Losse (opeen lopende )getallen in jpeg formaat downloaden.

Status
Niet open voor verdere reacties.

dump

Gebruiker
Lid geworden
2 mrt 2003
Berichten
464
Hoi Allen.

Deze vraag heb ik maar hier gedaan want ik zou niet weten waar die anders hoort.

Ik ben mij aan het voorbereiden op de vakantie van volgend jaar en gebruik daarvoor my maps. Omdat ik die in het buitenland niet constant kan gebruiken i.v.m. internet data moet in de kaarten anders gaan invullen op een voor mij passende manier. Dus off line.
Om de afgedrukte kaarten compleet te maken zoek ik de cijfers 1, 2,3,4,5,6,7,8,9,10,11 etc in jpeg formaat zodat ik ze kan gaan toevoegen als bestand. Maar hoe ik ook zoek, de cijfers staan bij elkaar in een blok of ze hebben verschillende formaten, kleuren etc. etc.
Is er zoiets te downloaden?

Eerlijk gezegd vraag ik mij af of ik zelf jpeg"s kan maken maar ik zou zo niet 1,2,3 (daar heb je ze weer) weten hoe dat te doen. Voor tips sta ik natuurlijk open.

Groeten, Dump. Windows 10
 
Je kan ook op Google Images zoeken, of Iconfinder.
 
Dank voor jullie antwoorden.
Nooit echt gewerkt met Paint maar dan nu maar geopend en gedaan wat werd gezegd. Het is gelukt alhoewel ik nog wel graag de achtergrond doorzichtig zou willen hebben. Nu zie ik nog een wit vlak rondom het cijfer op de kaart.
Ik ga in een ander item vragen of dit kan en zo ja, hoe dit moet.

En anders ga ik me nog even storten op de iconfinder.

Groeten, Dump.
 
Top Alphamax.
Daar kan ik wel wat mee.
Dank. Groeten, Dump.
 
@dump om een plaatje transparant te maken (dus geen witte achtergrond) moet je het als PNG opslaan. Een JPG geeft nooit een transparant plaatje.
Met Paint is een png plaatje te maken lastig (zijn oplossingen maar niet ideaal). Kan je beter ander tekenprogramma gebruiken.
 
Een eenvoudig Paint programma is Paint.Net (klik). Dit programma werkt met lagen, je kan de tekst dus op een eigen laag zetten.
Als je transparantie in je plaatje wil, kies je bij het opslaan voor 32 bits PNG (dat is 3x8 bits voor de kleur en 1x8 bits voor de transparantie).

Vergeleken met Paint kan Paint.Net veel meer.
Vergeleken met PhotoShop kan Paint.Net veel minder.

Wat ik onder andere handig vind voor websites :)
Programma start vlot op
Je kan in de historie de bewerkingen ongedaan maken tot aan het begin bij het openen van het plaatje.
Lagen op elkaar stapelen die je aan/uit kan zetten.
Intypen welke webkleur #... je wilt, of andersom met de color picker de kleur in het plaatje opvragen.
Selectie wizard, je klikt op een kleur en alles wat ermee verbonden is wordt ook geselecteerd.
Uit te breiden met 'effect' plugins.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan