Slecht geluid

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ja.. maar je moet het wel "aan" hebben staan.... want anders is er niks om op terug te vallen....
 
Maar je kunt niet meer, zoals eerder terug naar een vorige download of update toch?
Naar fabrieksinstellingen is heel veel werk en kan dat nog met een SSD kaart?
Het is toch raar dat na die installatie het geluid minder is geworden?
 
Hallo, ik heb problemen met het geluid. Om alles enigszins verstaanbaar te maken moet ik het voluit op 100 zetten.
Die problemen had ik eerder nooit, maar nu is er een SSD kaart ingezet. Mijn vader heeft een (2de hands) Asus N73 (Bang&Olufsen)
ook met een SSD kaart en hij heeft hetzelfde probleem. Kan het daarmee te maken hebben?

Ik had begrepen dat je er een SSD-schijf had ingezet. Maar als dat probleem ook bij je vader het geval is, is dat wel heel vreemd. Windows updates installeert volgens Microsoft zelf slechtere stuurprogramma's dan die aanwezig zijn dat is wel gebleken uit een andere topic hier.

Ja, en als het gecloond of gemigreerd is dan heb je geen herstelpunt alleen mogelijk een systeemkopie. Is er ook een programma wat de zaak verziekt zoals een instelling onder Skype? Wat is er dan gemeenschappelijk aan beide systemen. Ik kom er zo verder niet uit.
 
Maar is de SSD een kloon?
Heb je hem met Acronis gekloond..... ?
Daarvan is bekend dat het vreemd genoeg de sound driver kan ontregelen en zo...

Kom eens met een stapsgewijs verhaal hoe alles gedaan is, dan kunnen de helpers hier meer dan losse opmerkingen waar telkens weer uit een hoge hoed wat bij komt....
 
Iemand heeft het er voor me ingezet, dus ik heb geen idee hoe dat gegaan is.
Ik heb wel vaker gezien dat er er stond: Apparaat is gemigreerd.
Skype doet het goed.

helpmij10.jpg
helpmij11.jpg

Hier wat voorbeelden
 
Heb je simpelweg wel eens naar de geluidsinstellingen gekeken?

Niet op de taakbalk maar hier dus:

Configuratiescherm
Alle Configuratiescherm-onderdelen
en daar "Geluid"

Klik het open en bekijk of je hetzelfde kunt doen bij de tab "Afspelen" als ik kan.... bij luidpreker of koptelefoon (actief bij mij)... als er bij mij te zien is.
Het kan zijn dat daar het volume veel te laag staat?
En?
geluid.JPG
 
En bij luidsprekers zoals het plaatje (was handiger geweest als ik die meten hier neer gezet had...haast, haast....)
niveaus.JPG
 
Wat mij opviel in post 3 is dat daar een tabblad Enchancements staat en die heb ik helemaal niet staan. Dat zegt volgens mij dat er een aparte driver of aansturing door een derde partij is. Maar goed. "Op de laatste staat alleen geen actie ondernemen" dat gaat in je hoofd zitten maar zo kom je nooit tot een oplossing. Je moet soms wel actie durven ondernemen en instellingen veranderen.
 
Laat nu eens zien wat gevraagd is zie #29.
Hoe ziet jou plaatje met niveaus van de luidspreker er uit?
 
helpmij15.jpg

Ik kan nu niet eens eigenschappen openen!

En bij de overige krijg ik dit:


helpmij16.jpg
 
Ik kan nu niet eens eigenschappen openen! Luidsprekers aanklikken en dan komt die in een grijs vlak te staan.

Je hebt deze ook niet geselecteerd!

Geluid_01.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik kan nu niet eens eigenschappen openen!

En bij de overige krijg ik dit:
Hoe moeilijk is het nu echt om juist dat ene plaatje met "Niveaus " te laten zien waar ik om vroeg... probeer me dat eens uit te leggen?
Mss dat 3x scheepsrecht is..... is immers een oude wijsheid..... :rolleyes:

Deze maar van jou dus.... met "Niveaus " iig het rechter deel:

attachment.php
 
Laatst bewerkt:
Hoe moeilijk is het nu echt om dat ene plaatje te laten zien waar ik om vroeg... probeer me dat eens uit te leggen?

Daar heb ik geen uitleg voor nodig. Angst is een slechte raadgever en soms moet je iets meer durven en een beetje spelen met de instellingen.
Kan het iets te maken hebben met NIVIDIA?
Normaal neemt Windows al die taken/instellingen over.

Maar goed als je een snelkoppeling naar NIVIDIA Control Panel wilt, dan maak deze op het bureaublad.
Doel:
"C:\Program Files\NVIDIA Corporation\Control Panel Client\nvcplui.exe"
Beginnen in:
"C:\Program Files\NVIDIA Corporation\Control Panel Client"

Je moet natuurlijk het pad aanpassen naar jouw eigen locatie.
 
Laatst bewerkt:
Als je goed kijkt kun je zien dat ik EIGENSCHAPPEN niet aan kan klikken.
Is dat nou zo moeilijk????? :rolleyes:
 
helpmij18.jpg

Ik heb ze allemaal nagekeken en nergens staat .exe

helpmij19.jpg

Dit is de enige waar (x86) achter staat.

Als dt ook allemaal zo moeilijk wordt dat laat het maar zitten
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan