Map verwijderen vanaf e partitie lukt niet (windows 10)

Status
Niet open voor verdere reacties.

bouncer1980

Gebruiker
Lid geworden
7 dec 2006
Berichten
324
ik kan een map niet verwijderen, omdat ik niet eigenaar zou zijn.
melding 1.PNG
Kan echter niets aanpassen aan mijn rechten.
melding 2.PNG
Hoe kan ik deze map en de bestanden hierin toch verwijderen?
 
Computer van je werkgever overgenomen?
Als je admin rechten hebt, selecteer dan in het eerste plaatje je account en klik dan op Geavanceerd om de rechten goed te zetten.
 
Laatst bewerkt:
Dan zou je dat zoals vermeld moeten kunnen aanpassen.
Overigens is quoteen niet nodig als je direct op een bericht reageert.
 
Klik dan in dat eerste schermpje op Bewerken en zet dan de rechten goed of maak daar jezelf eerst eigenaar.
 
Laatst bewerkt:
edmoor is eindbaas!

heb de stappen doorlopen en kon nu de map verwijderen
op een andere map staan de rechten nu zo nadat ik take ownership heb gekozen:
melding 5.PNG
is dat goed zo?

dan heb ik nog 1 vraag, ik begrijp niet goed waarom mijn gebruiker "daniel" heet, maar er in de map c:\gebruikers de volgende mappen staan:
gebruikers.PNG

dat "bounc" kan ik alleen maar herleiden naar het email adres dat in mijn microsoft account staat... "bouncingbo....".
Kan ik deze mapnaam nog aanpassen?
 
Laatst bewerkt:
Je hebt het nu zo ingesteld dat iedereen die kan inloggen alles mag.
Wat die accounts betreft heb ik geen antwoord helaas.
Ik werk alleen met lokale- en Active Directory accounts, nooit met een Microsoft account.
 
ik begrijp niet goed waarom mijn gebruiker "daniel" heet

Dat is niet de gebruikersnaam maar de naam van de computer.

Normaal is het dat onder Namen van groepen of gebruikers staat:
J. Jansen(Computernaam\J. Jansen)
J. Jansen is dan de accountnaam

> Start > Instellingen > Systeem > Info > Apparaatnaam
Onderaan staat Naam van pc wijzigen
 
Laatst bewerkt:
liefst zou ik niet de pc naam wijzigen maar de naam van de map c:\gebruikers\BOUNC. Maar dat gaat niet
 
Samengevat lijkt me dit de oplossing. Lees ook de tip van Scrapheap door, waardoor je in combinatie daarmee wellicht alles nog beter snapt:

  • Maak een lokaal account aan met alleen gebruikers rechten met de naam die jij wilt
  • Maak een lokaal account aan met admin rechten, noem deze bijvoorbeeld admin, das meteen duidelijk wie het is.
  • Log op beide accounts in en zorg dat alles werkt.
  • Kopieer alle gegevens/mail/foto's van daniel/bounce of hoe het nu ook mag heten naar een backup externe schijf als dat nog niet gebeurd is.
  • En dan kopieer alle gegevens/mail/foto's nu naar de nieuwe gebruiker.
  • Ok... nu ben je bijna klaar... echt niets vergeten? Dan verwijder je via "account beheer" daniel/bounce compleet.
  • En last but not least: Maak met de gratis Aomei Backupper een backup van je harde schijf/SSD naar een externe schijf waar veel/voldoende ruimte op zit. Dit laatste is een advies zodat als je een keer in problemen zit je terug kunt naar iets dat nu echt goed werkt. Maak altijd tussentijds (1x per week?) en ook voor dat je met Aomei backupper de zaak herstelt ook nog backups op de externe schijf van alle je gegevens/mail/foto's.
  • Vergeet niet via het menu van Aomei Backupper een reddings USB stick te maken, zie de handleiding.


Tis ff wat werk maar je bent wel van een hoop gedonder af qua backups en om ook meteen een relatief eenvoudige herstel van de Windows schijf/SSD uit te voeren als je grote problemen hebt.
 
Laatst bewerkt:
Als je maar een goed backup/image van de totale schijf kunt maken naast de data.
Dus prima bezig. :thumb:
 
Samengevat lijkt me dit de oplossing. Lees ook de tip van Scrapheap door, waardoor je in combinatie daarmee wellicht alles nog beter snapt:

  • Maak een lokaal account aan met alleen gebruikers rechten met de naam die jij wilt
  • Maak een lokaal account aan met admin rechten, noem deze bijvoorbeeld admin, das meteen duidelijk wie het is.
  • Log op beide accounts in en zorg dat alles werkt.
  • Kopieer alle gegevens/mail/foto's van daniel/bounce of hoe het nu ook mag heten naar een backup externe schijf als dat nog niet gebeurd is.
  • En dan kopieer alle gegevens/mail/foto's nu naar de nieuwe gebruiker.
  • Ok... nu ben je bijna klaar... echt niets vergeten? Dan verwijder je via "account beheer" daniel/bounce compleet.
  • En last but not least: Maak met de gratis Aomei Backupper een backup van je harde schijf/SSD naar een externe schijf waar veel/voldoende ruimte op zit. Dit laatste is een advies zodat als je een keer in problemen zit je terug kunt naar iets dat nu echt goed werkt. Maak altijd tussentijds (1x per week?) en ook voor dat je met Aomei backupper de zaak herstelt ook nog backups op de externe schijf van alle je gegevens/mail/foto's.
  • Vergeet niet via het menu van Aomei Backupper een reddings USB stick te maken, zie de handleiding.


Tis ff wat werk maar je bent wel van een hoop gedonder af qua backups en om ook meteen een relatief eenvoudige herstel van de Windows schijf/SSD uit te voeren als je grote problemen hebt.

heb het geprobeerd, maar kon niet alles kopiëren, sommige bestanden bleven in gebruik. Heb ook met transwiz geprobeerd, toen zag bureaublad er hetzelfde uit, maar helft van de icoontjes waren wit en in het startmenu ook.
Is me te veel gedoe alleen om een mapnaam te wijzigen, laat het maar lekker op "bounc" staan
 
Vreemd hoor.. ik doe zoiets als sinds ik Windows heb.
In gebruik? Je sluit toch alle programma's af als je een backup gaat maken et een tool of gewoon copy/past, net wat je voorkeur is.
Tools als Transwiz vertrouw ik meestal niet.... en dat blijkt wel weer.

Zo'n lijstje afwerken kost je uiteindelijk minder tijd dan die tool... want nu heb je het niet voor elkaar en anders was je al bijna of zelfs helemaal klaar of geweest....

Tis geen rocket science die puntjes afwerken in mijn beleving, zeker met de verwijzing naar handleidingen van Scrapheap en mij.
De keuze ligt zoals altijd bij de gebruiker.
 
Helaas. Toch krijg ik bij meerdere bestanden de melding dat er niet gekopieerd kan worden. En scrapheap gaat in zijn stappen weer inloggen met een Microsoft account. Daar is alle ellende juist mee begonnen, dus dat ga ik zeker niet doen. Blijft over uw stappenplan, maar dat lukt dus niet omdat ik niet alle bestanden uit c:\gebruikers\bounc kan kopieren. Daarnaast vind ik het vreemd dat u hierin de user met de juiste naam gebruiker maakt IPV admin.

Hier de foutmeldingen

fout1.PNG
fout2.PNG
 
Laatst bewerkt:
Dat ligt aan jezelf en het niet lezen....
In het eerder door mij gelinkte artikel staat duidelijk:
Je kunt nu een lokaal account aanmaken door op Ik beschik niet over de aanmeldgegevens van deze persoon te klikken en Gebruiker zonder Microsoft-account toevoegen te kiezen.
Als je dát doet in het stappenplan zoals @route99 voorstelt moet het lukken maarja....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan