• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Lijst maken met pakbonnen met meerder orders

Status
Niet open voor verdere reacties.

rolf1980

Gebruiker
Lid geworden
20 jan 2017
Berichten
57
Ik heb een lijst met enkele pakbonnummers (kolom A) en een dataset van pakbonnummers (duplicaten, meerdere dezelfde) (kolom G) met enkele ordernummers (kolom H). Ik wil graag een lijst maken van pakbonnummer met daarbij een opsomming van ordernummers (kolom B). Uiteraard te vervangen met een formule. De opmaak mag aangepast worden. De diverse ordernummer van een pakbon mogen ook in losse cellen komen. Het aantal orders per pakbon kan variëren.
 

Bijlagen

  • Pakbon met meerdere orders.xlsx
    10,6 KB · Weergaven: 31
In excel 365 kan dit met een relatief gemakkelijke formule:
Code:
B2: =TEKST.COMBINEREN(", ";WAAR;TRANSPONEREN(FILTER($H$3:$H$11;$G$3:$G$11=$A3;"")))
Anders wordt het zoiets:
Code:
B13: =ALS.FOUT(INDEX($H:$H;KLEINSTE(ALS($G$3:$G$11=$A13;RIJ($3:$11));KOLOM(A1)));"")
Let op: dit is een matrixfunctie, d.w.z. afsluiten met Control+Shift+Enter.

Zie ook bijlage.
 

Bijlagen

  • Pakbon met meerdere orders (AC).xlsx
    13,1 KB · Weergaven: 14
Laatst bewerkt:
Kom er niet helemaal uit

Beste AlexCEL, Bedankt alvast voor je hulp. Ik doe waarschijnlijk iets niet goed :). Ik heb in de bijlage de opbouw van excelsheet in Excel 2010. De dataset op blad 2 en de lijst op blad 1. Ik heb me alleen beperkt tot de gegevens nodig voor de formule. Ik heb een poging gemaakt met je tweede formule voorstel.

Wat doe ik niet goed?
De dataset en de lijst zullen nog groeien. Hoe dien ik de formule hier op aan te passen?

Wat doet de rij en kolom in de formule?
 

Bijlagen

  • Pakbon met meerdere orders Helpmij.xlsx
    18,5 KB · Weergaven: 20
Als je deze eens plakt en doortrekt. Zorg ervoor dat de bereiken overeenkomen. Deze formule moet je gewoon ver doortrekken naar beneden zodat uitbreiding van de dataset niet voor problemen gaat zorgen

Code:
=ALS.FOUT(INDEX(Dataset!$O$2:$O$2000;KLEINSTE(ALS([COLOR="#FF0000"]Dataset!$L$2:$L$2000[/COLOR]=$A7;[COLOR="#FF0000"]RIJ($1:$1999)[/COLOR]);KOLOM(A1)));"")

Om eventuele nullen te verbergen selecteer je het bereik en zet je deze in de aangepast cel opmaak

Code:
0;;
 
Laatst bewerkt:
De bereiken mogen gewoon gelijk zijn, dus:
Code:
H7: =ALS.FOUT(INDEX(Dataset!$O$2:$O$2000;KLEINSTE(ALS(Dataset!$L$2:$L$2000=$A7;RIJ($2:$2000));KOLOM(A1)));"")
Nogmaals: matrixfunctie dus afsluiten met Control+Shift+Enter

Zie ook weer bijlage. Daarin ook een optie om alle kolommen aan elkaar te knopen, waarna je kolom H t/m R kunt verbergen.
 

Bijlagen

  • Pakbon met meerdere orders Helpmij (AC).xlsx
    20,2 KB · Weergaven: 14
Laatst bewerkt:
Een draaitabel zou ook nog kunnen.
 

Bijlagen

  • Pakbon met meerdere orders Helpmij (1).xlsx
    28 KB · Weergaven: 25
Gelukt bedankt. getal opmaak
 

Bijlagen

  • Fout formule.JPG
    Fout formule.JPG
    39,7 KB · Weergaven: 29
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan