• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

foutmelding " typen komen niet overeen"

Status
Niet open voor verdere reacties.

LiliC

Gebruiker
Lid geworden
26 sep 2020
Berichten
43
Goedenavond forum

Ik heb het programma in bijlage ontvangen van een vriend die dit hier ook met behulp van jullie gemaakt geeft.
Nu als ik dit wil gebruiken krijg ik steevast de foutmelding " Typen komen niet overeen"
Het is de bedoeling dat wanneer er in de kolom I of S of AC minder dan 08:00 is ingevuld dat er in de kolom "L" "V" "AF" het verschil automatisch wordt bijgeschreven.
Ook dient er dan in de kolom "H" "R" "AB" verplicht een afwezigheidscode te komen
deze zitten al in een lijst verwerkt
Kan ik hier jullie hulp voor vragen?

Alvast bedankt
Lili
 

Bijlagen

  • Werkschema 2020 V10.xlsm
    317,7 KB · Weergaven: 20
Code:
Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)

   t = 8 / 24
   If Not Intersect(Target, Range("I6:I188, S6:S188, AC6:AC188")) Is Nothing And Target.Offset(, -2) <> "" And Target.Cells.Count = 1 Then
      Application.EnableEvents = False
      If Not IsNumeric(Target.Value) Then Target.ClearContents: GoTo 1:
      verschil = t - Target.Value
      teken = Sgn(verschil)
      Target.Offset(, 2).Resize(, 2).ClearContents   'leegmaken van OUmin en OUplus
      Select Case teken                          'volgens teken van verschil

         Case 1                                  'positief
            Target.Offset(, 3) = verschil        'OUmin
            Target.Offset(, -1).Select           'reden opgeven

         Case -1                                 'negatief
            Target.Offset(, 2) = -verschil       'OUplus
            Target.Offset(, -1).ClearContents    'reden wissen

      End Select

1:
      Application.EnableEvents = True
   End If

End Sub
 
Beste Cow18

Bedankt voor je reactie.
Alleen denk ik dat er nog iets is dat niet zo heel juist is.
Wanneer ik nu een code van afwezigheid probeer komt er in de laatste kolom van de maand 08:00 te staan waarbij hij deze 08:00 overneem in het overzicht en dat is niet helemaal juist.
In het overzicht zou er dan het aantal gewerkte uren bij de juiste ploeg dienen te staan en het aantal uren in min bij de juiste code.
de code RO ( recup overuren ) kan ingevoegd worden op verschillende wijzes namelijk wanneer er in gepresteerde uren niks staat is dat dan 08:00. maar wanneer er in gepresteerde uren reeds X aantel uren in ingevuld dan is dit het verschil met 08:00 dat in gerec Ou moet komen. zoals in het voorbeeld.

In bijlage het bestandje dat ik heb bijgewerkt en waar de fout is geel gemarkeerd, en de juiste uren ook zijn aangeduid.

Alvast bedankt
Lili
 

Bijlagen

  • Werkschema 2020 V12.xlsm
    159,8 KB · Weergaven: 17
resultaat van de formule klopt, maar de gewenste formule zou eerder deze zijn
Code:
=SOM.ALS($H$5:$H$46;AI15;$L$5:$L$46)
 
Beste Cow18

Dit werkt prachtig.
Bedankt voor de hulp.

groeten
Lili
 
Beste cow18, en natuurlijk alle andere forumleden

Mag ik misschien og dit ook vragen...

Bij code " Ziekte" in kolom H dient er eerst nagezien worden of er is gewerkt op die dag. ( vb 03:00 gewerkt en 05:00 "Ziekte") dan zou er in kolom I 03:00 moeten staan en in kolom J 05:00
Ik heb nu bijna alle mogelijke formules getest maar het lukt mij niet om dit juist te krijgen

Misschien nog even herhalen voor alle duidelijkheid.
Als er in kolom H de code " Ziek " staat dient er eerst te worden gekeken naar het aantal uren aanwezig als gewerkt en het verschil zou dan in kolom J dienen te komen.
als er enkel in de kolom H "Ziek" staat en er is niks ingevuld in kolom I dan dient er in kolom J 08:00 te komen staan.

Ik hoop dat dit een beetje duidelijk is?

Alvast bedankt

Lili
 
Voor cel J12:

Code:
=IF(H12="ziek";1/3-I12;"")

Ook Formule in kolom M en AJ aangepast.
 

Bijlagen

  • Werkschema 2020 V12-2.xlsm
    159,9 KB · Weergaven: 13
Laatst bewerkt:
Beste Popipipo,

Bedankt voor je antwoord, maar denk dat er ergens een foutje inzit.
Wat doe je bij 08:00 ziekte. dit is nu automatisch niet mogelijk met jou formule in kolom J alsook wanneer er <08:00 is gewerkt noteert deze ook nog eens het verschil in mindering bij overuren.

de bedoeling is als er "Ziek" in kolom H komt te staan dient er gekeken te worden of er uren zijn ingevoerd in kolom I en bij <08:00 komt het verschil in kolom J
bvb kolom I 01:30 in kolom H "Ziek" dan komt er in kolom J06:30 en geen repetitief getal in kolom L ( dit kan enkel wanneer in kolom H de code "RO" staat )
Maar wanneer er in kolom H "Ziek" staat en in kolom I niks is ingevuld dan in kolom J 08:00

Toch al bedankt voor het aangereikte voorbeeld.

Alvast bedankt

Lili
 
Dat komt omdat je de kolommen I en L laat vullen via VBA daar heb ik geen rekening mee gehouden.
Helaas kan ik de VBA niet voor je aanpassen.
 
zoiets ?
 

Bijlagen

  • Werkschema 2020 V12-2 (1).xlsm
    163,4 KB · Weergaven: 15
Goedendag Cow18

Dat is het volledig!
Hartelijke dank aan alle leden die voor de hulp hebben gezorgd.

Groeten
Lili
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan