xp en backup

Status
Niet open voor verdere reacties.

Leon25

Gebruiker
Lid geworden
28 jun 2007
Berichten
420
.. nog even voortgaande op mijn vorige vraag ( xp windows onder PC. Laptop) ..

als ik xp prof ( schone installatie ) op de HD zet en dan een backup terug gezet heb moet ik een paswoord ingeven. Kan ik dat omzeilen ?

De backups die maakte werden zo niet ingesteld. En konden vroeger gewoon worden teruggezet zonder probleem. Deed wel meteen, zonder PC uit te zetten de backup terugzetten.

Dan de registratie, zolang de backup niet gaat werken moet er online registreert worden, wat niet meer gaat daar xp geen win10 is .....

Na 30 dagen zou dan het besturingsysteem niet meer beschikbaar zijn. Wordt daarmee bedoeld dat er niet meer online gegaan kan worden ? Of werkt het zowiezo niet meer ?

Het betreft een betaalde versie ( met de bekende in te geven product key, code, 5 x 5 karakters bij installatie ) en de backups zijn er alle van getrokken, gebaseerd.

Vanwege het feit dat het om een betaalde licentie gaat zou men op zijn minst toch kunnen verwachten dat xp beschikbaar blijft voor de gebruiker.

Dat waren de vragen, met dank voor antwoord :)
 
Laatst bewerkt:
Paswoord, bedoel je bij het opstarten van windows?
In dat geval zou je volgende kunnen proberen voordat je de backup maakt.
cmd
control userpasswords2
Dan geef je een wachtwoord in en geeft aan dat je geen wachtwoord wilt ingeven bij het opstarten.
Ook aangeven dat bij het uit de slaapstand komen geen wachtwoord nodig hebt.
XP is voor mij alweer een tijdje geleden. Onvoorstelbaar hoe snel je die menustructuur vergeten bent. Dus preciezer dan dit weet ik het niet meer.
 
"online gaan"
Dat is sowieso onverstandig want voor XP is er geen ondersteuning meer en beveiligingsprogramma's werken ook niet meer.
 
.. inderdaad, maar het handelt hier om eentje die al gemaakt is hi .. niets meer a t doen denk ik ook wel
 
Er zijn ook betaalde OEM versies en die kun je altijd maar 1x gebruiken.
 
.. er is nog een alternatief .. als ik een schijfje kan monteren / installeren voor XP bv een 80 Gb Maxtor ( zoals ik ze vroeger gebruikt heb ) dan kan ik de normale backups wel terugzetten, hier was registratie en al de andere zaken al gebeurd en opgenomen in de backup. Domme vraag misschien, weet iemand waar ik eventueel eens zou kunnen proberen zoiets nog zou kunnen krijgen / kopen ?

Grote schijven en XP zijn altijd op rampen uitgelopen, uiteindelijk resulteerde het in kastje - muur door XP windows, wat je ook deed, Ook BIOS interventie maakte niets uit. Terwijl ik de nodige BIOS geflasht heb, ook onder moeilijke omstandigheden hi. Heb hier indertijd ook eens gevraagd voor SSD en XP maar kreeg de tip om dat maar liever niet met XP te gaan proberen hi :confused:

Trouwens een SSD zou toch moeten werken op een XP professional sp4 software ? Nogmaals, als ik een ouderwetse maxtor 80 Gb had was het probleem opgelost. Maar waar vind je zoiets ?
 
Laatst bewerkt:
Uh... je hebt dan nog steeds hetzelfde moederbord en CPU als waar de originele XP met die code voor gebruikt is? Heb je andere spullen... dan kan de code alleen toch werken met een dure retail code? Daar helpt geen backup terugzetten aan als het ergens anders fundamenteel fout zit.......denk ik....
Of heb ik iets gemist?
 
mijn vraag is altijd als ik zulke vragen lees, waarom nog met XP?
Wat gebeurt er als ik Windows XP blijf gebruiken?
Als je Windows XP blijft gebruiken nu de ondersteuning ervan is beëindigd, blijft de computer gewoon werken, maar is deze kwetsbaar voor virussen en andere beveiligingsrisico's. Internet Explorer 8 wordt ook niet langer ondersteund. Als uw pc met Windows XP verbonden is met internet en u gebruikt Internet Explorer 8, loopt uw pc hierdoor extra gevaar. U zult ook merken dat steeds meer apps en apparaten compatibiliteitsproblemen met Windows XP krijgen omdat fabrikanten van software en hardware zich op de nieuwste Windows-versies richten.

De vraag is of je dat wel wilt.

Verder kan ik de vraag van rout99 begrijpen, wat missen we hier aan info?
 
mijn vraag is altijd als ik zulke vragen lees, waarom nog met XP?

Dat is een overbodige en zinloze vraag omdat de vraag: "of je dat wel wilt" met ja is beantwoord. Dat komt omdat een "bepaald" programma alleen werkt onder XP en niet werkend is te krijgen onder een ander ter beschikking staand besturingssysteem. Ook met de compatibiliteitsmodus lukt dat niet. Een virtual machine zou dan kunnen maar is ook vaak een hele tijdrovende toestand, laat staan wat dan wel en niet werkt.
 
Uh... je hebt dan nog steeds hetzelfde moederbord en CPU als waar de originele XP met die code voor gebruikt is? Heb je andere spullen... dan kan de code alleen toch werken met een dure retail code? Daar helpt geen backup terugzetten aan als het ergens anders fundamenteel fout zit.......denk ik....
Of heb ik iets gemist?

de retailcode voor windows xp is aanwezig .. de backups die op de grote schijf nu niet werken hebben geen backup code ja, natuurlijk zijn moederbord en CPU the same .. l
 
Dat is een overbodige en zinloze vraag omdat de vraag: "of je dat wel wilt" met ja is beantwoord. Dat komt omdat een "bepaald" programma alleen werkt onder XP en niet werkend is te krijgen onder een ander ter beschikking staand besturingssysteem. Ook met de compatibiliteitsmodus lukt dat niet. Een virtual machine zou dan kunnen maar is ook vaak een hele tijdrovende toestand, laat staan wat dan wel en niet werkt.

Zinloze reactie terug. Je wilt echt niet met XP werken omdat er 1 proggie misschien niet werkt op Win 10. Als je een tweede pc hebt waar je niet het internet mee opgaat, ja.....dan zou het kunnen. Maar wie heeft dat? (ik wel, maar niet iedereen kan zich dat veroorloven)
Dus als je 1 pc hebt met XP en je doet daar ook je zaken op (leesbankzaken), dan ben je niet goed bezig. Maar dan niet janken als er iets mis gaat hè.
 
Mijn reactie is niet zinloos. Jij stelt iedere keer dezelfde overbodige vraag. Immers TS heeft al beslist dat die XP wil gebruiken. Dus jij stelt iedere keer het gebruik van XP ter discussie terwijl niemand jou daarom vraagt en de vraag ook niet is, en natuurlijk iemand die nu nog XP gebruikt is op de hoogte van de risico's.

Als je een tweede pc hebt waar je niet het internet mee opgaat, ja.....dan zou het kunnen.
Ja, dat had je eerder kunnen bedenken want dat is hier natuurlijk vaak het geval.

Forumleden moeten eens ophouden met als er vragen en problemen zijn over een programma dat gebruikt wordt waarvoor geen ondersteuning meer is, dan als eerste het gebruik ter discussie te stellen. Los het probleem op zou ik zeggen. Mensen weten echt zelf wel welke programma's ze gebruiken en welke risico's ze nemen/lopen. Halleluja!

Ja, en het hoeft maar één belangrijk programma te zijn. Zo heb ik een destijds een camera gekocht van pakweg 400,- euro en ik kan alleen de foto's downloaden met dat programma op Windows XP. Overigens kan ik met die PC nog steeds op internet want Norton beveiligd die nog tot medio 2021. Nog geen virussen e.d. gehad.
 
Laatst bewerkt:
Jij stelt iedere keer dezelfde overbodige vraag.
Echt waar?? :eek:

jij stelt iedere keer het gebruik van XP ter discussie terwijl niemand jou daarom vraagt
Zoiets heet een waarschuwing, beter melden dan helemaal niet.

Zo heb ik een destijds een camera gekocht van pakweg 400,- euro en ik kan alleen de foto's downloaden met dat programma op Windows XP.
En dat noem ik nou een miskoop!
 
Grote schijven en XP zijn altijd op rampen uitgelopen
Werkt prima tot 2TB schijven hoor, partitiegrootte is beperkt maar zijn door 3e party tools wel groter te maken.
XP professional sp4 software
SP3 is het laatste officiële service pakket, 4 is samengesteld door een 3e party.

Daarnaast is oude software voor XP gewoon werkend te krijgen op W10, alleen de 16bits software die bedoeld was voor 98SE/XP werkt wel op een 32bit Windows maar niet op een 64bit Windows.

Lees nergens om welke software het gaat of lees er overheen maar denk dat het 16bit is die op een 64bit gebruikt wilde worden.
 
Femke98,

wat een negatieve instelling, foei....

Op dergelijke manier help je toch helemaal niemand.

To the point: ik (mijn vrouw) heb nog steeds mijn oude PC met Windows XP op, en mijn vrouw doet daar al haar on-line inkopen op.
De laatste 5 jaar heb ik op die PC geen enkel probleem gehad.
Windows werkt perfect, ik kan er op internetten, bankzaken doen (betalingen van on-line aankopen) en nooit virussen of malware gehad.

Virussen of malware wordt niet meer geschreven voor Win XP, ik krijg zelfs meer Spam binnen op mijn Windows 7 64 bit PC EN op mijn Windows 10 64 bit laptop dan op de XP.

Er zitten 2 200 GB SATA Barracuda's in, en één 40 GB SATA merk weet ik zo niet vanbuiten. Ga er ook niet achter zoeken.

Feit is dat XP genoeg heeft aan een 10 GB partitie, programma's staan op een andere partitie en nemen nu 18 GB in beslag

Als TS behoefte heeft aan een 40 GB SATA HDD, die krijgt hij van mij gratis (verzendkost voor hem :D).
en als er iemand behoefte heeft aan een Windows XP met installatiecode (geen OEM) dan krijg ik wel een seintje.

Nu, de grond van de zaak. TS zal (zoals Lange Pier al suggereerde) waarschijnlijk oude software willen draaien die enkel onder oude versie's van Windows draait.

Je wilt echt niet met XP werken omdat er 1 proggie misschien niet werkt op Win 10.
Toch wel hoor!!
Zelf heb ik er nog een spel op staan dat ik heel graag speel, en dat ik enkel kan installeren op een XP. Zo heb ik dus een reden om per se een XP te hebben.
Maak toch geen drama van alles als je er geen ervaring mee hebt...

Rikja
 
Laatst bewerkt:
Zolang een hacker oid je niet op het vizier hebt... gebeurt er niet veel.....
Tis wel zo als je op een website komt waar malware/ransomware geïnjecteerd is..... ben je echt de sjaak met zo'n oud systeem.
De lekken van XP zijn bij die lui echt bekend. En die worden niet meer gedicht.
En gebruik je dan de nieuwste antivirus software?

Dus het klopt, ik geloof je echt wel dat het werkt, je hebt nu geen problemen, maar besef wel dat het een Russische roulette is die je aan het spelen bent.
En.... is het een keer raak... de bank op hun website kan zien dat je met verouderde software werkt... dus ze zouden moeilijk kunnen gaan doen bij een probleem.
Lees de eisen van de PC maar eens na in de kleine letters van de bank.
 
Hallo route99,

olang een hacker oid je niet op het vizier hebt... gebeurt er niet veel.....
Tis wel zo als je op een website komt waar malware/ransomware geïnjecteerd is..... ben je echt de sjaak met zo'n oud systeem.
De lekken van XP zijn bij die lui echt bekend. En die worden niet meer gedicht.
En gebruik je dan de nieuwste antivirus software?

1- Die "lui" waarover je het hebt, kiezen om malware te schrijven voor de 90% internet-gebruikers die Windows 10 gebruiken en de 9,9% Win 7-gebruikers.
2- De virusscanner wordt automatisch geupdate met dezelfde data als op jou (en mijn) Windows 7 en Windows 10 PC).
3- Malware dient echt geschreven te zijn voor een bepaald systeem, omdat de code het systeem gebruikt (misbruikt) om aan data te komen.
4- De lekken van XP zijn zeker bekend, maar ken jij de lekken bij Windows 10? Het grootste gevaar is NAÏVITEIT tijdens het surfen.
5- Zelfs de beste virusscanner loopt achter de feiten aan, omdat AV-software zich enkel kan richten op bestaande malware. Vergelijk het maar met een verkoudheid en corona.

Ik heb dus nog geen slechte ervaringen gehad gedurende vele jaren met XP. Google Chrome draait er lekker op, zelfs mijn oude mail-programma Outlook Express 6.0 voelt er zich goed op.

Al ooit een virus binnengehaald op jou PC? Eerlijk?

Rikja
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan