USB-stick doet vreemd

Status
Niet open voor verdere reacties.

ltk

Gebruiker
Lid geworden
21 jan 2007
Berichten
719
Net een nieuwe Sandisk USB-2 stick gekocht 16 GB.

Die 16 GB verschijnt ook netjes als ik na insteek in de PC de eigenschappen opzoek, maar hij weigert een MP4 video van 4 GB op te slaan. Het bestand is te groot voor het bestandssysteem (= de stick neem ik aan) zegt ie doodleuk terwijl de stick helemaal leeg is... (Een veel kleiner bestand van 200 MB slaat hij wél probleemloos op)
Wat kan er mis zijn??
 
Laatst bewerkt:
Zeker geformatteerd als FAT?
 
Laatst bewerkt:
FAT32 kan een maximale bestandsgrootte van 4GB aan.
Wil je grotere bestanden op die stick plaatsen dien je hem als NTFS te formatteren, zoals al vermeld in #4.
 
Het beste is om ex-FAT te gebruiken als je ook op Mac-computers er gebruik van wilt maken. Of NTFS als je enkel Windows gebruikt. Zorg er dan wel voor dat je altijd netjes je usb-stick via 'veilig verwijderen' verwijderd.

Nu naar NTFS geformatteerd. Hij kopieëert nu probleemloos. Opgelost dus. Dank!!
 
Ja, grappig. Jij bent geregistreerd in 2007, dan ben je toch geen leek meer!

Er is maar één ding ergerlijker dan een vrouw die kan koken en het niet wil, en dat is de vrouw die niet kan koken en het toch doet.
Robert Frost, Amerikaans dichter, 1875-1963
 
Ter informatie: Ik heb ook wel eens verhalen gehoord van mensen die een USB-stickies van 128 GB op de zwarte markt kochten, die na 32 GB aan geschreven data kapot waren.
Waren het dus gewoon 32 GB stickies met een aangepaste bestandstabel alsof er 128 GB op kon.
 
Voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten... Eigen schuld, dikke bult! In post 1 stond wel de merknaam SanDisk.
 
Ja, grappig. Jij bent geregistreerd in 2007, dan ben je toch geen leek meer!

Ik zal best wel iets meer weten dan de héle digibeet, maar daar is dan ook alles mee gezegd. Gewoon omdat al dat gedoe beslist geen hobby van me is. Voor mij moet al dat spul gewoon doen wat het zou moeten doen zonder dat ik daarvoor steeds complete bibliotheken moet doorspitten. Formatteren had ik uiteraard al heel lang geleden van gehoord, maar bij zo'n simpel stickie dacht ik daar allang weer niet meer aan. Ik vind het tijd worden dat alles eens fatsoenlijk gestandaardiseerd wordt maar dat zal wel niet kunnen ;) Zoals ik het ook idioot vind dat er voor een smartphone minstens 3 verschillende oplaadaansluitingen zijn. Zelfs binnen één merk wordt er omgeschakeld. Waarom niet gewoon één standaard die altijd past voor alle merken/types....Net zoals bij de gewone 220V stroomcontactdoos waar het ook niks uitmaakt wel merk stofzuiger je hebt (hoewel ook daar nog altijd verschillen zitten tussen landen...). Antwoord zal wel zijn dat er dan niet genoeg verdiend kan worden...
En ja, deze kwam echt niet van de zwarte markt maar netjes uit de winkel in een blister die in ieder geval op zijn minst origineel léék ;)
 
Laatst bewerkt:
Er is al tientallen jaren geen 220V meer in Nederland op het officiële net. Kan me niet herinneren dat ze een uithoek niet op het huidige 230V net overgezet zouden hebben...
Das toch echt regelmatig destijds in het nieuws geweest ;)
 
Er is al tientallen jaren geen 220V meer in Nederland op het officiële net. Kan me niet herinneren dat ze een uithoek niet op het huidige 230V net overgezet zouden hebben...
Das toch echt regelmatig destijds in het nieuws geweest ;)
Haha, kijk, dat bedoel ik nu. Dat wist ik wel, maar die 220 is al 60 jaar voorgeprogrammeerd bij mij, gewoon omdat ik er nooit mee te maken heb ;) Standaard is gewoon standaard. En die blijft tientallen jaren ja. In de digitale business veranderen de standaarden ieder jaar ;) . Ben je net ergens bijna aan gewend, verandert het alweer.
 
Laatst bewerkt:
Ben je net ergens bijna aan gewend, verandert het alweer.
Nog erger, je gaat dood!
Alles moet altijd veranderen, want dan moeten mensen weer nieuwe spullen kopen en zo blijft de economie draaien. Maar dat schreef jezelf ook al.

Antwoord zal wel zijn dat er dan niet genoeg verdiend kan worden...
 
Haha, kijk, dat bedoel ik nu. Dat wist ik wel, maar die 220 is al 60 jaar voorgeprogrammeerd bij mij, gewoon omdat ik er nooit mee te maken heb Standaard is gewoon standaard. En die blijft tientallen jaren ja. In de digitale business veranderen de standaarden ieder jaar . Ben je net ergens bijna aan gewend, verandert het alweer.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Lichtnet
Europa: naar 230 volt
Om de spanningen die in diverse landen gebruikt werden te harmoniseren is in Europa (in CENELEC-verband) besloten tussen 1988 en 2004 de spanning geleidelijk naar 230 volt te brengen

Wel... het is er al tussen de 16 en 32 jaar in Europa... en mijn perceptie is dat het in Nederland toch al zeker 25 jaar is...
Als u nu 100 jaar zou zijn was u 25 jaar geleden vast nog een jonge, hele vlotte pensionado....vol in het leven staand? En mss nu ook nog?:cool:
 
https://nl.wikipedia.org/wiki/Lichtnet


Wel... het is er al tussen de 16 en 32 jaar in Europa... en mijn perceptie is dat het in Nederland toch al zeker 25 jaar is...
Als u nu 100 jaar zou zijn was u 25 jaar geleden vast nog een jonge, hele vlotte pensionado....vol in het leven staand? En mss nu ook nog?:cool:

Haha, we beginnen een beetje off topic te geraken geloof ik. Het geheugen van een kind is ijzersterk, veel sterker dan dat van een volwassene. Ik ben nog opgegroeid met 220V ja. Dus dat blijft in mijn hoofd altijd 220V zolang er diezelfde stroom uit het stopcontact komt, nou ja, bijna diezelfde dan ;) Nog een voorbeeldje: de ouderwetse VHS-videorecorder schijnt er 40 jaar over gedaan te hebben om zich uit te ontwikkelen. Tot de digitale revolutie er ineens overheen kwam. Dat wil zeggen dat het principe hetzelfde bleef maar dat er zo nu en dan een knopje bij kwam. De mens had 40 jaar de tijd om aan dat ding te wennen zonder al te grote aardverschuivingen. En veel meer dan 5 knopjes hebben er nooit opgezeten met een boekje van hoogstens 10 blz handleiding. Open en dicht doen, vooruit en achteruit. En Stop. De video had één standaardformaat VHS. Die 40 jaar zijn nu gecomprimeerd tot één of enkele jaren, dan komt er alweer iets compleet nieuws met een 20x zo dikke handleiding...Dat kan de leek helemaal niet meer bijsloffen als het niet zijn hobby is. Hoeveel compleet nieuwe Windows-versies (waarbij ik ook grote tussentijdse updates reken die alles weer nét anders maken) heeft mijn hoofd al moeten verstouwen in 10 jaar tijd?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan