• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

scroll area

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sytse1

Gebruiker
Lid geworden
9 aug 2007
Berichten
584
Office versie
miDer
Voor elk werkblad wil ik de de scroll ruimte beperken.
Ik gebruik de volgende niet werkende code in Thisworkbook
Code:
For Each ws In ThisWorkbook.Worksheets
ws.ScrollArea = "$A$1:$AO$43"
Next ws

In de blad code werkt wel. Maar dan alleen als je naar een andere cel in het blad gaat.
Code:
Private Sub Worksheet_SelectionChange(ByVal Target As Range)
ActiveSheet.ScrollArea = "$A$1:$AO$43"
End Sub

Waar zit mijn fout?
 
Je eerste code werkt prima hoor.
 
HSV, en toch werkt het niet. Ik kan onbeperkt naar beneden scrollen. Beneden van rij 43?
 
Tja, hier kan ik niet verder scrollen dan de aangegeven range.
 
Ervan uitgaande dat het gewoon tussen 'sub en end sub' staat en of 'option explicit' is weggehaald of 'ws' netjes is gedeclareerd helemaal niets.
Maar als er meer code in staat die wij niet zien kan het eraan voorbij gaan natuurlijk.
 
Kan ook via Tabblad Ontwikkelaars > Eigenschappen
 
Ik zal de code op een andere plek zetten. Want er staat meer tussen de sub en end sub.
 
De tip van Sensoren ga ik ook proberen.Maar bij eigenschappen wordt het niet opgeslagen. Bij opnieuw openen is de instelling weg.
 
Laatst bewerkt:
Misschien kun je hieraan zien hoe het kan.

Code:
Private Sub Workbook_Open()
 For Each sht In ThisWorkbook.Sheets
    Select Case sht.Name
        Case "Jan", "Feb", "Mrt", "Apr", "Mei", "Jun", "Jul", "Aug", "Sep", "Okt", "Nov", "Dec": sht.ScrollArea = "$A$1:$S$28"
    End Select
Next sht
End Sub
 
Laatst bewerkt:
Er staat alleen dat de code in Thisworkbook staat. Er staat nergens hoe de code aangeroepen wordt.
 
HSV, de code staat tussen 'sub en end sub' en geen 'option explicit'. Ik denk dat het met de beveiliging van de sheets te maken heeft. Inmiddels opgelost. Bedankt voor de reacties.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan