Kan YouTube niet plaatsen

Status
Niet open voor verdere reacties.

mcl

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Berichten
3.417
Hallo,
Ik heb een film van TV geuploaded naar YouTube,
De link heb ik Openbaar gemaak en de link naar mijn e-mail gestuurd. Ik kan deze dan in mijn mail openen, maar als ik de link doorstuur, krijgt men een meldding dat deze niet geopend kan worden.
Waar kan dat aan liggen?
 
Verplaatst van de member Chat naar deze sectie.
Hier zul je meer kans hebben op een reactie.
suc6 met de vraag.
 
Zal wel een copyright inbreuk aan ten grondslag liggen..
Downloaden

Ook bij digitaal gebruik is de auteurswet van toepassing. Downloaden mag in Nederland alleen als de bron rechtmatig is.

Je mag een download gebruiken als het om een thuiskopie gaat voor eigen gebruik, maar zodra je deze download wilt verspreiden of op een andere manier wilt gebruiken, bijvoorbeeld vertonen in een groep, dan moet je aan de hierboven vermelde voorwaarden voldoen.

Let er extra op dat je alleen materiaal gebruikt dat legaal op internet is gezet. Het is verboden om bijvoorbeeld een download van een film te laten zien, die illegaal via internet is verspreid. Soms wordt op de site zelf aangegeven wat wel en niet mag. YouTube bijvoorbeeld, is een website waar de gebruiker filmpjes kan publiceren en in ruil daarvoor zijn exclusieve vermenigvuldigings- en auteursrechten afstaat. Deze filmpjes mag je dus gebruiken, maar niet de filmpjes waarbij het auteursrecht bij iemand anders ligt en die zonder toestemming op YouTube geplaatst zijn.

Ik begrijp ook niet goed op basis waarvan jij denkt dat dit allemaal zomaar toegestaan is..?
Een omroep moet ook een licentie hebben om een film te mogen uitzenden...:shocked:
 
Laatst bewerkt:
Voor auteursrechten is er een mogelijkheid, in jou account en bij jou video's, om dat te zien, je moet dan letten op: of het nog Openbaar is en dan op het woord "auteursrechten claim" klikken om te zien wat het probleem is. Ik heb dit regelmatig maar als het geen complete film is dan beïnvloedt dat het openen niet. Alleen in Denemarken en soms enkele andere kleinere landen kan men het dan niet zien. Er zit wel eens muziek in mijn video's. Let er op dat je een aantekening, dus een waarschuwing, kan krijgen bij overtreding van de regels. Lees de voorwaarden daarom nog eens goed door. Hier onder in ieder geval een afbeelding van waar je beperkingen kan zien:

YouTube Auteursrechten.jpg

Verder zal je naar jou video moeten gaan en daar dan de link "Kopiëren" bij "Delen" gebruiken, want in e-mail kan er code zijn meegenomen van een kader kleur of andere opmaak en een voorgaande spatie zijn ingeslopen bij het selecteren.

Beter geen auteursrechten schenden want de wet en regelgeving wordt steeds strenger.
 
Bedankt. Dat snap ik. Maar nu het volgende. Ik heb een zelf gemaakt film op YouTube gezet.Als ik de link naar anderen stuur, kunnen ze deze niet openen. Ze moeten eerst abonneren. Ik zie het filmpje ook niet bij mijn videos staan.
Zelf kan ikde link wel zien en openen.Wat doe ik verkeerd?
 
Werd het dan al gepubliceerd? Dat duurt enige tijd. Enkele uren. Daarbij zie je het soms wel en soms niet in het overzicht bij jou video's staan. Eerst, na het uploaden, in SD en pas veel later en voor iedereen zichtbaar HD kwaliteit. De vertraging komt door conversie en misschien ook wel vereiste goedkeuring. Ik vraag mij af of dit dan speelt vlak na het uploaden. Ervaring met wanneer een ander de link kan gebruiken en het voor het eerst kan zien heb ik eigenlijk niet.

Is de aanvankelijke vraag opgelost? Het wordt onduidelijker. Geef anders een voorbeeld. Problemen met onzekerheid over hoe een ander de video kan bekijken voorkom je door een tijdstip te kiezen voor het publiceren en openbaar maken.
 
Het is opgelost. De film bleef in concept staan. Nadat ik dat aangepast had, was de film voor derden te zien en stond hij ook in mijn video-bestand.
Bedankt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan