wp-config niet goed

Status
Niet open voor verdere reacties.

femke98

Meubilair
Lid geworden
16 dec 2006
Berichten
6.677
Hoi,
een website van mi gaf een BOM aan in wp-config. Ik heb dit geprobeerd te maken maar nu krijg ik Database connection fail.

Iemand enig idee wat te doen?
Ik kan niet in mijn dashboard en moet alles via ftp doen.

Heb dit al gedaan:
voeg de volgende regel code toe, helemaal onderin het wp-config.php-bestand:
define( 'WP_ALLOW_REPAIR', true );

Nu je dit hebt toegevoegd, kun je de database gaan repareren. Dat doe je via jouwwebsite.nl/wp-admin/maint/repair.php. Vervang “jouwwebsite.nl” uiteraard met de URL van je eigen website. Je komt nu in het volgende scherm:
WordPress database repareren.

Nou, dat scherm krijg ik dus niet!

Alles staat wat usernaam en password staat is nooit veranderd!
Ik moet dit dus aanpassen?

// ** MySQL settings - You can get this info from your web host ** //
/** The name of the database for WordPress */
define('DB_NAME', 'hier_de_database_naam');

/** MySQL database username */
define('DB_USER', 'hier_je_gebruikersnaam');

/** MySQL database password */
define('DB_PASSWORD', 'hier_je_database_wachtwoord')

Nu heeft deze website alleen ftp, en ik heb geen gegevens van de database inlog. Daar moet ik even achteraan.

Heb trouwens contact gehad met de hosting en gevraagd om een backup terug te zetten. Hun antwoord:
Wij hebben geen individuele back-ups van websites , waardoor wij geen back-up kunnen terugzetten.
Wat ik u wil aanraden om te doen , is om het database wachtwoord ( op het moment dat u bent ingelogd bent ) aan te passen en deze aanpassing in wp-config te zetten om op deze manier de verbinding te proberen herstellen.

Fout bij het maken van de databaseconnectie

Dit betekent dat de gebruikersnaam- en wachtwoordinformatie in het bestand wp-config.php onjuist is of er kan geen verbinding gemaakt worden met de databaseserver op 10.184.19.112. Wellicht is de databaseserver van de hostingprovider offline.

Weet je zeker dat je gebruikersnaam en wachtwoord juist hebt ingevoerd?
Weet je zeker dat je de juiste hostnaam hebt opgegeven?
Weet je zeker dat de databaseserver draait?

Als je niet bekend bent met deze terminologie, kun je beter contact opnemen met de hostingprovider. Als je dan nog steeds hulp nodig hebt, kun je het WordPress-supportforum bezoeken.
 
Laatst bewerkt:
Als je last hebt van de BOM (Byte-Order-Mark) dan raad ik aan de inhoud van het bestand over te nemen in notepad/kladblok en deze opnieuw op te slaan als wp-config.php en deze opnieuw te uploaden.

De database-inloggegevens weten wij uiteraard niet. Die kan je eventueel ook 'resetten'
 
Laatst bewerkt:
Als je last hebt van de BOM (Byte-Order-Mark) dan raad ik aan de inhoud van het bestand over te nemen in notepad/kladblok en deze opnieuw op te slaan als wp-config.php en deze opnieuw te uploaden.
yep, dat had ik dus ook al gedaan.

Database inloggegevens moet ik achteraan gaan en dan het wachtwoord veranderen en dit in wp-config ook veranderen uiteraard.
Ik hoop dat dit gaat werken.
 
Dat ga ik ook vanuit.
 
Heb de inloggegevens van de database.
De naam is heel anders en het wachtwoord ook.
Ik snap echt niet hoe dat kan, website is goed beveiligd (net zoals mijn andere websites) en ik heb nooit iets veranderd.

Nu zie ik bij andere wp-config files dat bij Hostname altijd Localhost staat. Echter, in de wp-config van deze site waar ik het over heb staat een ip adres.

Nu kijk ik eerst maar of ik weer bij de website kan als ik de naam en wachtwoord verander; mocht dat niet zo zijn meld ik mij weer.

Edit: dit hielp dus niet.
Ik zie in mijn database gegevens ook een hele andere hostnaam dan dat in mijn wp-config file staat.
Ben nu in contact met de hosting (waar we wel weg gaan).

Eidt2: heb weer beeld!!! En ik kan weer inloggen in het dashboard. Ppfffff.
 
Laatst bewerkt:
Soms is het localhost (dezelfde server als waar je site op draait) en soms is het een aparte database-server, dan dan is er sprake van een IP-adres als hostname.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan