Videobewerkingspc of gamepc?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Maysun

Gebruiker
Lid geworden
22 nov 2014
Berichten
361
Ik heb een pc nodig voor vooral een goede geluidskwaliteit en snel kunnen verwerken van spraak (spraak naar tekst technologie zoals Dragon Naturally Speaking) en videomeetings. Moet je dan meer kijken naar een pc voor videobewerking of gaming? Ik snap het verschil niet.
 
Ik denk dat elke moderne krachtige PC daarvoor volstaat. Ik zou wel voor een systeem met een i7 processor en een redelijk hoge kloksnelheid gaan, minimaal 3.4 Ghz, en daarbij minimaal 16GB RAM.
Videomeetings zijn allemaal prima te behappen met zo'n computer. Kijk ook naar je internetsnelheid, maar ook hier is de gemiddelde Nederlandse breedbandverbinding voldoende.
Dragon werkt het beste met een microfoon dichtbij de mond, dus zou ik voor een headset kiezen, een schuimrubber plopkap op de microfoon is prettig.
Je hoeft niet te investeren in een krachtige videokaart.
Lees ook dit: https://learnspeechrecognition.com/system-requirements-for-dragon-professional-individual/
 
De sepcs zijn niet zo hoog voor beide.

Is er een specifiek budget? welke andere taken zijn nodig?

Een midrange CPU, voldoende geheugen (afhankelijk van andere eventuele taken) en het liefst een SSD voor opslag zijn de aanbevolen specs van de fabrikant. Zaken die tegenwoordig mzakkelijk in het midden-segment en zelfs al lagere segmenten te vinden zijn.

De link die vandahl aanhaalt is nuttig, maar gaat wel over technologie van 5 jaar terug. Het equivalent van de aangehaalde processor koop je tegenwoordig voor een paar tientjes.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan