Pc herkent 2e monitor niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Maysun

Gebruiker
Lid geworden
22 nov 2014
Berichten
361
Ik heb een nieuwe desktop pc gekocht met daarbij ook een monitor. Die wordt goed herkend. Hoe ik hem aangesloten heb snap ik zelf niet goed, er zaten meerdere kabels bij. Met voeding en ik meen hdmi piepte hij dat hij geen signaal had dus heb ik er nog een andere kabel ingeplugd en toen deed hij het wel. Mijn andere (oudere) monitor heb ik ook in de pc geplugd (volgens mij gewoon VGA of een opvolger daarvan) maar die wordt helaas niet herkend. Niet als ik het in de windows 10 instellingen bij display probeer, niet in device manager en Windows is up to date. Het gaat om de Fujitsu Siemens B22W-5 ECO. Ik kan hier geen driver van vinden op internet, tenzij op ongure websites die ik niet vertrouw.

Heeft iemand tips wat ik hieraan kan doen?
 
je verteld veel aannames maar niks concreets.
Het enigste wat je weet is dat het een b22w-eco is, ik neem aan dat dat een monitor is.
Maar je zegt niet welke videokaart je gebruikt.
Ook de aansluitingen zijn niet bekend.
Piepen met een voeding kan een te hoge of lage instelling zijn van de monitor.
Al met al een vraag waar het niet makkelijk is om een goede oplossing te kunnen geven.
Vertel eerst iets meer over je systeem en aansluitingen.
 
Totaal geen opgave van de gebruikte hard en software, ongelooflijk.
Weblink van Speccy plaatsen, gelijk controle of je wel leest.
 
monitor.jpg

bij de groene pijl staan jouw aansluitingen.
displayport (die zul je misschien niet herkennen) en HDMI
Bij de rode pijl staat ondersteuning voor twee monitoren.
In het Nvidia programma kun je de monitoren herkennen en kun je ook aangeven welke monitor 1 en of 2 is.
Daar zul je dus in jouw pc in de instellingen van Nvidia even moeten spelen.
displayport.jpg (dit is een displayport aansluiting)

in jouw specificaties zie ik ook vier virusscanners staan, dat is vragen om problemen.
1 virusscanner is voldoende, zet er dus drie uit of verwijderen is nog beter.
 
Die 2e monitor is dus dit scherm.
De fabrikant Nvidia, Asus, MSI, EVGA etc ) van de videokaart is helaas onbekend dus is het ook niet met zekerheid te zeggen welke uitgangen deze kaart heeft.
Waarschijnlijk HDMI, Displayport en DVI-D.
Het 1e scherm zal vrijwel zeker via Displayport lopen, het 2e via DVI.
Als je het 1e scherm afkoppelt, wordt de Fujitsu dan wel herkent als enige monitor of ook niet..?
 
Bekijk bijlage 351157

bij de groene pijl staan jouw aansluitingen.
displayport (die zul je misschien niet herkennen) en HDMI
Bij de rode pijl staat ondersteuning voor twee monitoren.
In het Nvidia programma kun je de monitoren herkennen en kun je ook aangeven welke monitor 1 en of 2 is.
Daar zul je dus in jouw pc in de instellingen van Nvidia even moeten spelen.
Bekijk bijlage 351158 (dit is een displayport aansluiting)

in jouw specificaties zie ik ook vier virusscanners staan, dat is vragen om problemen.
1 virusscanner is voldoende, zet er dus drie uit of verwijderen is nog beter.

Het is inderdaad de displayport waar de 1e wel werkende monitor op zit. In het Nvidia programma wordt ook alleen deze monitor herkent. De andere is met DVI. Als ik het 1e scherm afkoppel wordt alsnog de Fujitsu met DVI niet herkent.
 
gebruik je een koppelstuk tussen de dvi kabel?
 
Nee, werkt dat wel goed?

Volgens de leverancier werkt het nu niet omdat ik alleen met HDMI en displayport ofzo kan aansluiten, omdat het rechtstreeks op de grafische kaart moet..als ik het goed begrijp. Waarom er dan een DVI aansluiting op de pc zit is mij een raadsel. Ik heb alleen VGA en DVI op de 2e monitor dus dat is spijtig.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb een nieuwe desktop pc gekocht .....
Waarom plaats je ook niet meteen een link naar de kant en klare pc die je gekocht heb, net als de monitor.
Onze kristallen bollen laten het wel eens afweten...
Speccy laat lang niet altijd merk en type nr zien van de videokaart, das meer voor de rest vd info.
 
dan heb je post 7 van lange pier niet gelezen.
Dan zou je op de monitor moeten kijken welke aansluitingen er nu nog opzitten, dus zonder de dvi.
 
zat op de andere monitor geen cdmi aansluiting, ik zie namelijk dat op jouw videokaart twee cdmi en twee display poorten aanwezig zijn.
Dan was een kabeltje voldoende geweest.
 
Waarom er dan een DVI aansluiting op de pc zit is mij een raadsel.
Dat is bedoeld voor mensen die geen aparte videokaart gebruiken maar gebruik maken van de ( bij sommige ) in de processor geïntegreerde video-chip.
In zo'n geval heb je dus een HDMI / DVI of VGA aansluiting binnen het I/O shield van je pc...
Als voorbeeld dit plaatje met genoemde monitor-aansluitingen:
i_o shield.jpg
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan