Opeens melding "Activeer Windows"

Status
Niet open voor verdere reacties.

mariannevanh

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 dec 2004
Berichten
2.085
Ik werk geruime tijd met Windows 10. Vandaag zie ik in mijn browser (Chrome) rechts onderaan een melding staan (zie bijlage).
Ik heb niets veranderd aan mijn PC. Waarom krijg ik deze melding? Hoe los ik dit op?

Vriendelijke groet,
Guido
 

Bijlagen

  • hm_20200926.JPG
    hm_20200926.JPG
    10,5 KB · Weergaven: 71
Al geprobeerd dan?
Wil het niet, Microsoft bellen.
Neem aan dat je een legale versie gebruikt.
 
Inderdaad.

[FONT=&quot]1. [/FONT][FONT=&quot]Contact opnemen met answer desk[/FONT]
[FONT=&quot]2. [/FONT][FONT=&quot]klik op accounts en facturering[/FONT]
[FONT=&quot]3.[/FONT][FONT=&quot]klik Windows andere Microsoft apps en abonnementen[/FONT]
[FONT=&quot]4. [/FONT][FONT=&quot]Daar kan je kiezen voor live chat en telefonish hulp.

https://support.microsoft.com/#[/FONT]
 
Heb je al gedaan wat er staat?
 
Ik betwijfel of dat helpt. Er zijn andere opdrachten voor zoals bij Windows 7 nog:

slmgr.vbs / rearm
slmgr / dlv

Maar "rearm" of een soortgelijke opdracht voor Windows 10 zal wel niet helpen om de shutdown heel lang uit te stellen. De beloofde termijn werd bij mij destijds niet gehaald.

U heeft misschien een schijf gekopieerd en de beide gebruikt? Vaak ook hebben mensen licenties voor bedrijven, deze beheren een groot aantal activatie codes en die bron wordt wel eens uitgeput of de afspraken met Microsoft werden niet verlengd. Voor licenties op een netwerk geldt dat deze computers af en toe verbonden moeten zijn met het bedrijfsnetwerk, om weer een hele tijd geactiveerd te blijven. Door thuiswerken zou het kunnen dat een laptop een tijd niet op het werk is geweest en dan volstaat het daarnaartoe brengen. Een computer kan natuurlijk zijn verkocht aan een ander en de geldige licentie geraakt om die reden langdurig ver van de server.
 
Iedereen bedankt voor de hulp. Het heeft niet mogen baten.
Inmi
Problemen stapelden zich op en daarom besloot ik Windows opnieuw te installeren. Daarna ontstond een ander probleem, waarvoor ik een apart topic heb geopend.

Vriendelijke groet,
Guido
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan