Foutmelding

Status
Niet open voor verdere reacties.

tonp60

Gebruiker
Lid geworden
29 jul 2009
Berichten
136
Hallo

Ik krijg als ik een toevoegquery gebruik om gegevens toe te voegen aan een tabel de onderstaande foutmelding.
foutmelding.jpg
Volgens mij is het betreffende veld aanwezig, maar volgens de query dus niet.
Wat zie ik niet?

Groet,
Ton
 
Wat wij niet zien is je tabel, dus daar kunnen we niets over zeggen.
Ga er maar vanuit dat de foutmelding terecht is.
 
Laat je query eens zien, met een plaatje van het ontwerpscherm van je query met de tabellen.
 
Waarschijnlijk een typfout, zoals de foutmelding aangeeft
 
Dan ben ik heel benieuwd hoe jullie in België het woord “Dealernummer” spellen :). Bovendien: als je een query op de nette manier maakt, kun je geen typfouten maken.
 
In België worden de dealers door de politie opgepakt en komen ze in een heel andere database terecht :D :p
 
Bijgevoegd 3 afbeeldingen. De namen verwijzen naar wat de respectievelijke onderdelen doen. Ik zie nu dat het fout gaat met het toevoegen van het dealernummer. Dit gebeurt niet in de opgegeven tabel, maar ergens anders. Het veld waaraan het moet toegevoegd worden in de tabel komt niet voor in de opmaak van deze tabel. Dit wordt alleen weergegeven als het veld dealernummer in de tabel Dealers.
Hoe komt dit en nog beter hoe zorg ik ervoor dat dit niet gebeurt?
EigenschappenAangemaakteTabel.jpgQryMaaktTabel.jpgQryVoegtToeAanTabel.jpg
 
Ik snap twee dingen niet: waarom twee tabellen met een één-op-één relatie waar je verder niks mee doet? Daar zie ik het nut niet van. Tweede ding: waarom een selectiequery die gelijk is aan de toevoegquery? welke gebruik je? En daarnaast hebben we niet zoveel aan de plaatjes, want het veld waar het om gaat (dealernummer) staat wél in je brontabel, maar we zien het overeenkomende veld in de doeltabel niet. Dus we kunnen niks zien. Derde vraagje: doet de selectiequery het wél?
 
Octafish

Ik kwam er achter dat de selectiequery het inderdaad niet doet. Ik zal eerst moeten uitzoeken, waarom niet. Daarna kom ik misschien wel weer op het net. Bedankt voor de hulp, zover.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan