Excel omzetten naar Access

Status
Niet open voor verdere reacties.

HenkBakker

Gebruiker
Lid geworden
9 nov 2006
Berichten
164
Wij zijn LaVaCo Logistics.
Onze hoofdtaak is het transporteren van pakketten van Indonesië naar Europa.
Dit transport gaat in een paar stappen.
- transport van klant naar onze vestiging in Jakarta
- transport (over zee of door de lucht) naar onze vestiging in Nederland
- transport van ons naar de uiteindelijke klant (door heel Europa), per post, groupage enz.

We zijn in 2018 begonnen, en we groeien nog steeds.
Onze bestanden maken we in Excel. Denk hierbij aan Customer Data (met afmetingen, gewicht en inhoud van de pakketten en adresdata; deze worden door de klanten via onze website (deze is bijna klaar) ingevoerd), ontvangstbevestiging (in Jakarta), verzendmethode, offertes, facturen, een overzicht met alle gegevens en ook een financieel overzicht.

Onderlinge bestanden zijn middels links aan elkaar verbonden.

Om het geheel overzichtelijker, gebruiksvriendelijker en gemakkelijker te maken, zoeken we iemand, die alle Excel-bestanden kan omzetten in Access (omgeving).


Ben jij of ken jij iemand, die deze klus voor ons kan klaren? Reageer dan!
 
Moeilijk iets zinnigs over te zeggen zonder de bestanden (of een aantal lijnen van elk bestand en de structuur ervan) te hebben gezien ...
Wat ik ook niet begrijp is dat het zou ingevoerd worden via een website - dat kan bij mijn weten enkel maar betekenen dat die gegevens al in een database terechtkomen (SQL, mySQL, Oracle, ...) die onder die website zit. Niet in Excel, dat kan ik me niet voorstellen...
 
Voor een groeiend, internationaal bedrijf zou ik eerder een professioneel pakket als Microsoft Dynamics of een ander ERP pakket gebruiken. Zeker als al je gegevens via het web worden ingevoerd is Access niet het aangewezen platform.
 
correctie: de gegevens worden online ingevoerd; en worden per e-mail doorgestuurd
 
Worden die in een vast formaat doorgestuurd, zodat deze automatisch kunnen ingelezen worden?
 
de website is nog in opbouw...

voor zover ik heb begrepen, worden de gegevens via Google Docs naar een gmail adres gestuurd
 
Als de website nog in opbouw is, kan je nog met de programmeur overleggen hoe je de gegevens wenst te ontvangen:
* gemakkelijkste optie: je hebt toegang tot de database waarin de gegevens verzameld worden
* tweede optie: vraag om de gegevens in een gestructureerde flat file, csv of XML bestand te ontvangen
In feite zou ik dit bespreken nog voor men de website begint te bouwen, zeker als het verzamelen en doorgeven van gegevens het voornaamste doel is van de website.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan