android besturingssysteen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

japie57

Gebruiker
Lid geworden
29 nov 2005
Berichten
433
hallo helpers.

Weet iemand waar ik android kan dowloaden om op mijn tablet te zetten.
Door een domme fout heb ik het besturingssysteen van mijn tablet verwijderd.
Nu wil ik graag de tablet opnieuw voorzien van een besturingssysteem.
Dus als iemand weet waar ik dat kan downloaden zou dat mooi zijn.

bedankt voor het lezen en misschien voor een antwoord.

Groeten Cees.
 
Is het misschien een idee om even het merk, type en model van deze tablet te vermelden..?
En de Android-versie die er op stond is wellicht ook fijn om te weten....:shocked:
 
Ik vind het knap als je Android verwijderd hebt, en ben benieuwd wat je precies gedaan hebt.
Er is niet zomaar een knopje om Android te wissen, hoogstens om te recoveren en dus opnieuw te installeren.

Verder is Android niet even zomaar te downloaden omdat elk merk zijn eigen hardware heeft, en elk merk zijn eigen uitbreidingen gebouwd heeft.

Zelf heb ik meer het idee dat je onbedoeld met software wat gesloopt hebt waardoor je tablet gebricked is.
 
Laatst bewerkt:
Even zitten te wortelen en zo.....
frusty.gif
 
Elk tablet heeft toetsencombinaties voor terug naar fabrieksinstellingen. Het besturingssysteem is daarmee ook terug. Zoek dit model even op YouTube en grote kans dat het daar wordt voorgedaan.

Je kan zeker Android installeren maar helaas is dat een bijzonder onveilige bewerking, waarmee iedereen wordt voorgespiegeld dat de software die er voor nodig is op hun tablet of telefoon zou werken maar in de praktijk gaat een toestel op zwart en is dan soms inderdaad niet meer te herstellen.
 
Je hebt soft en hard bricked tablets (en phones...)
Hoe harder gebrickt het is.. des te lastiger waarschijnlijk.

Geeft dit wat hoop?
https://www.theandroidportal.com/fix-soft-hard-bricked-mobile-tablet/

Mijn ervaring bij problemen (deze heb ik nog nooit gehad..): Google obv je waarnemingen icm met merk & type en je kunt je lotgenoten tegenkomen met potentiële oplossingen of juist niet....
Dat vermijd ook eea aan dubbelwerk voor de helpers...
En .... je hebt zelf alle info.... en meestal krijgen wij lang niet alles te zien/lezen.... dus zoeken wij veel minder effectief dan dat de probleemhouder dat zou... kunnen doen.
 
Is het misschien een idee om even het merk, type en model van deze tablet te vermelden..?
En de Android-versie die er op stond is wellicht ook fijn om te weten....:shocked:

het merk van de tablet is Empire model M1002B
Android versie was 4.2

ik hoop dat je hier iets aan hebt.

groeten Cees.
 
Laatst bewerkt:
Grote kans dat dit een inferieur apparaat is. Probeer bewijs te vinden op Internet en ga naar de leverancier of verkoper. Volgens consumentenrecht moet een toestel doen wat je ervan kan verwachten en als een tablet 10 jaar mee moet kunnen gaan en die is na 5 jaar ineens onverklaarbaar stuk bij jou en veel anderen, dan moet de verkoper jou de helft terug betalen.

Hier is een gebruiksaanwijzing van misschien een net iets ander model (M1002DQ in plaats van M1002B), met onderaan veel opmerkingen van klanten die hem bij een abonnement hebben gekregen: https://www.gebruikershandleiding.com/Empire-Electronix-M1002DQ/handleiding-5-543655.html Het lijkt er op dat deze tablets vaak niet meer willen opladen. Controleer of dat ook jou probleem is, door te voelen of de tablet en de lader normaal warm worden en of lampjes nog aan gaan die normaal aan gaan bijvoorbeeld.
 
Handleiding hier: https://www.gebruikershandleiding.com/Empire-Electronix-M1002DQ/preview-handleiding-601321.html
Daar staat o.a. vermeld:
POWER
Deze knop kort indrukken voor de slaap/ontwaak-stand en enkele seconden indrukken en vasthouden om het apparaat IN of UIT te schakelen.
en
Blijven er na de bovenstaande maatregelen problemen optreden, dan is een reset op de
firmware in het apparaat nodig (die actie wordt "flashing" genoemd). Opmerking: Maak een
back-up van alle bestanden voordat u een flash gaat uitvoeren. Een flash zet al uw
instellingen en bestanden terug naar de standaard fabrieksinstellingen. Om een flash te kunnen
uitvoeren, hebt u daar speciale soft- en firmware voor nodig. Neem voor hulp contact op met
de oorspronkelijke fabrikant.
Het lijkt bij deze tablet dus niet mogelijk een harde reset uit te voeren om het opnieuw installeren van Android te starten.
Je zult het ding aan de pc moeten hangen om via ADB of dergelijke software de firmware terug te zetten.

Nog afgezien van het feit dat dit om Android 4,2 gaat en dus al zeker minimaal 6 jaar oud is maar er ook nooit een nieuwere Android-versie voor het apparaat is uitgebracht
moet je je afvragen of je voor dit verouderde toestel nog zoveel moeite moet / wilt doen of kosten wilt maken.
Immers, veel apps willen op deze verouderde versie Android niet meer installeren en de Rockchip processor in het ding is ook relatief kansloos.

Zelfs op XSA developers is er, op 1 vraag na, over deze tablet niks te vinden, geen originele maar ook geen custom rom.
Het lijkt dus een kansloze missie, tenzij je de AAN / UIT knop niet lang genoeg ( tot wel 30 sec ) ingedrukt hebt gehouden na het volledig opladen van de accu.??
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan