HDD reader word niet herkend

Status
Niet open voor verdere reacties.

Allard

Gebruiker
Lid geworden
8 dec 2001
Berichten
892
Ik heb op Aliexpress zon HDD reader gekocht met externe voeding (https://nl.aliexpress.com/item/4001245354293.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.26924c4dBKvFZB)

Als ik hem aansluit, wordt de HDD niet herkend/getoond. (niet in explorer, niet in device manager)

Ik zie wel in devive manager een uitroep teken staan naast 'generic superspeed usb hub'...met de foutcode error 10 (the device cannot start)

Dus daar gaat iets fout...weet iemand hoe ik dit kan oplossen

Dit heb ik al geprobeerd

1) uninstal drivers en opnieuw erin gestoken
2) bios en andere drivers geupdate
3) USB power settings aangepast (suspended op disabled gezet
4) meerdere USB poorten geprobeerd

iemand een idee wat ik verder nog kan proberen? Ik weet de fabricant niet..dus kan daar geen specifieke drivers vanaf halen...
 
Stap 1:
  1. klik op de knop Start, typ regedit in het vak Zoeken & ENTER.* Typ het wachtwoord of een bevestiging als hierom wordt gevraagd.
  2. Klik linksboven in de menubalk op bestand & vervolgens op exporteren.
  3. Kies bovenin het scherm bij "Opslaan in" de plek waar je uw backup van het register wilt opslaan.
  4. Let erop dat je links beneden bij exportbereik "alles" selecteert.
    Geef het bestand een naam, bijvoorbeeld registerbackup.reg.
    registerbackup.png
  5. Bij "opslaan als" selecteer je Registerbestanden (*.reg)
  6. Klik tenslotte op opslaan.



Stap 2:
Open Kladblok door
windowstoetsr.png
→ typ: notepad.
Kopieer onderstaande code:
ECHO Verwijderen van fout gelinkte driverservices>"%UserProfile%\desktop\drivercode10.log"
:: Verwijder Lowerfilter of Upperfilter in het rechtervenster
reg query "HKLM\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Class" /s>>"%UserProfile%\desktop\drivercode10.log"
start notepad "%UserProfile%\desktop\drivercode10.log"


Ga naar Bestand - Opslaan als.
Bij "Opslaan in" kies je: Bureaublad.
Bij "Bestandsnaam" zet je:drivercode10.bat.
Bij "Opslaan als type" selecteer je: Alle bestanden (*.*).
Klik op de knop Opslaan. Rechtsklik → drivercode10.batAls administrator uitvoeren

Plaats drivercode10.log in je volgende reactie.
 
bedankt voor jullie reacties...

Ik heb je instructies opgevolgd... zie bijlage voor log bestand...

ik hoor graag je input hierover Dorado



ps... hij laat hem ook in schijfbeheer niet zien...
 

Bijlagen

  • drivercode10.zip
    213,4 KB · Weergaven: 13
Stap 1:
  1. klik op de knop Start, typ regedit in het vak Zoeken & ENTER.* Typ het wachtwoord of een bevestiging als hierom wordt gevraagd.
  2. Klik linksboven in de menubalk op bestand & vervolgens op exporteren.
  3. Kies bovenin het scherm bij "Opslaan in" de plek waar je uw backup van het register wilt opslaan.
  4. Let erop dat je links beneden bij exportbereik "alles" selecteert.
    Geef het bestand een naam, bijvoorbeeld registerbackup.reg.
    registerbackup.png
  5. Bij "opslaan als" selecteert je Registerbestanden (*.reg)
  6. Klik tenslotte op opslaan.


Stap 2:
Open Kladblok. Klik op Start → Alle Programma's → Bureau-Accessoires → Kladblok.
Kopieer onderstaande code:
Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Class\{4d36e96b-e325-11ce-bfc1-08002be10318}]
"UpperFilters"=-
"LowerFilters"=-
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Class\{71a27cdd-812a-11d0-bec7-08002be2092f}]
"UpperFilters"=-
"LowerFilters"=-



Ga naar Bestand - Opslaan als.
Bij "Opslaan in" kies je: Bureaublad.
Bij "Bestandsnaam" zet je:fix.reg.
Bij "Opslaan als type" selecteer je: Alle bestanden (*.*).
Klik op de knop Opslaan. Rechtsklik fix.regSamenvoegen


Stap 3:
Herstart en meld hoe het gaat.
 
bedankt voor je reactie Dorado...maar om 1 of andere manier werkt het nu ineens wel. Hij wordt herkent en alles werkt naar behoren

Ik heb via een driver updater nog een 12tal drivers geupdate.. wellicht komt het daardoor?

ik zit er aan te denken om zon driver updater aan te schaffen (had nu nog een freeware)..is dat iets wat je zou aanraden of is dan weggegooid geld?

thanks again!
 
Zonde van het geld en de vraag is waarom je dat zou doen..
Updates krijg je normaal gesproken binnen via Win Update.
Via zo'n "updater" weet je nooit wat je binnen krijgt...maar goed, als jij er een goed gevoel bij hebt....
 
Daarom vroeg ik ook om jullie mening... ik heb er zelf geen ervaring mee namelijk....

Maar dus beter niet doen begrijp ik :)
 
Die beslissing maak je zelf maar ik zou het niet doen.
Als je drivers nodig hebt kun je die gratis downloaden bij de hardware fabrikant op de support website ( printer, netwerk-, videokaart etc ) dus waarom betalen voor zo'n updater..?
Daarbij, als je het via de site van de hardware-fabrikant doet weet je 100% zeker dat de drivers de juiste en legitiem zijn.
 
Het is meer dat ik niet altijd weet welke drivers out of date zijn.
Ik draai windows update gewoon altijd, en daarnaast Nvidia updater voor mijn videokaart...

Maar voor de rest hou ik niets bij... En als ik zon programmaatje draai, dan krijg ik een hele lijst van drivers die outdated zijn waar ik niets van af wist.

Dus vandaar..ik wil het best handmatig updaten..maar ik moet wel weten welke outdated zijn en blijkbaar dekt windows update niet alles...

Of krijg je gewoon die resultaten te zien om je over te halen het programma te kopen?
 
De driver updates ( van derden dus ) loopt bij Windows altijd wat achter omdat Microsoft veel drivers aanpast aan het Windows eco-systeem waarna de drivers ook nog gecertificeerd ( digitaal ondertekend ) worden.
Er zijn echter ook andere, gratis programmaatjes die het voor je doen, bijv.:
Patch My PC
en
SUMo

Overigens is het niet zo dat een "outdated" driver direct een risico vormt.
Het gezegde luidt: "Repareer niets wat niet kapot is" , anders gezegd: als je geen problemen ondervindt hoef je 9 van de 10x niks te doen..
Dat doe ik zelf ook niet...veelal is het zo dat, zodra je een programma of toepassing start, deze zelf controleert op een nieuwe versie en een notificatie toont als er een nieuwere versie is.
 
Laatst bewerkt:
Een driver werkt of werkt niet, al dat geneuzel over "outdated" maakt echt niets uit, hooguit voor nieuwere videokaarten om alle opties te kunnen gebruiken.
 
Ah ok, dat is duidelijk! Waste of money dus :) Gewoon pas iets mee doen als er iets kapot gaat :)
 
of wanneer je problemen ervaart die tot een verouderde driver te herleiden zijn wat vrijwel nooit het geval is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan