunnnen voorkomen.

Peter
 
Hallo

Symptomen lijken inderdaad deze te zijn van een defekte videochip.

Is dit een laptop aangesloten op een extern scherm , of gaat het hier om een desktop p.c. ???

Vermelding merk/typenr/ouderdom is nuttige , jammerlijk genoeg niet vermelde info.

De g.p.u. t° in de gaten houden met b.v.b. speccy , en op tijd en stond deze p.c. eens zuiver / stofvrij maken had dit kunnnen voorkomen.

Peter

Deze pc is een desktop van 2013 gebouwd bij Informatique een Asus workstation.
 
Misschien werd de stofzuiger gebruikt en zijn de ventilatoren van de grafische kaart hard rond gaan draaien, door stroomopwekking kan het dan stuk gaan en misschien heeft u dit gemerkt door minder zoemend geluid, vaak draait zo een koeling maximaal snel tot Windows opstart en drivers geladen worden.

Een chip met kortsluiting heeft wel eens een klein putje en voor iets dat los zit, het zou een soldeerverbinding kunnen zijn of een condensator welke wat bol is, is een inspectie ook handig. Ik ga er ook vanuit dat de videokaart stuk is en vaak is dat het geheugen wat er op zit.

De vreemde strepen en gebieden noemt men "artefacten" Ik zou eens met google zoeken naar ervaringen van anderen en zoekterm "artifacts" gebruiken of ik moet toevallig goed zitten met dat de ventilatoren ervan zijn stuk gegaan bij het uitzuigen van stof er op.
 
De eerste van beide foto's die je liet zien heeft niets vandoen met het video-geheugen, dat op de videokaart embedded zit, maar zijn het RAM geheugen.
De tweede is de passive cooling van de GPU, maar dat zegt natuurlijk niets over de staat waarin die zich na al die jaren bevindt.
 
Laatst bewerkt:
Misschien werd de stofzuiger gebruikt en zijn de ventilatoren van de grafische kaart hard rond gaan draaien, door stroomopwekking kan het dan stuk gaan en misschien heeft u dit gemerkt door minder zoemend geluid, ...

Ik sta vaak verbaasd over de creativiteit van je antwoorden, maar nu zit je er helemaal naast want .. als je de foto's bekijkt die TS heeft gepost : zijn GPU heeft een 'passive cooling', die werkt niet met een ventilator maar met heat pipes ... waarschijnlijk voeren die hun warmte gewoon af in de luchtstroom van de algemene ventilator binnen de kast.
 
Sowieso onzin, dat beetje spanning wat wordt opgewekt stelt niets voor, een keer uitgetest.

TS heeft een nieuwe graka nodig.
 
Nee helemaal niet en denk aan taalfouten.
Het bericht met de afbeeldingen werd later aangepast.
De vraag is ook of de kaart kapot zou zijn. Er is altijd een ventilator en zelf een keer getest is niet wetenschappelijk. Het is makkelijk om de werking van de ventilatoren even te testen, maar... we hebben ook wel enkele warme perioden gehad en dat er iets is wat blaast is wel belangrijk. Nu we weten dat de koeling passief is moet u ook denken aan dat de ietwat warmere lucht de kast wel uit gaat en niet rondcirculeert.
 
Ik heb de pc voor reparatie gebracht en het vermoeden bestaat dat het de grafische kaart is. Ik wacht af op het onderzoekrapport.
 
Resultaat van het onderzoek is binnen. Het blijkt dat de grafische kaart is overleden. Er moet een nieuwe erin. P.s. weet iemand waarom de letters zo klein verschijnen als ik op mijn mobiel schrijf?
 
Resultaat van het onderzoek is binnen. Het blijkt dat de grafische kaart is overleden. Er moet een nieuwe erin. P.s. weet iemand waarom de letters soms klein verschijnen als ik op mijn mobiel schrijf?
 
P.s. weet iemand waarom de letters soms klein verschijnen als ik op mijn mobiel schrijf?
Nieuwe topic in de juiste sectie openen en geef dan meer informatie wat je aan het doen bent. Iets met wie, wat, waar, wanneer en hoe.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan