Pc herkent speakers niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Maysun

Gebruiker
Lid geworden
22 nov 2014
Berichten
361
Nieuwe pc gekocht. Behalve dat hij mijn 2e scherm niet herkent, herkent hij ook mijn speakers en koptelefoon niet. Maakt niet uit of ik het inplug aan de voorkant van de pc, achterkant of in de monitor zelf. Als ik naar geluidsbeheer ga, verschijnen ook niet de speakers of koptelefoon.

http://speccy.piriform.com/results/jm4mOvHdwOehvDUfjOMEu21 voor speccy details.
 
Nieuwe pc...? Met 4 AV programma's erop..?? :shocked::rolleyes:
* F-Secure SAFE by XS4ALL Antivirus: Enabled
* Avast Antivirus Antivirus: Disabled
* Windows Defender Antivirus: Disabled
* COMODO Antivirus Antivirus: Disabled
Zou eens beginnen met opruimen want dit lijkt mij geen goede zaak....
Zal niet de oorzaak zijn maar dit is niet wat je wilt.

Wat mij ook opvalt:
Current Resolution: 1707x960 pixels ( minder dan Full HD 1920x180 )
Work Resolution: 1707x960 pixels
Is daar een reden voor want dit scherm ondersteunt Resolutions up to 2560 × 1440

Uitvoer apparaat wel correct ingesteld in de geluidsinstellingen..?
 
Zijn intern de kabeltjes wel aangesloten? Want als ik dit zo lees is die pc een rommeltje, dus alles is mogelijk wat storingen betreft.

Speakers zijn ook puur hardware. Komt geen driver of niks bij kijken, dus de kans is erg klein dat het een softwarematig probleem is.
 
wie heeft deze pc in elkaar gezet?
Nieuwe pc met zoveel tekortkomingen is een geval garantie.
 
Je gebruikt de Realtek geluidskaart niet
Speccy zei:
Sound Cards
USB Audio Device
NVIDIA High Definition Audio
Realtek High Definition Audio
Playback Device
PL2730Q (NVIDIA High Definition Audio)

Dat is de audio uitgang van de videokaart (HDMI/DP) en dus niet de gewone speaker aansluiting.

Klik met de rechtermuisknop op de volumemixer, die door een luidsprekerpictogram in het systeemvak wordt weergegeven, en selecteer 'Playback devices' (Afspeelapparaten)
Klik met de rechtermuisknop in de lijst met apparaten op iets wat 'Realtek' heet

Selecteer 'Set as Default Device' (Als standaardapparaat instellen).

Klik tot slot op 'Apply' (Toepassen) en vervolgens op 'OK.'

[edit]
O ja, Windows 10...
Klik met rechts op het luidsprekerpictogram in het systeemvak
Kies geluidsinstellingen openen
Kies bij geluid ->uitvoer voor 'Luidspreker Realtek...'[/edit]
 
Laatst bewerkt:
Nieuwe pc...? Met 4 AV programma's erop..?? :shocked::rolleyes:

Zou eens beginnen met opruimen want dit lijkt mij geen goede zaak....
Zal niet de oorzaak zijn maar dit is niet wat je wilt.

Wat mij ook opvalt:

Is daar een reden voor want dit scherm ondersteunt Resolutions up to 2560 × 1440

Uitvoer apparaat wel correct ingesteld in de geluidsinstellingen..?

Welke antivirus zou je me aanraden? Is het wel een probleem als er 3 disabled zijn?

+ Het klopt dat ik een andere resolutie had ingesteld. Ik vind de bestandjes anders wel heel klein op het bureaublad. Alhoewel ik ook het scherm standaard heb ingezoomd dus ik weet niet of het dan nog uitmaakt welke resolutie ik heb...
 
Check je dat niet vooraf hoe hun reviews zijn? :shocked:
pc-samenstellen.nl = dezelfde toko als game-pc.nl
In de reviews kom ik o.a.a tegen dat er is vastgesteld dat deze shop met gebruikte ( 2e hands ) onderdelen werkt die voor nieuwprijs worden verkocht....
Hoeft niets te betekenen maar geeft wel te denken....

Wat een goede AV is, is voor een ieder persoonlijk maar vandaag de dag presteert het in Win 10 aanwezige Windows Defender net zo goed als elk ander commerciëel programma dus in principe kun je alles
wat er op staat ( behalve Windows Defender dus ) eraf mikken en gewoon Defender gebruiken.
 
Laatst bewerkt:
Blijkbaar is bij helaas nog teveel consumenten nog niet doorgedrongen om de reviews te checken.
Op papier aantrekkelijke aanbiedingen waarvan de website discutabel is dan wel de reviews NOK zijn zou je toch echt links moeten laten liggen.
Dan sterft dat type echt heel snel winkels uit.
Ze bestaan vooral dankzij de koopjeslopers die dit niet doet....
 
Nieuwe pc...? Met 4 AV programma's erop..?? :shocked::rolleyes:

Zou eens beginnen met opruimen want dit lijkt mij geen goede zaak....
Zal niet de oorzaak zijn maar dit is niet wat je wilt.

Wat mij ook opvalt:

Is daar een reden voor want dit scherm ondersteunt Resolutions up to 2560 × 1440

Uitvoer apparaat wel correct ingesteld in de geluidsinstellingen..?

Comodo en Avast kan die niet vinden als ik zoek in apps en onderdelen om die te kunnen verwijderen. Wat nu? :p
 
Met de resolutie spelen om in/uit te zoomen is iets van de oude glazen beeldbuizen. Op een modern scherm geeft het een wazig beeld. In principe altijd de native resolutie van het beeldscherm gebruiken en verder de zoom functies van Windows zelf.
 
Uiteindelijk heeft de leverancier me geholpen, er moesten blijkbaar nog allerlei drivers worden geinstalleerd. Overigens doen de speakers het alleen als ik ze aansluit op de achterkant van de pc, niet op het scherm, maar daar kan ik mee leven...Dank voor de tips allemaal :)
 
Om ze op via je monitor te kunnen gebruiken moet je in de geluidsinstellingen meestal het uitvoer-apparaat anders instellen...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan