• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

vlookup meerdere waardes retourneren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rolve

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
24 sep 2020
Berichten
4
Dag,

ik ben bezig met een data bestand en moet verschillende waardes met elkaar combineren. Ik kom er echter niet uit, iemand die me zou kunnen helpen? Ik werk met Excel 2016.

Ik wil graag in de rode kolom de data uit de input neerzetten. De input is 2 verschillende kolommen, terwijl in de output deze info samengevoegd is in een enkele kolom.

Ik heb geprobeerd met VLOOKUP, maar dat werkt niet omdat die alleen naar de eerste waarde kijkt. Op internet noemen ze een combinatie van index, small en match maar ik krijg dat niet werkend voor mijn situatie.

Idealiter zou ik geen aanpassingen willen maken in de inputsheet (omdat die uit een ander systeem komt), maar de formule in de outputsheet zo willen aanpassen dat hij kan omgaan met de input.

De input verandert elke keer (hoeveelheid regels), dus ik kan helaas niet verwijzen naar een vaste cel.

Zie ook het bijgevoegde voorbeeld bestand.

Bij voorbaat dank,
Rolf
 

Bijlagen

  • Voorbeelddata.xlsx
    11,7 KB · Weergaven: 21
't is me niet helemaal duidelijk wat je wilt bereiken.
maar misschien zo...
PHP:
=SUMIFS(Input!C:C;Input!A:A;LEFT(A4;FIND(".";A4)-1);Input!B:B;RIGHT(A4;2))
 
Een vervolg vraag: Uit een ander bestand heb ik een iets andere opmaak. Het lijkt mij dat de SUMIFS oplossing hierbij niet gaat werken, heeft iemand een ander idee?

Het probleem zit er in dat er niet in dezelfde row gekeken moet worden, maar in meerdere rows eronder als er een match gevonden is.

Zie het bijgevoegde bestand.
 

Bijlagen

  • Voorbeelddata_v2.xlsx
    13,6 KB · Weergaven: 11
Met een hulpkolom in werkblad Input.

deze formule in cel D2 en doortrekken naar beneden
PHP:
=IF(A2>0;A2;D1)

de formule in Output wordt dan
PHP:
=SUMIFS(Input!C:C;Input!D:D;LEFT(A4;FIND(".";A4)-1);Input!B:B;RIGHT(A4;2))
 
Bedankt, dit werkt ook!

Superbedankt voor de hulp!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan