Slecht geluid

Status
Niet open voor verdere reacties.

grace101

Gebruiker
Lid geworden
27 dec 2007
Berichten
831
Hallo, ik heb problemen met het geluid. Om alles enigszins verstaanbaar te maken moet ik het voluit op 100 zetten.
Die problemen had ik eerder nooit, maar nu is er een SSD kaart ingezet. Mijn vader heeft een (2de hands) Asus N73 (Bang&Olufsen)
ook met een SSD kaart en hij heeft hetzelfde probleem. Kan het daarmee te maken hebben?
 
Typ Probleemoplossing in het zoekvak > Problemen met instellingen > Extra probleemoplossers > Audio afspelen
 
Ik ben dan altijd benieuwd wat onder gedetailleerde informatie staat.
 
Kijk in Apparaatbeheer (Combineer windowstoets & r ➟ typ: devmgmt.msc) of er foutcodes of gele driehoeken in voorkomen.
Maak vervolgens met
58f0abb0750a2-lmh.png
Look My Hardware een hardwareoverzicht en kijk bij Motherboard wat de computerfabrikant is van jouw systeem.
Mochten er onbekende apparaten in apparaatbeheer voorkomen, is het raadzaam de Chipset-INF-Utility te downloaden en te installeren wanneer je over een Intel®nprocessor beschikt
Mocht desondanks nog een onbekend apparaat gevonden zijn, zoek dan de Hardware-id op de volgende manier:
  1. Combineer [windowstoets & r] ➟ typ: devmgmt.msc
  2. Selecteer het betreffende apparaat ➟ rechtsklik ➟ Kies Eigenschappen
  3. Selecteer tabblad Details
  4. Kies bij Eigenschap ➟ Hardware -id's
  5. Zoek op devicehunt om welk apparaat het gaat. Kijk hier om te lezen hoe dat werkt.
  6. Vervolgens kun je zoals bovenin aangegeven op de site van de fabrikant zoeken naar het juiste 32- of 64-bit stuurprogramma. Lees dit artikel voor meer info
  7. Om foutcodes uit te lezen van disfunctionerende apparaten, kun je hier kijken.
Moeten stuurprogramma's verwijderd en opnieuw geïnstalleerd worden, kijk dan hier voor meer informatie.
De meest populaire stuurprogramma sites zijn:
CPU & Chipset drivers: AMD, Intel & Via
Video stuurprogramma's: ATI, Intel & Nvidia
Hier vind je een overzicht van computer en software leveranciers & hier van alle computermerken.
Houd hierbij rekening met 32- of 64-bit. Lees dit artikel voor meer info.

Probeer het volgende:

Stap 1:
stel het virtueel geheugen hoog genoeg in en defragmenteer dit eens.
Combineer
windowstoetsr.png
> typ: control sysdm.cpl,,3 > Klik op Instellingen bij Prestaties > Geavanceerd > Wijzigen > Virtueel Geheugen > Wijzigen. De grootte hiervan is veel minder belangrijk dan dat dit Minimaal even groot moet zijn als Maximaal. Windows hoeft het dan namelijk niet telkens, tijdens het gebruik ervan, te vergroten.
Je kunt dit als volgt defragmenteren: Stel het in op nul en bewaar de instellingen, start opnieuw op in veilige modus en ga je schijf defragmenteren (als je dit niet halfjaarlijks doet dan kan het even een uur of langer duren), stel de grootte van het Virtueel geheugen dan in en start opnieuw op.


Stap 2:
  • Combineer
    windowstoetsr.png
    → typ: mmsys.cpl
  • Klik op eigenschappen van het standaardapparaat
  • Klik op tabblad Geavanceerd
  • Wijzig in het uitrolmenu de samplefrequentie en kijk of er verbetering is
 
Laatst bewerkt:
Look my hardware maakt alleen een korte scan en is dan weg. Wat doe ik fout?
 
helpmij4.jpghelpmij5.jpghelpmij6.jpg

Verder durf ik voorlopig niet te gaan tot ik weet wat ik fout gedaan heb.
 
Windowstoets + R en typ services.msc en zet Windows Audio en Windows Audio Endpoint Builder allebei op Automatisch en sluit goed af met Toepassen of OK > Opnieuw opstarten en kijken of het dan wel goed is.
 
Laatst bewerkt:
En is de status van de service: Wordt uitgevoerd? Want in de screenshot van post 5 staat dat dit niet voor beide het geval is.
 
Laatst bewerkt:
helpmij8.jpg

In post 5 staat er achter: Probleem niet aanwezig
 
Laatst bewerkt:
Zo te zien is het niet te wijten aan een driver probleem:

Probeer het volgende:

Stap 1:
stel het virtueel geheugen hoog genoeg in en defragmenteer dit eens.
Combineer
windowstoetsr.png
> typ: control sysdm.cpl,,3 > Klik op Instellingen bij Prestaties > Geavanceerd > Wijzigen > Virtueel Geheugen > Wijzigen. De grootte hiervan is veel minder belangrijk dan dat dit Minimaal even groot moet zijn als Maximaal. Windows hoeft het dan namelijk niet telkens, tijdens het gebruik ervan, te vergroten.
Je kunt dit als volgt defragmenteren: Stel het in op nul en bewaar de instellingen, start opnieuw op in veilige modus en ga je schijf defragmenteren (als je dit niet halfjaarlijks doet dan kan het even een uur of langer duren), stel de grootte van het Virtueel geheugen dan in en start opnieuw op.


Stap 2:
  • Combineer
    windowstoetsr.png
    → typ: mmsys.cpl
  • Klik op eigenschappen van het standaardapparaat
  • Klik op tabblad Geavanceerd
  • Wijzig in het uitrolmenu de samplefrequentie en kijk of er verbetering is
 
Defragmenteren van een SSD is NOT DONE en in Windows 10 overigens totaal overbodig aangezien TRIM wordt ondersteund.
Om te controleren of TRIM is ingeschakeld => link.
 
helpmij9.jpg Inmiddels alles weer op 0.

Heeft apparaat migreren ook te maken met het probleem?
Zie voorbeeld.

helpmij9.jpg
 
Zijn dat niet twee dezelfde screenshots?

SSD moet je niet defragmenteren en Windows doet dat ook niet. Je kunt handmatig de C selecteren en doe dan Optimaliseren en dan zie je TRIM verschijnen/draaien, dat is alles. Maar heeft niets met geluid te maken.

Migreren is volgens mij het overzetten van de ene naar de andere schijf.

Heb je naar basisstappen gekeken en een aantal uitgevoerd. Staan bovenaan in de Windows sectie.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan